سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
از نحوه لغو تحریم‌ها تا واردات از آمریکا

تناقض اظهارات نوبخت با بیانات رهبری

اظهارات امروز نوبخت درباره نحوه لغو تحریم ها و اجرای برجام، با دستور اخیر رهبر معظم انقلاب و نیز خطوط قرمز تعیین شده توسط ایشان در بیانات پیشین، تناقض دارد.
کد خبر : ۲۶۵۰۴۸
گروه سیاسی صراط - اظهارات امروز نوبخت درباره نحوه لغو تحریم ها و اجرای برجام، با دستور اخیر رهبر معظم انقلاب و نیز خطوط قرمز تعیین شده توسط ایشان در بیانات پیشین، تناقض دارد.

رهبر معظم انقلاب دوم تیرماه امسال در دیدار کارگزاران نظام با ایشان خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته ای را تشرح کردند.

ایشان در توضیح یکی از این خطوط قرمز هسته ای گفتند: تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره امریکا و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم ها هم در فواصل معقول برداشته شود.

رهبر معظم انقلاب، بیست و نهم مهرماه نیز در نامه ای به رییس جمهور با تشریح الزامات اجرای برجام، تاکید کردند: مراقبت فرمائید که وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به واردات بی‌رویه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از امریکا جداً پرهیز شود.

پس از این اعلام موضع صریح رهبر انقلاب، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره نحوه لغو تحریم ها و نیز واردات مواد مصرفی از آمریکا، توضیحاتی ارائه داد که با تاکیدات رهبری متناقض به نظر می رسد.

در حالی که مقام معظم رهبری بر برداشته شدن تحریم ها در روز امضای موافقتنامه تاکید دارند، نوبخت گفته است: تا زمانی که تعهدات انجام نشود تحریم‌ها برداشته نمی‌شود؛ نه تنها در بحث سوئیفت بلکه در موارد دیگر هم تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.

از طرف دیگر، در حالی رهبری بر عدم واردات مواد مصرفی از آمریکا تاکید کرده اند، نوبخت واردات از این کشور را بدون اشکال قانونی دانسته هرچند بر اجرای نظر ایشان هم تاکید کرده است. او گفته است: بر اساس قانون تنها کشوری که اجازه واردات از آن را نداریم رژیم صهیونیستی است، برای واردات از آمریکا ممنوعیت قانونی وجود ندارد اما تذکر رهبری را اجرا می‌کنیم، ایشان تصریح کردند کالاهای مصرفی از آمریکا وارد نشود واردات تکنولوژی از آمریکا می‌تواند انجام شود.

تناقض اظهارات نوبخت با بیانات رهبری
برچسب ها: صراط نوبخت رهبری
نظرات بینندگان
میثم رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
۳۳
۱۲
دولت راستگویان است دیگر!!!