دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
اخبار بحرین/

نگرانی غرب ازاوضاع بحرین

در حالی که یک رسانه غربی از نگرانی غربی ها از نفوذ جناح وابسته به عربستان سعودی در بحرین و هراس آنها از این موضوع خبر داد، برخی فعالان حقوق بشری بین المللی، وضع حقوق بشر را در این کشور خلیج فارس اسفناک توصیف کردند.
کد خبر : ۹۷۵۵۵
به گزارش صراط،روزنامه ایندیپندنت در گزارشی از نفوذ و قدرت گیری جناح تندرو در داخل خاندان حکومتی بحرین خبر داد.

در این گزارش آمده است: کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از نفوذ روبه رشد این جناح افراطی که مورد حمایت عربستان سعودی است نگران هستند.

این روزنامه غربی می افزاید: جناح تندرو وابسته به آل خلیفه مخالف هر گونه راه حلی برای بحران موجود در کشور بحرین هستند و در سرکوب تحرکات مردمی در این کشور نقش به سزایی دارند.

از سوی دیگر خالد ابراهیم مدیر مرکز حقوق بشر خلیج فارس اعلام کرد: رژیم بحرین به اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات کنندگان در بحرین ادامه می دهد و از تعقیب و بازداشت فعالان حقوق بشری دست بر نمی دارد که اقدامات علیه نبیل رجب و زینب الخواجه از فعالان حقوق بشری از جمله آنهاست.

این در حالی است که حسین یوسف فعال رسانه ای بحرینی اعلام کرد: اتحادیه عرب از انقلاب بحرین حمایت نمی کند.

زیاد عبدالتواب معاون مدیر مرکز حقوق بشر قاهره نیز گفت: انقلاب مردم بحرین از سرکوب و سکوت بین المللی رنج می برد و وضع حقوق بشر در بحرین بسیار اسفناک است زیرا سرکوب تظاهرات ادامه دارد و آزادی بیان در بحرین مفهومی ندارد.

منبع: مهر