پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
اگر به فرمان پلیس عمل نشود؛

یکسال‌حبس برای‌رانندگان روبنده‌پوش

مقامات استرالیایی اعلام کردند رانندگان اتومبیل که از روبنده استفاده می‌کنند در صورت امتناع از برداشتن پوشش صورت خود به درخواست پلیس با حکم یک سال حبس رو به رو می‌شوند.
کد خبر : ۲۹۱۹۱
 

به گزارش صراط نیوز،مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، براساس تغییرات ایجاد شده در قوانین ایالت نیوساوت ولز استرالیا، پلیس می تواند از رانندگان بخواهد کلاه ها، ماسکها و یا روبنده و برقع خود را بردارند، امتناع از درخواست پلیس 220 دلار استرالیا جریمه داشته و در موارد بسیار جدی می تواند به یک سال حبس و پرداخت 5 هزار 500 دلار استرالیا جریمه منتهی شود.

باری اوفارل نخست وزیر ایالت نیوساوت ولز اظهار داشت: مردم تنها باید پوشش صورت خود را زمانی که پلیس می خواهد آنها را شناسایی کند بردارند. افرادی که می خواهند به علل دینی و فرهنگی به طور خصوصی شناسایی شوند می توانند درخواست کنند که به اداره پلیس بروند.

قرار است این تغییرات هفته آینده به پارلمان ارائه و به پلیس قدرت درخواست برداشتن روبنده اعطا شود.

اوفارل طی بیانیه ای اظهار داشت: به تمام ادیان مختلف و اعتقادات احترام می گذارم اما زمانی که مسئله اعمال قانون مطرح می شود پلیس باید از قدرت کافی برای شناسایی کامل برخوردار شود.

درحال حاضر پلیس می تواند از زنان بخواهد روبنده خود را زمان تحقیقات در زمینه جرایم جدی بردارند اما درباره امورات روزمره و شناساییهای روزانه فاقد چنین اختیاری است.

پوشیدن روبنده یا برقع از سوی برخی زنان مسلمان به یک موضوع مورد مناقشه در بخشهایی از اروپا به ویژه فرانسه و بلژیک تبدیل شده است، در فرانسه از ماه آوریل و در بلژیک از ماه ژوئیه این پوشش ممنوع شد.