شنبه ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
طلبه عدالتخواه تبریزی:

گروهک انحرافی در گرانی های اخیر نقش دارد

امروز کودتا و فتنه اقتصادی مرحله ای از فتنه است که برای اجرای این فتنه ابتدا می خواهند یاران ولایت را دنیازده بکنند تا شیپور جنگ را نشنوند
کد خبر : ۵۹۷۸۱
"صراط" - حجت الاسلام روح الله بجانی در جلسه همفکری شورای هماهنگی حزب الله استان با انتقاد از فعالیت گسترده گروهک انحرافی در آذربایجانشرقی و سکوت تنگه داران احد گفت: ما تبریزی ها را می خواهند خام کنند . عده ای که تا دیروز پول خرید یک دوچرخه را هم نداشتند امروز کارتل اقتصادی شده اند. این عدالت زدگی دولت عامل بوجود آمدن انگلهای اقتصادی است. احمدی نژاد بنام عدالت آمد اما سرمایه داری نوینی را با پول بیت المال تشکیل داد و این سرمایه داری از بدنه نیروهای ارزشی یا ارزشی نما می باشد. عده ای بی ریش ریشدار شدند و سپس سرمایه دار و با پیوستن برخی غنیمت خوار و جیره خوار ریشه دار شدند. تا دیروز ما با قشری سرمایه دار می جنگیدیم که تیشه به ریشه انقلاب می زدند اما امروز به برکت دولت عدالت با سرمایه داران حریص و غیر اصیلی در جنگ هستیم که با پیشرفته ترین روش ها می خواهد ریشه اسلام را بخشکانند. همین چندروز پیش یک بازاری آمده بود و می گفت: یک نفر بنام ح . ن با قمه قداره و کلاهبرداری همه دارایی اش را از دستش در آورده است. فردایش دیدیم یک نفر دیگر گفت : زمینهایش را بزور غصب کرده اند و بنام کارخانه زدن به امتیاز گیری از دولت پرداخته اند . دیروز هم یک نفر می گفت: همه دارایی مان را از دست مان در آورده اند . این زورگیری ها در روز روشن بنام اینکه از منسوبین دولت حامی آنان است غیر قابل توجیه است.
این آقا نوچه سرکرده جریان انحرافی است. من به صراحت می گویم که در تبریز جریان انحرافی حداقل بیش از 50 نفر عامل دارد . اگر ما صدایمان در نمی آید بخاطر این نیست که این جریان تحرک ندارد این جریان تحرکش از همیشه بیشتر است و اگر اینگونه جنایت نمایند اسامی شان ابتدا بطور اختصاری و در صورت عدم برخورد منابع بازدارنده با آنان مردم را در جریان خواهیم گذاشت .
روح الله بجانی در ادامه افزود: انحرافی با ایجاد زمینه ورود بازنشستگان نهادهای امنیتی و نهادهای مقدس نظامی کسوت پرافتخارشان را معامله نموده و می خواهند در زمان حمله به ولایت آنان همراه امام خامنه ای نباشند و اگر بتوانند با خود همراه نمایند . چنانچه موارد متعددی وجود دارد که در آن موارد و مصادیق بسیاری در دنیازدگی امروز تنگه داران سابق به چشم می خورد.
بجانی افزود: چرا در این مملکت کسی شنوای فریاد ما نیست ؟ به خدا قسم می خورم که جریان انحرافی به دنبال ادامه دادن نقشه های فتنه گران است. آقای طالبی بعد از قلاده های طلا بهتر است فیلم قلاده های زنگ زده را نیز بسازد تا نشان دهد که حربه های زنگ زده فتنه گران چگونه برای جریان انحرافی قلاده یاقوتی شده است؟
همین گرانی های ناجوانمردانه اخیر که در سکوت همه محافل براحتی اعمال می شود مرموز است. بحث تورم جهانی جای خودش اما همین جریان انحرافی و سرمایه داران دوران هاشمی که جا دارد پیوندشان را تبریک بگویم! نقش بسیاری در این تورم ها دارند تا طرح تنفر از نظام را اجرا کنند.
