دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹

درخواست انقلابیون بحرین از ملت ایران

کمیته اطلاع رسانی جنبش 14 فوریه انقلاب بحرین، با صدور بیانیه ای رسمی، تلاش عربستان سعودی برای ملحق کردن بحرین به عربستان را یک بار دیگر به شدت مورد انتقاد و حمله قرار داد.
کد خبر : ۶۴۲۴۱
تابناک: در ادامه بحران به وجود آمده در بحرین به واسطه تلاش حاکمان این کشور برای الحاق به عربستان سعودی و همچنین در راستای جنبش انقلابی مردم بحرین که بیش از یک سال از آغاز آن می گذرد، نمایندگان این انقلاب بیانیه ای خطاب به ملت ایران صادر کرده اند.

کمیته اطلاع رسانی جنبش 14 فوریه انقلاب بحرین، با صدور بیانیه ای رسمی، تلاش عربستان سعودی برای ملحق کردن بحرین به عربستان را یک بار دیگر به شدت مورد انتقاد و حمله قرار داد.

در بخشی از این بیانیه آمده: «ای ملت قهرمان، آزاده، نجیب و مبارز بحرین، بدانید که عربستان سعودی پس از آنکه در شکست دادن و مقابله با انقلاب ملت بحرین حتی به رغم لشکرکشی و اعزام نیرو، موفق نشد، اکنون تلاش می کند با الحاق بحرین به خاک سعودی، ملت بحرین را به برده هایی برای خود تبدیل کند و خون همه شهدای بحرین را پایمال کند».

در ادامه این بیانیه آمده: «حکام ریاض پس از آنکه به دلیل اشغال بحرین، از سوی مؤسسات و کشورهای مختلف بین المللی و نیز افکار عمومی جهان زیر فشار قرار گرفتند، اکنون تلاش می کنند با الحاق بحرین به کشورشان، افکار عمومی جهان را فریب داده و از این فشارها بکاهند تا امنیت و ثبات داخلی کشورشان را تضمین و نیز عرش خود که به لرزه در آمده را حفظ کنند، زیرا پس لرزه انقلاب های تونس، مصر و یمن، دامن آنان را نیز خواهد گرفت».

بیانیه جنبش 14 فوریه انقلاب بحرین همچنین می افزاید: «بر همین اساس، جنبش 14 فوریه انقلاب بحرین از همه ملت بحرین، ملت های عربی، ملت های اسلامی، اعراب و مسلمانان مقیم مناطق مختلف جهان، و به ویژه ملت ایران و ملت عراق و برادرانمان در شرق عربستان می خواهد تظاهرات های متعددی در اعتراض به الحاق بحرین به سعودی، که یک طرح آمریکایی – صهیونیستی – سعودی است، برگزار کنند».

از سوی دیگر، رئیس مؤسسه دفاع از حقوق بشر بحرین طی اظهاراتی از ادامه سیاست تخریب مساجد و حسینیه شیعیان توسط نیروهای رژیم آل خلیفه که با حمایت و پشتیبانی نیروهای اشغالگر آل سعود انجام می گیرد، به شدت انتقاد کرد. تاکنون بیش از 80 مسجد و حسینیه در مناطق مختلف بحرین در یک سال اخیر توسط نیروهای آل خلیفه و آل سعود تخریب شده است.

در همین حال روز گذشته ده ها تن از جوانان انقلابی بحرین در اقدامی بی سابقه، پل «ملک فهد» که تنها راه زمینی ارتباط میان بحرین و عربستان سعودی است را بستند. آنان با به آتش کشیدن ده ها لاستیک، این مسیر ارتباطی را به طور کامل قطع کردند. همچنین این جوانان انقلابی روز گذشته در اقدامی هماهنگ، بیش از 60 خیابان و اتوبان در مناطق مختلف بحرین را بستند و بدین ترتیب تقریبا سراسر بحرین فلج شده بود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۰
آل سعود خواب دیده اما خوابش را مبدل به کابوس خواهیم کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
کجا از ملت ایران درخواست حمایت کرده؟
من 2 دفعه خوندم چیزی ندیدم