دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

پالایشگاه کلنگی، چشم‌انتظار سرمایه‌گذار!‌

‌سال 88 و در دور دوم سفر دولت نهم به لرستان پالایشگاه نفت شهرستان پلدختر در روستای "جلگه خلج" کلنگ‎زنی شد، ولی در این مدت هیچ‌گونه کار عملیاتی برای احداث این پروه اجرا نشده است.
کد خبر : ۳۲۸۶۶۴
صراط: ‌سال 88 و در دور دوم سفر دولت نهم به لرستان پالایشگاه نفت شهرستان پلدختر در روستای "جلگه خلج" کلنگ‎زنی شد، ولی در این مدت هیچ‌گونه کار عملیاتی برای احداث این پروه اجرا نشده است.

‌به گزارش ایسنا، این پروژه مشکل‌های زیادی داشت و سازمان محیط‌ زیست مخالف اصلی احداث آن بود و چون مکان پالایشگاه در نزدیکی رودخانه کشکان قرار داشت، محمدحسین بازگیر مدیرکل وقت محیط‌ زیست استان معتقد بود که پروژه مخاطرات زیست‎محیطی به همراه دارد.

با مخالفت محیط زیست چند سال این پروژه در گیرودار مجوزهای زیست‌‌محیطی بود که سرانجام موفق به اخذ آنها شد، اما پروژه همچنان کلنگی، بدون سرمایه‌گذار و بلاتکلیف است!

سید حمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی پیگیر تعیین‌تکلیف این پروژه است و در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: پالایشگاه چند سال پیش با ظرفیت تولید 30 هزار بشکه در روز کلنگ‌زنی شد که اقدامی عجولانه و بدون سرمایه‌گذار بود.

وی درباره آخرین اقدامات برای مشخص شدن سرمایه‌گذار پروژه بیان کرد: چندین جلسه با بخش خصوصی از جمله قرارگاه خاتم داشته‌ایم که اعلام کردند اگر خوراک پالایشگاه از 30 به 100 هزار بشکه برسد، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

کاظمی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت پالایشگاه با وزارت نفت و رئیس جمهور مذاکره کرده‌ایم که خوشبختانه نتایج رضایت‌بخش بوده، اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قرارگاه خاتم مطالعاتی در این زمینه انجام داده‌، افزود: مذاکرات خوبی با قرارگاه داشته‌ایم و اگر منجر به قرارداد شود، آن را اعلام خواهیم کرد.