روح الله بجانی ادامه داد: عده ای خیال می کنند که دشمنان برای مقابله با امام مان همیشه اردوکشی خیابانی می کنند نه این مرحله ای از جنگ شان با ولایت است امروز کودتا و فتنه اقتصادی مرحله ای از فتنه است که برای اجرای این فتنه ابتدا می خواهند یاران ولایت را دنیازده بکنند تا شیپور جنگ را نشنوند. عدالت زده ها با سر فتنه هم پیمان خواهند شد و این پیمان نامه در قاموس جریان انحرافی جای گرفته است. ما باید هوشیار باشیم پاک باشیم و وارد بازی اقتصادی این جریان ها نشویم مواظب باشیم می خواهند ما نیز ولایت را تنها بگذاریم . اگر ما پا برهنه ها آلوده شویم امام مان تنهای تنها خواهد شد.
نظرات بینندگان
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۰
۳۰
واقعا این گرونی ها غیر طبیعی هست و بجز جریان دولت هیچ قدرت دیگه ای نمیتونه اینکارو انجام بده ... و قطعا با اهداف شوم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
کمر مردم شکست و فریادرسی نیست!
هل من ناصر تنصرنی!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کار خرزو خانه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵۱
۷
بله CIA و MI6 و Mossad و استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و فتنه گران و جنبش سبز و.......... هم تو گرانی ها دخالت دارند. اصلا هر مشکلی که پیش میاد تمام دنیا دخالت جز خود ما
شیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۶
۱۳
ممل جان یکی دیگه هم هست به اسم صاحب نامه های بدون سلام . اون قدرتش رو داره . شک نکن
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۹
۲۳
ميخوان بگن ما توي شعب ابيطالب قرار داريم و اين موضوع رو ميخوان با گرانيهاي كاذب ثابت كنن كه به حمدلله از اين موضوع هم گذر خواهيم كرد و نميتوانند اين مردم را در اين بازي ها از پاي در بياورند ولي من مطمئنم كه هاشم خان از ديار رفسنجان هم دستي بر آتش اين گروني ها دارد بدون شك مطمئن باشيد كه اين موضوع صحت دارد.
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ژانوارژان درود خدا بر این بصیرتت !
ایضاً اضافه بفرمائید فعلیت های اقتصادی شهرداری و اخلال در نظام اقتصادی و ........ ............ را
البته موضوعات دیگری هم هست که به اقتضای زمان مردم در جریان قرار خواهند گرفت
حق یار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب خدا رو شکر که دولت و اشتباهات تاریخی شخص اقای رییس جمهور و هدفمندی یارانه ها و تحریم ها و..... هیچ دخالتی در گرانی ها ندارند و شخص هاشم خان از دیار رفسنجان بقول این آقا عامل تمام این بدبختی هاست!!
جمع کنید بابا این بساط عوامفریبی تون رو، شما اگه نمیفهمید دلیل نمیشه که تمام ملت رو هم مثل خودتون فرض کنید. گیرم که حرف شما درست، دولتی که عرضه مقابله با یک مخالف داخلی رو نداره ........ دم از مدیریت جهانی و اداره جامعه از سوی امام زمان و گنده بافی های دیگه میزنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژادکه ادعای مدیریت جهانی داردچگونه نمی تونه دستهای داخلی رو قطع کنه ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همه مسئولين همه و همه به نوبه خود در مشكلات فعلي جامعه مقصرند.
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان یکم دقت کن من اول کامنتم چی نوشتم گفتم میخوان بگن ما در شعب ابیطالب قرار داریم .
داداش گلم برو ببین اولین کسی که این حرفو زد کی بوده بهمن خان از دیار بانک مرکزی من خوب میفهمم چی گفتم انگار شما بی خبری .
