دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰

راه‌اندازی راکتور هسته‌یی در آمریکا

بلومبرگ گزارش داد که به دنبال راه‌اندازی راکتوری در یک نیروگاه هسته‌یی در آلاباما، تولید برق هسته‌یی در آمریکا به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسید.
کد خبر : ۹۱۳۰۸

 به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ شبکه تلویزیونی بلومبرگ گزارش داد که پس از اینکه مقامات ایالت تنیسی راکتوری در نیروگاه آلاباما را مجددا به شبکه برق خانگی وصل کردند، میزان برق تولیدی آمریکا به 91 هزار و 705 مگاوات رسید که بالاترین برق هسته‌یی تولیدی از 14 سپتامبر تاکنون است.

این دو راکتور از تاریخ 22 دسامبر به دلیل قطعی برق در سیستم‌های محافظتی داخل راکتور تعطیل شده بود و وقتی که مجددا راه‌اندازی شد 664 مگاوات به خروجی برق هسته‌یی آمریکا اضافه کرد.

یکی از مقامات ایالت تنیسی در گفت‌وگو با بلومبرگ، اظهارکرد: سیستم‌های محافظت راکتور تعدادی از سیستم‌ها را در این راکتور کنترل می‌کنند و همه سیستم‌هایی که تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفته بودند طبق برنامه‌ریزی قبلی واکنش نشان دادند. تحقیقات درباره دلیل قطعی برق همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مهندسان آمریکایی نگران ایمنی راکتورهای هسته‌یی این کشور هستند و یکی از مهندسان سابق نیروگاه هسته‌یی ایندین پوینت در نیویورک خطاب به قانونگذاران آمریکایی گفته است که باید اقداماتی را برای بهبود وضعیت تاسیسات هسته‌یی آمریکا اتخاذ کنند تا از حوادث هسته‌یی جلوگیری به عمل آید.

منبع: ایسنا