سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵

اختلاس بی‌سابقه در دانشگاه‌هنر اصفهان

این روزها، خبرهای متعددی از اختلاس های عجیب منتشر می شود؛ اختلاس هایی که هم از نظر مبلغ مورد اختلاس و هم از لحاظ شیوه اقدام، قابل تأمل است.
کد خبر : ۳۱۷۲۶

به گزارش صراط نیوز به نقل از آیینه نیوز در تازه ترین نمونه، در دانشگاه هنر اصفهان، راننده رئیس دانشگاه که یک کارمند ساده بیش نبوده و هیچ مسئولیت دیگری نداشته است موفق شده با روشی نه چندان پیچیده، بیش از ۶۵۰ میلیون تومان از پولهای این دانشگاه را اختلاس کرده و متواری شود.

به گفته منابع آگاه، مسئولان دانشگاه مزبور می گویند که کارمند مزبور، یک فقره از چک های دانشگاه را سرقت و مبلغ فوق الذکر را در آن نوشته و اقدام به جعل امضای رئیس دانشگاه و امضای مسئول امور مالی و نیز جعل مهردانشگاه کرده است. وی سپس چک را به شعبه بانک ملی مرتبط با دانشگاه درخیابان حکیم نظامی برده و موفق به وصول مبلغ شده است!

البته برخی منابع دانشگاهی می گویند با توجه به نظارت های دقیق برحسابهای بانکی دولتی و با عنایت به آنکه شعبات بانکی، چک های دولتی با مبالغ بالا را بدون هماهنگی وصول نمی کنند این ادعا قابل باور نیست و کارمند ساده نمی تواند به راحتی برگ چک سرقت کرده و امضاهای مسئولان را جعل کند و بانک هم بدون مانع، چک صدها میلیون تومانی را پرداخت نماید ومسئله پیچیده تر از این ادعاست.