دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

فرماندار رامسر خبر داد؛ آماده‌باش کامل مدیریت بحران در رامسر

فرماندار رامسر خبر داد؛ آماده‌باش کامل مدیریت بحران در رامسر
فرماندار رامسر با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع باران‌های سیل‌آسا طی ‌روزهای آینده در غرب مازندران، گفت: تمامی اعضای ستاد بحران رامسر تا پنج آبان ماه در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ احتمالی خدمات‌رسانی مطلوبی به شهروندان ارائه دهند.
کد خبر : ۶۷۶۵۰۵

به گزارش صراط به نقل از ایرنا، ابراهیم شیرودعشوریان روز دوشنبه در نشست ستاد بحران و پدآفند غیر عامل شهرستان رامسر با اشاره به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل‌آسا طی روزهای آینده، اظهارکرد: تمامی مرخصی‌های اعضای ستادِ بحران رامسر تا اطلاع بعدی تا پنج آبان ماه لغو است و متولیان به ویژه نهادهای خدمات رسان می‌بایست پای کار باشند.

او در این نشست بر تمهیدات لازم برای سوخت‌ ذخیره جایگاه‌های سوخت همچنین تامین سوخت دوم و ذخیره سازی آن به ویژه برای نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها و نقاط دوردست تاکید کرد و افزود: لایروبی رودخانه‌ها و جمع‌آروی درختان شکسته باید با همکاری نهادهای متولی به سرعت انجام شود.

مقام عالی دولت در رامسر با اشاره به اینکه شهرستان رامسر روز گذشته با ۲۶ میلی‌متر بارش بعد از نوشهر بیشترین میزان بارش در استان را ثبت کرده است یادآور شد: تمامی اعضا در صورت وقوع هرگونه حادثه باید با هماهنگی و حفظ آرامش وضعیت را مدیریت و در کنار هم قرار گیرند.

عملیات گازرسانی در فصل پیش رو مدیریت شود

شیرودعشوریان در ادامه با اشاره به اهمیت پایش جاده‌های مواصلاتی به ویژه مناطق روستایی و ییلاقی تاکید و خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی و حفاری در محور جنت رودبار و دالخانی چالش‌ها و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. اداره راهداری و پلیس راه نسبت به طولانی شدن عملیات و پیامدهای حفاری اظهار نگرانی کردند. به همین دلیل نیاز است ادراه گاز و پیمانکاران این مسیر حساسیت‌های این فصل و امنیت رفت و آمد مردم را مدنظر و با تسریع عملیات یا نصب علایم هشدار از بروز حوادث احتمالی که موجب خسارت جانی و مالی می‌شود، جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به پل چالکرود و اینکه این پل تنها زیرساخت ارتباطی شهرستان در محور شمالی با شهرهای هم‌جوار و مازندران است خطاب به اداره راهداری گفت: بهسازی، پایش و مدیریت وضعیت این پل میبایست مورد توجه این نهاد قرار گیرد زیرا هرگونه حادثه احتمالی تنها راه ارتباطی ما را قطع می‌کند.

پدآفند غیرعامل رویکردی برای تمام فصول

شیرودعشوریان با بیان اینکه بحران در تمامی زمینه‌های آسیب‌هایی را برای مردم به همراه دارد تصریح کرد: در چنین شرایطی پدآفند غیر عامل باعث می‌شود آسیب‌های ناشی از هرگونه بحرانی به حداقل کاهش یابد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به پدآفند غیرعامل اظهار کرد: در جانمایی و ساختِ هرگونه تاسیسات خدمات‌رسان میبایست آینده‌نگیری، حداقل رساندن آسیب‌ها و رضایت مردم پیش‌بینی و مدنظر قرار گیرد. زطرح‌هایی نظیر تاسیسات حساس مثل برق و گاز یا واحدهای خدمات رسان باید با پشتوانه کارشناسی و مکان‌یابی درست انجام شود. وی در دسترس بودن برخی تاسیسات مهم ابراز نگرانی کرد.

لایروبی و ساماندهی رودخانه نسارود و چالکرود عملیاتی شود

در ادامه این نشست بخش‌دار بخش دالخانی با ابراز نگرانی از لایروبی نشدن ۲ رودخانه نسارود و چالکرود و حادثه خیز بودن آنها گفت: طغیان این ۲ رودخانه طی سالهای گذشته خسارت زیادی به زیرساخت‌های این منطقه وارد کرد. به همین دلیل نیاز است نهادهای متولی از جمله آب منطقه‌ای نسبت به ساماندهی این دو رودخانه اقدام کنند.

رحمت سلیمی نیز حفاری گاز در منطقه ایزکی و رانشی شدن نقاط بالادست این روستا نیز ابراز نگرانی کرد و افزود: نیاز است پیمانکاران و اداره گاز هرچه سریع تر نابسامانی‌ها را برطرف کنند.
خطرساز است منطقه رانشی ایزکی خطرناک است.

او همچنین روستای لگا و خسارت‌های هرساله سیل و باران را از دیگر مناطق حادثه خیز رامسر معرفی کرد و افزود: منابع طبیعی میبایست اعتباری برای طرح‌های ابخیزداری در این منطقه درنظر بگیرد.