دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹

آرزویی که بر جوانان سخت شد!

چند ماهي است متقاضيان تسهيلات ازدواج در دريافت تسهيلات با مشکل مواجه شده و برخي بانک‌ها نيز ثبت نام را متوقف و برخي ديگر موانع متعددي را پيش روي فرد قرار مي‌دهند تا امکان پرداخت اعتبار محدود شود
کد خبر : ۸۹۴۲۱
به گزارش صراط ، پيگيري و گزارش‌هاي ميداني حاکي است پرداخت تسهيلات ازدواج چند ماهي است که با مشکل مواجه شده و اغلب مراجعه‌کنندگان موفق به دريافت تسهيلات نمي‌شوند.

بانک‌هاي عامل براي پرداخت تسهيلات ازدواج يا مي‌گويند فعلاً تسهيلات نمي‌دهيم و يا فرد متقاضي را در نوبت پرداخت قرار مي‌دهند که به گفته مسئولان بانک زمان پرداخت سال آينده است. هم‌اکنون در سايت ثبت نام تسهيلات ازدواج دو بانک ملي و تجارت، امکان ثبت نام مسدود شده و متقاضيان نمي‌توانند براي اين دو بانک ثبت نام و تسهيلات دريافت کنند.برخي متقاضيان به اين بانک‌ها مراجعه کرده‌اند و آنها علت اين اقدام را تعداد زياد متقاضيان عنوان کرده‌ و اعلام کرده‌اند تا پايان سال جاري امکان ثبت نام جديد وجود ندارد.

در همين باره يکي از متقاضيان تسهيلات مي‌گويد: حدود يک ماه پيش براي دريافت تسهيلات به بانک مراجعه کردم که مسئول شعبه گفت: فعلا بودجه نداريم و نمي‌توانيم تسهيلات بدهيم. ثبت نام در سايت الکي است.

وي ادامه مي‌دهد: يکي از کارمندان آن شعبه به من گفت تنها در صورت داشتن پارتي مي‌توانيد تسهيلات بگيريد. در حال حاضر نه تنها در بانک ما بلکه همه بانک‌ها منابع براي پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج وجود ندارد مگر اينکه در تهران منابعي باشد و بانک‌ها بپردازند.البته تنها اين فرد با مشکل مواجه نشده بلکه تعدادي زيادي از متقاضيان تسهيلات ازدواج با اين مشکلات و موانع مواجه شده‌اند. شاهد مثال ما يکي ديگر از تازه دامادهايي است که چند ماه پيش در سايت ثبت نام و چند روز بعد به بانک مراجعه کرد. وي در اين خصوص مي‌گويد: براي دريافت وام ازدواج به بانک مراجعه کردم اما مسئول شعبه به من گفت تا قبل از عيد امکان پرداخت تسهيلات ازدواج نيست.وي توضيح مي‌دهد: من شرايط دريافت تسهلات 5 ميليون توماني را داشتم اما بانک مي‌گويد اعتبار اضافي براي افزايش تسهيلات به بانک داده نشده به همين دليل تسهيلات 5 ميليون توماني پرداخت نمي‌شود.

به گفته وي اغلب بانک‌ها از پرداخت تسهيلات 5 ميليون توماني سر باز مي‌زنند و حتي براي تسهيلات 3 ميليون توماني هم بايد ماه‌ها در نوبت ماند.

بانک مرکزي در بخشنامه خود براي افزايش تسهيلات ازدواج قيدي آورده که بانک‌ها را در پرداخت تسهيلات 5 ميليون توماني مختار مي‌کند. در اين بخشنامه آمده «در صورت وجود منابع» بانک تسهيلات 5 ميليون توماني بپردازد.اين متقاضي تسهيلات ازدواج تصريح مي‌کند: با چنين شرايطي که پيش آمد به بانکي مراجعه کردم که يکي از کارمندان آن از آشنايانم بود و به همين واسطه به من گفتند که تسهيلات تو زودتر پرداخت مي‌شود که البته هنوز مبلغ وام به من داده نشده و فعلا منتظر هستم.

همچنين جوان ديگري چند هفته پيش در سايت ثبت نام و به بانک عامل مراجعه کرده و به گفته خودش بانک گفته نام وي در ليست متقاضيان تسهيلات قرار ندارد و به همين دليل با ثبت نام مجدد بانک عامل را هم تغيير داده و چند هفته‌اي منتظر پاسخ بانک به اين تقاضا است و تاکنون پاسخي داده نشده است.

يکي از بانک‌ها که مقداري بهتر از ساير بانک‌ها در اين زمينه فعاليت مي‌کند براي ايجاد محدوديت در پرداخت تسهيلات موانع زيادي در برابر متقاضي قرار مي‌‌دهد.

يکي از متقاضيان مي‌گويد: به بانک مراجعه کرديم و علاوه بر درخواست مدارک معمول مانند گواهي کسر از حقوق، آخرين حکم کارگزيني، سفته، گواهي اشتغال و ساير،مي‌گويند ضامن شما بايد داراي دسته چک و حساب کار کرده در بانک ما داشته باشد.

اين متقاضي عنوان مي‌کند: با چنين موانعي که پيش پاي ما قرار داده شد تقريبا امکان دريافت تسهيلات ازدواج را نداريم.مشکلات فعلي که براي دريافت تسهيلات ازدواج به وجود آمده در چند ماه پيش وجود نداشت و يا بسيار کمتر بود.

در اين خصوص بايد مسئولان بانک‌ها به متقاضيان توضيح دهند که علت عدم پرداخت تسهيلات يا ايجاد موانع متعدد در پرداخت 3 ميليون تومان وام چيست؟اين محدوديت‌ها در حالي است که به گفته مسئولان بانکي پس از افزايش نرخ سود تسهيلات حجم سپرده‌هاي و ميزان ماندگاري آن افزايش يافته است که در اين صورت منابع بانک‌ها افزايش يافته است.البته شايد بتوان به اين نکته توجه کرد که با افزايش نرخ سود، هزينه بانک‌ها افزايش يافته و به همين دليل پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه با محدوديت مواجه شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
خیلی وقته کسانی که
میخوان بیز بپاش کنن
دیگه داماد و عروس نمیشن !!!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فقط و فقط اون هایی که از بیخ میرن یک ضرب محضر با دو تا جعبه شیرینی و هفت ، هشت نفر و زندگی رو شروع میکنن کارشون پیشه
همین