دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
جنگ نرم!

آقای خامنه ای مقصر است !

آقای خامنه‌ای مقصر هستند چون از همان ابتدا قواعد بازی سیاست را رعایت نکردند. سیاست می‌گوید که «می‌توان مردم را تا پای صندوق‌های رای آورد، اما رای آنها را حساب نکرد!»
کد خبر : ۸۱۳۲۶
به گزارش سرویس وبلاگ صراط، جنگ نرم در آخرین به روز رسانی خود نوشت:
 
مدتهاست که می‌خواهم چند خطی درباره آقای خامنه‌ای بنویسم و به سهم و اندازه خودم، از ایشان در برابر هجمات چند ماه اخیر دفاع کنم. اما امروز که به گذشته نگاه می‌کنم و آن حوادث را با خودم مرور می‌کنم، می‌بینم که نمی‌توانم، چون به نظر من  عملکرد آقای خامنه‌ای اصلا قابل دفاع نیست، ایشان خودشان مقصر اصلی هستند!

آقای خامنه‌ای مقصر هستند چون از همان ابتدا قواعد بازی سیاست را رعایت نکردند. سیاست می‌گوید که «می‌توان مردم را تا پای صندوق‌های رای آورد، اما رای آنها را حساب نکرد!» سیاست می‌گوید «می‌توان مردم را به جان هم انداخت، تا بزرگان در بالا مشغول چانه‌زنی شوند» اما آقای خامنه‌ای از همان روز اول، بازی سیاست را کنار گذاشت. آقای خامنه‌ای چانه‌زنی‌ها را قبول نکرد. وقتی چانه‌زنی‌ها را دید، کوتاه نیامد و همه ماجرا را به خود مردم گفت و کار را پیچیده‌تر کرد. این مساله می‌توانست با چانه‌زنی بزرگان و شخصیت‌های سیاسی و استوانه‌های نظام حل و فصل شود. کافی بود آقای خامنه‌ای فقط کمی از نظر خود کوتاه بیاید و نظر بزرگان را بپذیرد. از نظر خودش هم که نه، از نظر مردم و از انتخاب مردم. باور کنید آب از آب تکان نمی‌خورد. مردم را هم می‌شد یک طوری قانع کرد. اصلا چه کسی گفته مردم همیشه باید همه چیز را بدانند؟

بالاخره مردم هر چقدر هم که عزیز باشند، عزیزتر از بزرگانی نیستند که همه عمر خود را در راه پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی صرف کرده‌اند. ما بزرگانی داریم که سال‌های زیادی را در زندان بوده‌اند و بعد از انقلاب هم همه کاره نظام بودند. آیا به خاطر رای مردم، باید آنها را از خود برانیم؟ ارزش دارد؟ عقل چه می‌گوید؟ سیاست چه می‌گوید؟ به نظر من اشتباه آقای خامنه‌ای این بود که مصالح این آدم‌ها و شخصیت‌ها را در جمهوری اسلامی رعایت نکرد و آنها را با مردم عادی کشور برابر دانست.

اشتباه دیگر آقای خامنه‌ای این بود که بیش از اندازه روی نقش مردم تاکید ‌کرد و دائما  ‌گفت مردم. اما آیا همیشه می‌شود به مردم اطمینان کرد؟ اتفاقا امام خمینی هم همین را می‌گفت. اصلا امام هم اشتباه می‌کرد که می‌گفت «اکثریت هرچه گفتند آرایشان معتبر است، ولو به ضرر خودشان باشد!» این چه حرفی است که هر کسی را که مردم انتخاب کردند؟! خوب شاید مردم اشتباه کردند و کسی را انتخاب کردند که به درد مملکت نخورد! به نظر من  آقای خامنه‌ای باید می‌گفت هرکسی را که بزرگان و شیوخ کشور گفتند، همان رییس جمهور است!

ما دلسوزانی داریم که مردم را قبول دارند، اما اعتقاد دارند که مردم گاهی اشتباه می‌کنند و نباید اجازه اشتباه را به آنها داد! به نظر من آقای خامنه‌ای باید حرف این بزرگان را گوش می‌کرد و به نظر آنها احترام می‌گذاشت. مردم عزیزند، ولی بعضی وقت‌ها واقعا نمی‌فهمند! البته این اشتباه آقای خامنه‌ای مال امروز و دیروز هم نیست. همان سال ۷۶ هم وقتی مردم به سید محمد خاتمی رای دادند، آقای خامنه‌ای بایستی آقای ناطق نوری را به عنوان رییس جمهور معرفی می‌کرد.  و یا سال ۸۰، نباید اجازه انتخاب مجدد خاتمی را به مردم می‌داد! اما آقای خامنه‌ای باز هم به انتخاب مردم احترام گذاشت. خوب چرا؟! مردم چکاره‌اند؟!