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جوابت قابل تامل هست
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان جواب منو به ناشناس در این پست خواهشا منتشر کن تا ببینم نظر من به کام ممل جان بیشتر خوش میاد یا نظر ناشناس.همون نظری که گفتم اولین کسی که از شعب ابیطالب نام برد از دیار ب ا ن ک مرکزی رو میگم.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانی جان اون 2 نفر هر دوشون ........ به وفور .......! حالا اینجا جواب این بنده خدا جالب بود منم گفتم حال کردم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانی توهم سوزنت روی هاشم از رفسنجان گیر کرده ها نفس من!
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جان اگه نخوام بگم 100 در صد ولي حداقل 90 درصد از مشكلات كنوني مملكت ما زير سر هموني هست كه من سوزنم روش گير كرده.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
ژان ولی من درصد بیشتر رو به آقای عدااالت محور میدم ... تقسیم درصدت ناعادلانه هست ! ها ...... درصدش کمتر از اونه !
60 به 40
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل جان 50 به 50 خیرشو ببینی دیگه نه نیار.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
اوکی
محمد رضا - تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۳
۱۳
این حرف جناب حضرت یجور منحرف کردن افکار عمومی از تحریم ها هستش این گرانی ها همش بخاطر کسری بودجه هستش کسری بودجه هم برا اینه که دیگه خریدارای نفتیمونو از دست دادیم ....از اول ما جولای هم باید شاهد موندگاری 20 درصد نفتمون تو دستمون باشیم اونهم فقط با احتصاب تحریم های اروپا فک کنم گرانی ها تازه داره شروع میشه...البته میشه با قیمت کم به چین فروخت اینجوری یه حالیم به اونا دادیم...
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب محمد رضا ذخایر ارزی کشور مقتدر جمهوری اسلامی ایران از مرز 100 میلیارد دلار هم گذشت ! کمی در ارائه اظهار نظر انصاف داشته باشید ! دامن زنندگان به تخریب وضعیت معیشتی مردم و عاملان گرانی بزودی معرفی خواهند شد . انشاءالله
حق یار
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
تو توهمی کدوم 100 میلیارد دلار سالانه 30 تا 40 میلیارد دلار کسری بودجه و اقتصادی که مرض هلندی دچار است و اکنون با هدفمندی باید 15 میلیارد دلار دیگری بخاطر کسری از بانک مرکزی استقراض کند.
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
http://www.rasekhoon.net/weblog/olgomasraf/News/show-72058.aspx
جناب ایرانی ، بالاخره ما یا باید به حرف جنابعالی اعتماد کنیم ، یا به حرف مراجع رسمی ! لینک خبر رو برات گذاشتم تا دست از این فرافکنیت برداری ! درست مثل اخبار غلطی که در مورد آقای احمدی نژاد و ریاست ستاد آقای هاشمی داده بودی! - یه کم مطالعه کن برادر من !
حق یار
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مهران عزیز به هر چی اعتماد میکنی بکن جز به آمارهای صدمن یه غاز رسمی!!!
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
خسته شدم از بس به این رسانه و آن رسانه نوشتم و گفتم که احازه ندهید از رسانه تان کلمات غلطی مثل " هستش" و "نیستش" گفته و نوشته شود. بیش از ده بار برای رادیو معارف نوشته ام. درست است که شما رسالت دیگری دارید ولی پاسداری از زبان و صحیح گفتن و صحیح نوشتن از رسالتهای مقدر و نامدون شماست و استدعادارم نسبت به آن بی اعتنار نباشید. ملاحظه نمائید: نوشته " احتصاب" . محاوره ای نوشتن با غلط جا انداختن فرق دارد. رسانه ای که به زبان مادری احترام میگذارد و حریم آنرا حفظ میکند، خواه نا خواه راه به دلهای مردم می یابد و برای خود اعتبار میخرد.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت آشنا جان!یکی پیدا شد که توی این سایت از این نظر مثل من فکر کنه!
علی ( از ایران )
|
France
|
۱۴:۰۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۶
اینا که توهم نیست نه؟!!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۴
ظاهراً آقای محمدرضا از تبریز از حجم صادرات نفت به اروپا (18 درصد کل صادرات نفت یران) خبر ندارند و نمیدانند که علاوه بر امکان بسیار راحت و رایج فروش این مقدار در بازار سیاه نفت، افزایش قیمت ناشی از تحریم، جبران این 18 درصد را (حتی با فرض عدم فروش آن به جایی دیگر) خواهد کرد.
