پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹

اگر هاشمی بیاید روحانی کنار می کشد

روزنامه اعتماد امروز گفت‌وگویی را با تیمور علي عسگري مشاور پارلماني مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت انجام داده است. گفت‌وگویی که ظاهراً به بهانه صحبت‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش حزب مردمسالاری انجام شده است. عسگری که در این گفت‌وگو با بیان پیش شرطهایی، بر کاندیداتوری روحانی تأکید می‌کند چهره‌ای است که در رسانه‌ها با عنوان حامی آیت‌الله هاشمی شناخته می‌شود. او همچنین مدتی قبل نیز یادداشتی تند درباره آیت‌الله مصباح یزدی و مواضع ایشان نوشت و نسبت‌های ناصوابی را به این چهره مبرّز نسبت داد که این اقدام او مورد انتقاد چهره‌های سیاسی کشور قرار گرفت. به تازگی بحث‌هایی در زمینه کاندیداتوری شخص آیت‌الله هاشمی نیز مطرح شده است.
کد خبر : ۹۴۳۷۲
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ در ادامه بخشی از صحبت های تیمور علی عسگری را به می خوانید؛

* حسن روحانی هم با آيت‌الله هاشمي و هم با مقام معظم رهبري و هم با روحانيون همفكر خودشان ديدارهايي را داشته‌اند.

*  حسن روحانی در دیدار با روحانيون همفكر خودشان ديدگاه‌هاي خودشان را درباره سياست خارجي و مشكلات اقتصادي، اوضاع سياسي و مديريتي مطرح كردند. پس از اين ديدارهم با نمايندگان ادوارمجلس ديداري داشتند. از سوي ديگر ديدارهاي فردي با شخصيت‌ها، چهر‌ها و افراد موثرنيز داشته‌اند.

* هم به عنوان يكي از چهره‌هاي دلسوز نظام براي برون‌رفت از مشكلات ايران نگراني‌هاي جدي و تلاش مجدانه‌يي دارند. فكر كنم همان‌گونه كه برخي از چهره‌هاي دلسوز نظام مانند آقاي عسگراولادي كه طي اين چند هفته اخير گفته‌اند انتخابات را مي‌خواهند به يك جشن ملي تبديل كنند آقاي روحاني هم به دنبال آن هستند تا انتخابات پيش رو به يك انتخابات قانونمند و ملي تبديل شود.

* البته انتخابات ملي و قانونمند ملزومات و بايد‌ها و نبايد‌هايي دارد كه بايد سرلوحه همگان و علي‌الخصوص سرلوحه اثرگذاران بر انتخابات قرار بگيرد.

* آقاي روحاني با حضور خود به دنبال يك انتخابات فراجناحي، ملي و اثرگذار به دور از افراط و تفريط و به دور از تفرقه و تخريب است.

* من فكر مي‌كنم ايشان در آستانه سالروز ورود امام (ره) و آستانه سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به همراه بسياري از دلسوزان نظام در قالب كارشناسي‌هاي عالمانه سعي مي‌كنند كه راهبرد انتخاباتي امام را كه همان ميزان راي ملت است مبناي نظر قرار بدهند.

* من فكر مي‌كنم اگر شرايط آماده باشد ايشان قطعا كانديداي انتخابات خواهند بود.

* بايد بگويم آقاي روحاني تا آنجايي كه من مطلع هستم مشكلات پيش‌روي نظام را شناسايي كرده و مد نظر قرار داده‌اند.

*  آقاي روحاني براي وحدت ملي و انسجام بخشي ميان مردم و سياسيون مي‌آيند.

* تيم اقتصادی ایشان زماني كه ايشان در شوراي عالي امنيت ملي و مركز تحقيقات استراتژيك مجمع بودند با ايشان كار مي‌كنند كه تيم اقتصادي كارآمد و مجربي است.

* صحبت درباره اينكه چه كساني در كابينه ايشان هستند و چيدمان اين دولت چگونه خواهد بود كمي زود است اما آنچه كه اهميت دارد اين نكته است كه چهره‌هايي مانند ايشان براي برون‌رفت از وضع موجود برنامه مشخص و تيم قوي‌اي دارند.

* درباره اينكه با آمدن چه افرادي ايشان نمي‌آيند بايد بگويم چهار روحاني هستند كه اگر بيايند ايشان يقينا كنار مي‌كشند. يكي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني است كه البته بناي ايشان هم تا به امروز نيامدن است. همچنين اگر آقاي خاتمي، ناطق نوري و سيدحسن آقاي خميني كانديدا نشوند كه اخبار و قرائن نشان مي‌دهد اين عزيزان هم كانديدا نخواهند شد، آقاي روحاني به عنوان يك چهره و فردي كه تا به حال كانديداي رياست‌جمهوري نبوده‌اند و چهره جديدي هستند و حرف جديد هم دارند و از نظر سياسي سوخت نشده‌اند و با حرف جديد و نوگرايي و شعار تغيير برون‌رفت از وضع موجود با برنامه و با تيم كارآمدي ظاهر خواهند شد شانس بالايي را براي پيروزي در انتخابات دارند.

* ايشان با كانديداي جريان دولتي و برخي كانديداهايي كه در واقع اشاره كرديد رقابت خواهند داشت.