دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶

وقتی سازمان آمریکایی عفو بین‌الملل نیز اتحادیه اروپا را محکوم می‌کند

سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد به برخی موارد از وضعیت حقوق بشر در اروپا، از جمله سیاست‌های اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان، کولی‌ها و ارسال سلاح به کشورهای ناقض حقوق بشر، این اتحادیه را لایق جایزه صلح نوبل ندانست.
کد خبر : ۸۹۳۸۴
به گزارش  صراط، به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد به برخی موارد از وضعیت حقوق بشر در اروپا، از جمله سیاست‌های اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان، کولی‌ها و ارسال سلاح به کشورهای ناقض حقوق بشر، این اتحادیه را لایق جایزه صلح نوبل ندانست.

عفو بین‌الملل حمایت اتحادیه اروپا از توافق بین‌المللی در مورد کنترل تسلیحات را برجسته کرد و گفت پایبندی به چنین توافقی می‌بایست مانع از ارسال سلاح به کشورهایی که حقوق بشر را نقض می‌کنند شود.


AMNESTY-1


ولفگانگ گرنتز، دبیرکل عفو بین‌الملل آلمان در این‌باره گفت: "اتحادیه اروپا از جمله در زمینه سیاست پناهندگی تا حدی خود حقوق بشر را نقض می‌کند."

این اظهار نظر سازمان عفو بین‌الملل در حالی صورت می گیرد که این سازمان خود از ابزارهای دستگاه وزارت خارجه آمریکاست که از عنوان حقوق بشر در جهت اعمال فشار بر کشورهایی گه در راستای سیاست های آمریکا عمل نمی‌کنند بهره می‌برد.  گزارش‌های خلاف واقع عفو بین‌الملل بر علیه عراق و سوریه و ایران از نمونه‌های این سو استفاده ابزاری از موضوعات حقوق بشری است.


منبع: دیده بان