آقای خامنه‌ای مقصر است چون بیش از اندازه به قانون احترام گذاشت. قانون که وحی منزل نیست. به نظر شما، نمی‌شود گاهی به خاطر مصلحت بزرگان، قانون را کنار گذاشت؟ مگر دیگران قانون را قبول ندارند؟ اتفاقا آنها هم قانون را قبول دارند، حتی بیشتر از ما، ولی انصاف داشته باشید، گاهی آدم مجبور می‌شود از چراغ قرمز هم عبور کند! خوب قانون هم مثل چراغ قرمز، چه فرقی دارد؟ چرا آقای خامنه‌ای قانون را موقتا تعطیل نکرد؟

اشتباه دیگر آقای خامنه‌ای این بود که به سخنان «روشنفکران قبیله‌ای» احترامی نگذاشت. مخصوصا به سخنان روشنفکرترین فرد ایرانی!؟ چرا آقای خامنه‌ای دلیل اصلی تقلب را نپذیرفت؟ وقتی ما خودمان را بی‌نیاز از نظرات روشنفکران قبیله‌ای بدانیم، به چه کسی دلخوش باشیم؟ به مردم عوام روستایی عاشق  ساندیس؟!

اشتباه دیگر آقای خامنه‌ای این بود که رای آن پیرزن و پیرمرد روستایی «قراخیلی» را، با رای آن مرد و زن باکلاس تهرانی، برابر دانست. خودتان قضاوت کنید، حقیقتا اینها با هم یکی هستند؟ یعنی کیفیت رای اصلا مهم نیست؟! کدامشان بیشتر می‌فهمند؟ کلاهتان را قاضی کنید و ببینید آیا واقعا رای آن مرد و زن «درچه پیازی» با رای تهرانی‌ها برابر است؟ اصلا فرض کنید برابر باشد، آیا از لحاظ کیفی هم برابر است؟! اصلا تا حالا شما اسم این ده کوره‌ها را شنیده بودید؟ تا حالا می‌دانستید که چنین شهر و روستایی هم در ایران وجود دارد؟ خوب وقتی خبر ندارید، پس رای آنها چه ارزشی دارد؟ مهم کیفیت آراست که همه نخبگان کشور می‌گویند کیفیت رای تهرانی‌ها بیشتر از همه جای کشور است. پس چرا آقای خامنه‌ای این را نپذیرفت؟

به نظر من باید قانونی وجود داشته باشد که انتخابات بر اساس «کیفیت آراء» باشد نه بر اساس «کمیت آراء» یعنی اگر در انتخاباتی، «خورموجی‌ها و خیارجی‌ها و سورانی و ‌زارچی‌ها و گراشی‌ها و بیله‌سواری‌ها» یک نفر را انتخاب کردند و تهرانی‌ها یک نفر دیگر را، باید به انتخاب تهرانی‌ها احترام گذاشت! چون عقل این را می‌گوید، نخبگان هم همین را می‌گویند، بزرگان نظام هم اینطور راضی می‌شوند!

حالا که دارم اعتراف می‌کنم، خیال همه را راحت کنم. آقای خامنه‌ای نه تنها مقصر، که مجرم نیز هست! اینرا من نمی‌گویم، تمام بدهای دنیا، ببخشید تمام خوب‌های دنیا می‌گویند. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون باراک اوباما می‌گوید. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون نتانیاهو می‌گوید. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون گوردون براون و سارکوزی و بلر می‌گویند. چون ملک عبدالله و حسنی مبارک و عبدالله دوم می‌گویند. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون اسرائیل و آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و تمام کشورهای متمدن دنیا می‌گویند! اگر این‌ها دلیل نمی‌شود، پس چه چیزی دلیل می‌شود؟