به همین دلیل هم هست که اروپایی ها سخن از تعلیق تحریم نفتی ایران به میان آورده اند.
ای کاش کمی با مطالعه سخن میگفتیم.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم چین 50 درصد خرید نفتش را کم کرده ژان 77 درصد و کره جنوبی 40 درصد وهند 44 درصد و مالدیو واندونزیو فیلیپین کلا متوقف کردند و ترکیه نیز 10 درصد و این به علاوه کاهش 70 درصدی خرید نفت ایران از اروپا
منبع:وزرای اقتصاد کشاورها در G20
آنتی چین
|
Iran (Islamic Republic of)
چین که از ابتدا به خاطر دفاع در شورای امنیت و سیاست بین المللی 30 درصد نفت را ارزانتر میخرید، حالا هم به بهانه تحریم وزارت نفت را مجبور به تهاتر ( کالای بنجل به جای پول ) نموده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۲
۲
واقعا خيلي خنده دار است- هر اتفاقي به انحرافيون نسبت دهيم.
همانطور كه زماني هر مشكلي را به هاشمي نسبت مي داديم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸
۱۹
نه واقعا راست میگه دیگه هزاران رانت خواری و بیت المال خواری و... که انتظار از دولت نبود...
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۰
۴
چرررررررررررررررررررررت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۴
یکی از دوستان گفته است که این گرانی ها غیر طبیعی است. باید گفت این گرانی ها نتیجه سیاست هدفمندسازی یارانه ها (که در مورد کشورهای دیگر، ما آن را ریاضت اقتصادی می نامیم)، سیاست های اقتصادی انبساطی (به زبان خودمانی ولنگ و واز، به زبان سیاسی پوپولیستی یعنی مردم رنگ کن) دولت فعلی است. دولت فعلی با بیشترین درآمد نفتی در طول تاریخ سیاه ترین ایام زندگی مردم ایران را رقم زد. تا یادم نرفته بگویم که اختلاس های افسانه ای، نجومی، و ایران ویران کن هم بی تقصیر تیستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۴
خودکرده راتدبیرنیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۱
خلایق هرچه لایق
مرادبیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
ای بابا حالا دیگه گور بابا گروه انحرافی و فتنه گر یک کاری برای این ملت بخاطر این گرانی ها انجام دهید والا اگر شما این گروه ها را می شناسید و آنان را محاکمه و به مجازات نمی رسانید شما از آنانها بد تری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
گروه یعنی 2 نفر و بیشتر هرکس تونست اسم 3 نفر از گروه انحرافی رو با مدرک معتبر بگه جایزه داره.................؟؟
اريا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
اره طلبه همه تو جريان گراني نقش دارن استكبار جهاني جريان انحرافي و غيره يه جمله از مادر عروس
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
تا دیروز شده بودیم گوشت قربونی بین اصولگراها و اصلاح طلبها ، این انحرافی هم اضافه شد و دیگه نور علی نور ... کلاً مردم تو تظاهرات و انتخابات بدرد میخورن که توی ویترین باشن ، گرونی هم هست که هست ، به مسئولین چه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۲
این دولت خیلی ازسرمایه های انسانی راخراب کرداقتصادرابه آن اضافه کنید
آنتي فتنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۱۲
همه مصائب ملت ايران از فتنه 88 آغاز شد و تا زماني كه منافقان و انحرافيون تصفيه نشوند هيچ مشكلي حل نميشود.

ناديده گرفتن قانون در فتنه 88 توسط مشتي خس و خاشاك و اختلاص سياسي سران فتنه طبيعتا در نهايت كار را به تعددي از قانون در امور اقتصادي و اختلاص سه هزار ميلياردي و اين مشكلات اقتصادي ميكشاند.

