سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴

نماد مبارزه با فساد برزیل کشته شد

پاتریسیا آسیولی، قاضی برزیلی که به خاطر برخورد جدی با جرائم سازمان یافته شهرت داشت، در ایالت ریو دوژانیرو به قتل رسید.
کد خبر : ۲۸۲۹۲
پاتریسیا آسیولی، ۴۷ ساله، به خاطر این که شمار زیادی از اعضای باندهای تبهکار و افسران پلیس فاسد را محکوم کرده بود، شهرت داشت.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، پلیس اعلام کرد که آسیولی در بیرون منزلش در شهر نیتروی مورد سوقصد قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

مقام های برزیلی می گویند که این واقعه پنجشنبه شب به وقت محلی رخ داد. به گفته آنها، مردان نقابدار سوار بر دو موتورسیکلت این قاضی که مادر سه فرزند بود را هدف قرار دادند.

پاتریسیا آسیولی، ۴۷ ساله، به خاطر این که شمار زیادی از اعضای باندهای تبهکار و افسران پلیس فاسد را محکوم کرده بود، شهرت داشت.

خانواده اش می گوید با وجود تهدید شدن به مرگ، پلیس از وی محافظت نمی کرد. شاهدان می گویند که مهاجمان جلوی خودروی این قاضی را گرفتند و او را به گلوله بستند.

دیوان عالی فدرال برزیل، قتل این قاضی را به شدت محکوم کرده و آنرا حمله به دموکراسی و حاکمیت قانون دانسته است. این در حالیست که مقام های ریو دوژانیرو مدتی است که با برخورد شدیدتر با گروه های تبهکار تلاش کرده اند امنیت این شهر را افزایش دهند.

ریو دوژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ و بازی های المپیک ۲۰۱۶ خواهد بود. این شهر، واقع در جنوب شرقی برزیل، در ایالتی به همین نام واقع است.

برچسب ها: مبارزه فساد برزیل