دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

بدترین بحران نیم‌قرن اخیر BBC

رسوایی اخلاقی یکی از معروف‌ترین مجریان تاریخ بی‌بی‌سی و تلاش این شبکه برای سرپوش گذاشتن بر این موضوع، مدیر بی‌بی‌سی را مجبور کرده برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، به پارلمان انگلیس برود.
کد خبر : ۸۴۶۴۳
به گزارش صراط به نقل از شبکه اسکای‌نیوز نوشت: «جورج انتویستل» مدیر شبکه بی‌بی‌سی باید به زودی باید برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان انگلیسی در پارلمان این کشور حضور یابد. او باید در مورد نحوه برخورد این شبکه با ادعاهای مطرح شده در مورد فساد و رسوایی اخلاقی «جیمی سویل» و سانسور مدارک موجود در این رابطه، توضیح دهد.

وی باید در برابر کمیته ممتاز رسانه و فرهنگ پارلمان حاضر شود و توضیح دهد که چرا مدیران برنامه «نیوزنایت»، اجازه پخش قسمتی از این برنامه را که مربوط به ادعاها و مستندات فساد اخلاقی سویل بوده، نداده‌اند.

افشا شدن این اتفاق همچنین منجر به آن شد تا سردبیر نیوزنایت، شب گذشته الزاما از سمت خود کناره‌گیری کند. «پیتر ریپون» اذعان کرده است که چندی پس از مرگ «جیمی سویل»، مستندی مربوط به ادعاهای مطرح شده در مورد وی را کنار گذاشته و از پخش آن جلوگیری کرده است.

«جیمی سویل» یکی از برجسته‌ترین مجریان بی‌بی‌سی در دهه 70 و 80 میلادی بوده و اخیرا مشخص شده است که وی در زمان فعالیت خود به ده‌ها کودک و نوجوان تجاوز جنسی کرده است. ساویل در سال 1990 نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دریافت کرده بود.

انتشار این خبر به رسوایی بزرگی برای شبکه بی‌بی‌سی بدل شده و برخی نظیر «جان سیمسون» که از مجریان قدیمی بی‌بی‌سی است، این رسوایی را بدترین بحران 5دهه اخیر این شبکه دانسته‌اند.
منبع: فارس