فتنه اقتصادي هم همانند فتنه سياسي شكست خواهد خورد و خداوند به راستي در قرآن وعده پيروزي مسلمين را داده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما درست میگی اصلا از سال 57 تا حالا هر چی مشکل بوده زیر سر این فتنه(البته بقول خودتون) بوده مشکلات 100 سال آینده هم حتما مربوط به فتنه
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
آتش فتنه! چقدرغلط غولوط مینویسی؟ اختلاص، تعددی.
قسمت آخر حرفت خوبه : پیروزی مومنین نه مسلمین، الا اینکه با قصد ترادف بکاربرده باشی.
مومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۵
ببخشیدا این حاج آقای عدالتخواه در دولت کارگزاران و تعدیل های اقتصادی کمر شکن ودولت خاتم کجا بودند که حالا ماهرانه انحرافی شناس شده اند.
ما که در تبریز چیزی از ایشان نشنیده ایم .
n2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۵
این است کشور امام زمان
شما هنوز نتونستید با گروه احرافی و هاشمی در بیفتید میخواهید با آمریکا و اسراییل بجنگید ؟
وای به حال کشوری که دست متوهمین بیفته
وای به حال ما مردم ییکارو بی پول
طرف از ذخایر 100 میلیارد دلاری حرف میزنه نمدونه آمریکا سالانه 1000 میلیارد دلار در خاورمیانه صرف جنگ و تجهیز کشورهای همسایه میکنه 100 میلیارد دلار مال آمریکاست دلار یعنی پول آمریکایی عزیزم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۲
موافقم . به شرطی که منظورت را بگی کدوم جریان لنحرافی. اخه بزرگترین انحراف انحراف جریان قدرت و ثروت است. همون که برای نجات خویش بامبول جریان انحرافی دولت را باب کرد می فهمی که منظورم کیانند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۱
۲
این کشور از آن بابت به این روز افتاد که: هیچکس در محدوده تخصص خودش حرف نزد...شخص دینی در اقتصاد....بازاری در سیاست.... قصاب در ساختمان سازی.......... کوچه وبازاری درامورات دولت وهمه وهمه در همه کارها دخالت کردندومملکت عزیزمان حالا این شده...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر تخصص مهم نیست، تعهد مهم است
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
ماکه نمیتوانیم در سخن گفتن ازمقصرین هربار نام همه اینهارا قطارکنیم. ما تمام اینها را، حسب ماهیت خرابکاریشان، خلاصه کرده ایم در سه کد: امپریالیزم و صهیونیزم، گروه انحرافی و فتنه سبز/ الان خود خوانندگان چنان با این کدها آشناهستند که اگر مثلاً بگوئی فلان کس را کشتند، فوری میگویی مثلاً کار امپریالیزم است و اگر خرابکاری داخل ادارات باشد، بی لزوم فکر و تحقیق قابل انتساب به گروه انحرافی است و قس علیهذا. با این ارشادات اطلاعاتی راهگشا این همه بگو و مگو بین بینندگان در تعیین مقصر نیست الا بدلیل اگوی خود آنها و از این قبیل عوامل، والسلام
راحله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۵
۲
خدا این حاج اقا رو شفا بده تقصیر خودش نیست کسانی که بهش بها میدن متوهمش کردند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۵
بی کفایتی و بی لیاقتی و عدم مدیریت صحیح و دروغ گویی به مردم و ارائه آمار غلط و پنهان کاری و صادق نبودن با مردم و و و همه رو فراموش کردیم و یه کلمه افتاده تو دهن این و اون فتنه فتنه فتنه انحراف انحراف انحراف دیگه ول کن هم نیستیم . بابا یه کم صادق باشید . جرات و شهامت عذر خواهی داشته باشید بگین که بی لیافت هستیم و نمی تونیم مدیریت کنیم .
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۴
اگر این جریان انحرافی نبود ناتوانی دولتیان را به گردن چه گروهی انداخته می شد
راضيه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
هر چقدر از عمر اين نظام ميگذره بيشتر به ناداني شماها پي ميبريم.