سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
در میان اعتراض کارکنان محیط زیست

کمک میلیونی ابتکار به معاونش +سند

در حالی‌که بارها کارکنان محیط زیست اعلام کرده‌اند که از نظر معیشتی نیز در مضیقه هستند معاون ابتکار تنها تحت عنوان «کمک رفاهی» ۴ میلیون تومان دریافت می‌کند!
کد خبر : ۲۷۴۱۵۴
صراط: در حالی‌که بارها کارکنان سازمان محیط زیست نسبت به نحوه مدیریت معصومه ابتکار در این سازمان اعتراض داشته‌اند و اعلام کرده‌اند که از نظر معیشتی نیز در مضیقه هستند معاون ابتکار تنها تحت عنوان «کمک رفاهی» ۴ میلیون تومان دریافت می‌کند!

یکی از اتفاقات نادری که در این دولت چندین بار تکرار شده است اعتراض کارکنان سازمان دولتی محیط زیست علیه ریاست این سازمان است، اعتراضی که حاشیه‌های متعددی را در پی داشته و منجر به افشای اسنادی از سوء مدیریت بانوی سبزپوش این سازمان شده است.

اعتراضات کارکنان سازمان محیط زیست اگر چه بخش عمده‌ای از آن مربوط به مسائل زیست محیطی و نحوه مواجهه معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست با آن مشکلات بوده اما بخشی هم به دغدغه‌های معیشتی کارمندان این سازمان دولتی برمی‌گشته که هر بار با وعده‌ و ارعابی تلاش شده تا صدای معترضان خاموش شود و مسئولان این سازمان به حواشی پررنگ‌تر از متن وظایفشان بپردازند.

آخرین تجمع کارمندان معترض محیط زیست مربوط به یک ماه پیش بود که در پلاکاردهای آنها شعارهایی چون «مطالبات ما را سیاسی نکنید، به داد کارکنان سازمان برسید، بودجه سازمان کجاست؟، چاپلوسی = ارتقا، ما می‌خواهیم از خط مرگ به خط فقر برسیم، سازمان محیط زیست سیاسی مساوی تخریب جنگل‌های شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعیت محیط زیست همین است» به چشم می‌خورد.

 کمک میلیونی ابتکار به معاونش +سند

کمک میلیونی ابتکار به معاونش +سند

ابتکار دو روز بعد از این تجمع در گفت‌وگو با روزنامه دولت در دفاعیات خود اعلام کرد: ما خیلی دلمان می‌خواهد بهترین حقوق‌ها را به کارکنان بدهیم. اما محدودیت‌هایی هم داریم. مثلاً ما حتماً در قالب قطعنامه‌ای که به امضای مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌رسد باید این پرداخت را انجام بدهیم یا حتی ضوابط اجرایی بودجه حتماً باید اجازه بدهد. مقررات کشور حتماً باید اجازه بدهد. بعد هم سقف اعتبارات سازمان باید اجازه بدهد. (!)

وی در ادامه می‌گوید: در شرایطی که خیلی از دستگاه‌ها اضافه کار کارکنانشان را نتوانستند بدهند یا مثلاً حداقل رفاهی‌ها را نتوانستند بدهند توانستیم با وجود همه مشکلات و با وجود اینکه سازمان محیط زیست همچنان دارد بدهی دولت قبلی را پرداخت می‌کند، بخشی از مطالبات کارکنان را پرداخت کنیم.

«کمبود بودجه» بهانه‌ای است که بارها ابتکار برای فرار از انجام وظایفی که بر عهده سازمان متبوعش بوده است از آن بهره برده اما ظاهراً این کمبود بودجه شامل حال اطرافیان ایشان نمی‌شود و «کمک رفاهی» آنها مهم‌تر از حقوق معمول کارمندان محیط زیست است!

به طوریکه «پروین فرشچی» معاون خانم ابتکار تنها برای 2 ماه 4 میلیون تومان «کمک رفاهی» دریافت کرده است، وی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست است.

 کمک میلیونی ابتکار به معاونش +سند
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۲۸
۱۲
وقتی حقوق و مزایای وزیران کابینه یازدهم نسبت به دولت قبل چند برابر شده است ابتکار هم به معاونش 4 میلیون ناقابل هدیه میدهد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۲۶
۸
سیاسی کاری باعث شده که ابتکار وقتی برای رسیدگی به مسئولیت اصلی خودش نداشته باشد و آلودگی هوا و وضعیت نابسامان محیط زیست نتیجه سیاسی کاری در این سازمان است .
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۱۷
۴
اینکه چیزی نیست بیاین یه سر به سازمان هواشناسی بزنید ببینید معاونین و مدیران سازمان بیش از این مقدار کمک رفاهی میگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۶
۶
این چه حرفی است شما میزنید که به معاونش 4 میلیون داده معاونین و مدیرکل ها یعنی ستون یه سازمان اداری که باید انقدر بگیرند تا بتونند به کارمندان کمتر بدهند اداره کنند انها را که صداشون در نیاد در یه اداره دولتی مدیر کلش تا ده میلیون میگیره ولی معاونش که پست سازمانی معاونت مدیر کل داره دومیلیون چهار صد اختلاف ببین و تضاد مدیریتی تا مدیر کل به خودش بباله و راه که میره همه حسابشون را بکنند که کی برتره حالا سوادشو بگو یه چهرم این معاون بگو یه دهمشو هم نداره این با لیاقت و سواد شده معاون مدیر کل ولی ان ارتباطی بالا امده اینه تضاد مدیریتی که اتیش زیر خاکستر و شکست اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و حتی به بار خواهد اورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۱۵
۴
قلبل توجه وزیر محترم آموزش وپرورش وآقای نوبخت به بازنشستگان فرهنگی که می رسند می گویند پول نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۲۸
۶
دولت تدبیر کی تموم میشه یک نفس راحت بکشیم ؟؟؟؟؟؟؟