دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳

واکنش چمران به همزمانی دو انتخابات

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم‌زمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری موجب کمرنگ شدن انتخابات شورا و به وجود آمدن برخی از مشکلات می‌شود که امیدواریم با اخذ تصمیماتی زمان برگزاری انتخابات شوراها تغییر کند.
کد خبر : ۸۲۲۰۶

به گزارش صراط، مهدی چمران در یازدهمین اجلاس مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: خروش یکپارچه مسلمانان نشان می‌دهد که مسلمین نسبت به گذشته بیدارتر و آگاه‌تر شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همه مسلمانان به پا خاستند و پاسخ توهین دشمنان دادند و انتفاضه اسلامی در توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را به وجود آورند.

وی اضافه کرد: مقامات غربی همواره از رشد اسلام در کشور خود احساس نگرانی کرده‌اند و چون قادر به متوقف ساختن این رشد در جامعه خود نیستند به اقدامات موهنی چون ساخت فیلم و کشیدن کاریکاتور روی آورده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکوم کردن اقدامات توهین‌آمیز به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام گفت: این گونه اقدامات نشان می‌دهد که دین اسلام روز به روز در حال رشد و پیشرفت بوده و نورانیت آن جهان را تسخیر کرده است.

چمران با اشاره به هم‌زمانی انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری افزود: این هم‌زمانی موجب کمرنگ شدن انتخابات شورا و به وجود آمدن برخی از مشکلات می‌شود که امیدواریم با اخذ تصمیماتی در این زمینه زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا تغییر کند.

وی تعداد اعضای شورا را از دیگر محورهای یازدهمین اجلاس شوراها عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم بالای کار بسیاری از شوراها افزایش تعداد نمایندگان موجب تسهیل در کار شوراها می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
واکنش چمران حدود 4 سال دیر تر اتفاق افتاده است زمانی که قانون تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را مصوب می کردند چرا ایشان آن موقع واکنش نشان نداد ، ایشان آن موقع راضی بود چرا که با تصویب مجلس !!!!! مدت نمایندگی ایشان و کل شوراها در سال 90 به پایان می رسید و ایشان و کل شورا ها از نظر من از سال 90 تا انتخابات بعدی نماینده مردم در شورای شهر نیستند و تصمیماتشان وجهه قانونی ندارد چون ایشان برای 4 سال نمایندگی انتخاب شده اند از سال 86 تا 90 بیشتر از آن حتی اگر مجلس بگوید منخب مردم نیستند و عملا در دوره مجلس هشتم قانون شوراها ( انتخاب اعضای شورا توسط رای مستقیم مردم ) نقض شده است ، در این بین ایشان 2 سال نمایندگی شان تمدید شده است ، حالا به فکر زمان مناسب برای انتخابات افتاده اند ، آیا می خواهند دوباره زمان و دوره نمایندگی شوراها را تمدید کنند ؟!!!!!
این مردم سالاری است ؟!!!!
واقعا ایشان در پس این اظهار نظر چه نیتی دارند ؟
آیا اندکی بیشتر در پست نماینده شورا بودن این ارزش را دارد که اصول اساسی قانون را زیر پا بگذارند ؟!!
...
آیا نباید دوره های شورای شهر 4 ساله باشد چرا ایشان 6 سال عضو شورای شهر هستند و بازهم از زمان نامناسب سخن می گویند ؟!!
وظیف رسانه و خبرنگاران پرسش این سوال از ایشان است : واکنش بعد از 4 سال ؟