نه تنها کشورهای مختلف، که هم‌وطنان ضدانقلاب خارج از کشور ما هم همین را می‌گویند. آقای خامنه‌ای مجرم است چون رضا پهلوی می‌گوید، چون بنی‌صدر می‌گوید. چون مسعود و مریم رجوی می‌گویند. از همه مهمتر، چون اکبر گنجی و عطاءالله مهاجرانی و دکتر سروش و کدیور می‌گویند. سازگارا و مخملباف و نوری‌زاده هم این را تایید می‌کنند. همین سازگارای دلاور چند ماه است که دارد همین را می‌گوید! رادیو اسرائیل و رادیو فردا و صدای آمریکا و بی‌بی‌سی هم همین را داد می‌زنند. آیا همه اینها دلیل نمی‌شود که باور کنیم آقای خامنه‌ای مجرم و مقصر اصلی حوادث اخیر است؟ پس دوستان عزیز، بهتر است تعصب را کنار بگذاریم. قبول کنیم که آقای خامنه‌ای مقصر اصلی است!

 

نظرات بینندگان
یک دانشجوی خبرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۵۳
۷۳
اماما.این عمار منم جانننا...
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای رهبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توی این کشور اسلامی چیزی به نام دیکتاتوری وجود نداره و گرنه چه فرقی می کنه با نظام شاهنشاهی؟هیچ کسی نمی تونه به جای مردم تصمیم بگیره همونطور که امام علی (ع) نمی گرفتن.الان هم داره مثل همون موقع کاسه کوزه ی کوتاهی ها و بی اطلاعی مردم سر رهبر شکسته می شه.همونطور که به علی (ع) گفتن تو باید استغفار کنی چرا ما که داشتیم اشتباه می کردیم جلومونو نگرفتی؟
اینکه مردم بی اطلاع باشن تقصیر کیه؟
انسان انسانه و پیش خدا از یک مرتبه ست، فرقی نداره کجا زندگی میکنه.حق و حقوق همه یکسانه و همه با هم مورد آزمایشن و همه عقل و قدرت تصمیم گیری دارن. اتفاقا اگه رهبرشون خود رای باشه و خودش به جای اونها این تصمیمات رو بگیره به اونها ظلم و توهین کرده.
به نظر من این متن اصلا به استفهام انکاری نمیخوره. بهتره پاک بشه.
جانم فدای رهبر
باب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۵۵
۷۱
دمت گرم خوشم آمد دفاع شیرینی بود به دلم نشست
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۴۱۷
۲۰۹
سلام خدا و اهل بیت(س) بر امام خامنه ای
انتی سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۵
۲
صراط این متنو تو نوشتی
مهریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۴
۲۲
متاسفانه کدام ...... است که به خود اجازه میدهداینطور بنویسد اگر آن کشاورز دور افتاده نبود شما باید .......... بجای میوه و غیره آیا دانشمندان هسته ای واساتید دانشگاه ومهندسین ودکترهائیکه از همین خانواده های روستائی دور افتاده درخدمت نظام ومردم خوب کشور میباشند ویاترور شده اند کجائی هستند آیا شما که اظهار فضل میکنید جائی بنام مدوار در 40 کیلومتری یزد را دیده ویانامش را شنیده اید که یکی از دانشمندانکه باخوراندن زهر ترور شد فرزندی از آن روستای دور افتاده بود حتما منظور شما همانند همان شهر هستند که هیچ شهرنشین متعهد ومتدین قبولشان ندارد واینقدر مثل بعضی از شماها در شهر خانه شریکی وهمسر شریکی وهمه چیز مخلط دارید اگر این فهمیدگی است که حیوانات باغ وحش تهران که در بالاترین نقطه شهر تهران هستند باید به نظر آنها توجه شود ای عزیز .....تر از ......ها ی دنیاچطور بخودت اجازه مدهی آیا مسلمانی که اینطور در مورد رهبر وولی فقیه سخن میگوئی از سلمان رشدی که بدتر ی خجالت بکش حیف نان وحیف نان بی جهت نیست که ...... شما وامثال شماها زیاد شده اید استغفار کنید ویا ماهیت وموضع خودرا واضحتر اعلام نمائی
مدیر پایگاه
با سلام و وقت بخیر

کاربر گرامی به نظر می رسد شما دچار سوء برداشت از متن شده اید.

متن فوق که برداشت شده از یک وبلاگ ارزشی می باشد در واقع قصد دارد با نوعی استفهام انکاری به کسانی که حضرت آقا را مقصر می دانند تلنگر زده و گوشزد کند رهبر معظم انقلاب چیزی جز قانون و خواست مردم و پابرهنگان انجام نداده اند و نخواهند داد.

متن بالا با وجود متنی به ظاهر انتقادی، در باطن خود نوعی تایید و ابراز عشق به حضرت آیت الله خامنه ای را نهفته است.

