دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰

هواداران فوتبال در توييتر ركورد زدند

کد خبر : ۶۱۶۹
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال 2010 روي هم‌رفته ترافيك توييتر را بالا برد اما ركورد جديد تنها 30 ثانيه پس از اين كه دوشنبه گذشته تيم فوتبال ژاپن يك بر صفر در مقابل كامرون به برتري رسيد، با نرخ دو هزار و 940 پيام ارسال شده در ثانيه، به دست آمد.

با اين همه عمر اين ركورد كوتاه بود و پنج‌شنبه گذشته پس از بازي‌هاي تيم‌هاي بسكتبال لس‌آنجلس ليكرز و بوستون سلتيكس، ترافيك توييتر به سه هزار و 85 پيام در ثانيه رسيد.

هر دوي اين آمار حدود چهار برابر بيش‌تر از متوسط 750 پيام ارسال شده در ثانيه از طريق اين سرويس ميكرووبلاگ‌نويسي هستند. بيش از 105 ميليون عضو توييتر روزانه به‌طور متوسط 65 ميليون پيام در اين سرويس ارسال مي‌كنند.

اگرچه توييتر آمار ترافيك بازي آمريكا و اسلووني در جام جهاني را ندارد اما نمودار نمايش داده شده در سايت سي ان ان نشان مي‌دهد كه كاربران ممكن است ركورد جديد ديگري را برجاي گذاشته باشند.

افزايش ترافيك توييتر نشان مي‌دهد كه چگونه شبكه‌هاي اجتماعي به بخشي از تجربه هواداران فوتبال تبديل شده‌اند و ركوردهاي جديد با وجود بدترين قطعي سرويس توييتر از ماه اوت 2009 به اين سو، به دست آمده‌اند.

مهندسان توييتر كه سعي مي‌كردند براي پاسخگويي به افزايش ارسال پيام‌هاي مربوط به جام جهاني بهبودهايي در اين سايت صورت دهند، با مشكلات غيرمنتظره‌اي روبه‌رو شدند كه در نتيجه آن سايت توييتر براي كاربران غيرقابل دسترس شد.