با تشکر
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
مهریزی بی سواد خجالت خجالت (3)
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهریزی!!
اول متن راکامل بخون وبفهم چی داره میگه بعد بیا افاضات بفرما!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۷
۰
الاخره مردم هر چقدر هم که عزیز باشند، عزیزتر از بزرگانی نیستند که همه عمر خود را در راه پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی صرف کرده‌اند.

عجبا!!مگر انان خود از مردم نبودند؟
سیدعلی حسینی
|
United States of America
|
۲۳:۴۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۲۴
۷۷
پرچم امام خامنه ای بالاست تا ظهور حضرت ولیعصر(عج)
نرگس
|
United States of America
ان شاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۵
۴
و اگر این بار امام خامنه ایی اجازه ورود به خاتمی دهند و خاتمی رییس جمهور شود بازهم یه عده خشکه مدعی ولایت هستند که بیایند و اعتراض کنند ، اگر یاد گرفته بودند احترام به نظر ولی خود بزارند خیلی از مشکلات نبود
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
چی میگی ؟
به فرض که آقا اجازه ورود به این عنصر فتنه گر بدهد ، آیا حضرت آقا رییس جمهور انتخاب مب کنند یا مردم ؟
از کجا فهمیدی مردم به خاتمی رای میدن ؟ یا اینکه داری مغلطه می کنی که رهبری رییس جمهور رو انتصاب می کند ؟
در هر حال فکر و فرضتان آلوده و روشی ناپسند دارد ،
habib
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
متاسفم از کسانی که فکر می کنند که دیگران اشتباه می کنند نه خودشان دلیل تاییدشان هم یک مشت جونور و کثافت و آشغال است که این را رجوی هم می گوید رجوی خر کیه
از طراط هم می خواهم این مطلب را پاک کند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
الله اکبر..جانم فدای رهبر

اگر همه ما داریم اینهمه سختی وفشار را درکشور تحمل میکنیم دقیقا بخاطر همین مورد است.
بخاطر عشق به رهبری است که ایمان داریم همه چیزش را درطبق اخلاص گذاشته تا از حق "مردم" دفاع کند.
وصد البته که نیک میدانیم چه خون دلی میخورد رهبر و مولا ومقتدای ما ازدست برخی از همین مسئولان "روشنفکر زده"!! که یعنی در توهم روشنفکر بودن به سر میبرند. و" امر بر انان مشتبه شده"!! که خیال میکنند خیلی میفهمند و سایرین و مردم عادی کوچه وخیابان" عوام الناس" هستند و قدرت فهم ندارند.
میدانیم که نائب برحق امام زمان ما از فطرت پاک .و ضمیر روشن. وقلب بامحبتی که دارند است که امید بسته اند به اصلاح شدن ان افراد و با ایشان برخورد نمیکنند وفعلا فقط نصیحتشان میکنند ودعا میکنند تا بلکه برگردند به خط امام.
و البته میدانیم که این گذشت وبزرگواری ایشان "حد و مرز" دارد.

آقایان بترسند از ان روزی که ایشان کاسه صبرشان لبریز شود.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
بالاخره با همه این حرف ها و تفاسیر کسی قرار هست مسئولیت بدبختی و مشکلاتی را که گریبان مردم را گرفته گردن بگیرد.
یا باید همه را معصوم تر از امامان دانست و مبری از هر خطا که فقط باید مسئول باشند و وضع مردم و جامعه هم به بهانه های رنگارنگ به آنها مربوط نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
متاسفانه این ادبیات اصلا درست نیست شما اگر رهبر انقلاب را نایب امام زمان می دانید با استفاده غلط از کلمات در واقع به امام زمان توهین کرده اید مخن متاسفم از اشتباه شما و بدتر اینکه اینگونه ادبیات را نا خواسته یا آگاهانه ترویج دادید که هر کسی بتواند جسارت توهین به امام عزیز مان را به خود بدهد و این موضوع کوچکی نیست مطمئنا اگر باورتان ولایی بود این کار را نمیکردید و معلوم میشود که فقط اسمتان اسم ارزشی است نه خودتان
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
تيتر مناسبي را انتخاب نكرده ايد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
تیتر عالیست
مطلب عالی تر
واقعا محشر بود
دمش گرم هرکی اینو نوشته و انتشار کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
پس مقصر مشكلات فعلي همان روستايي بي نام و نشان كيست؟