سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

وزیر بهداشت از قوه قضائیه کمک خواست

وزیر بهداشت گفت: بنابراین این همکاری ضروری است و ما بدون حمایت قوه قضاییه نمی‌توانیم حقوق مردم را تأمین کنیم به علاوه اینکه حمایت از جامعه پزشکی نیز نیازمند همکاری قوه قضاییه است.
کد خبر : ۲۵۴۶۸۰
صراط: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه صیانت از حقوق مردم در حوزه بهداشت و پیشگیری از عوامل و اقدامات زیان‌آور، متوقف به حمایت قوه قضائیه است گفت: بدون حمایت قوه قضائیه نمی‌توانیم حقوق مردم را تأمین کنیم.

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با رئیس قوه قضاییه، گفت: جامعه پزشکی ایران در دوران انقلاب، دفاع مقدس و سالهای پس از آن کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشته است و حتی خدمات این جامعه فراتر از مرزها فرستاده شده است.

وی با اشاره به دفاع جامعه پزشکی از انقلاب در طول سال‌های گذشته افزود: جامعه پزشکی همراه با سایر ارگان‌های نظام در خدمت مردم کشور بوده است و در راستای پیاده‌سازی آرمان‌های بلند شهدا، امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب بوده است.

هاشمی تأکید کرد: به نظر می‌رسد دولت با توجه به هدف قرار دادن بهبود اوضاع بهداشتی و درمانی خدمات مناسبی انجام داده است که البته کافی نیست و باید فکری برای استمرار این خدمات کرد.

وزیر بهداشت گفت: سیاست‌گذاران و قانونگذاران باید تلاش کنند تا دستاوردهای طرح تحول سلامت پایدار بماند و عقب‌ماندگی کشور و به خصوص مناطق محروم در عرصه خدمات پزشکی با سرعت بالایی مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه در دو سال گذشته در سطوح بالای کشوری و نیز گسترش عدالت در حوزه سلامت بسیار تلاش کرده است و نقش زیادی در این حوزه داشتند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضا اجرای برخی احکام متوقف به نظر پزشک به عنوان کارشناس است و از طرف دیگر صیانت از حقوق مردم در حوزه بهداشت و پیشگیری از عوامل و اقدامات زیان‌آور نیز متوقف به حمایت قوه قضاییه است.

وزیر بهداشت گفت: بنابراین این همکاری ضروری است و ما بدون حمایت قوه قضاییه نمی‌توانیم حقوق مردم را تأمین کنیم به علاوه اینکه حمایت از جامعه پزشکی نیز نیازمند همکاری قوه قضاییه است.

وی گفت: رئیس قوه قضاییه تلاش زیادی داشتند که از حقوق پزشکان همچون سایر افراد حمایت شود و خود من نیز در جلسات خصوصی و عمومی و بخشنامه‌ها تلاش‌های رئیس قوه برای برآورده شدن این موضوع را دیده‌ام و امیدوارم بیش از پیش این حمایت‌ها افزایش یابد.

هاشمی تصریح کرد: تغییر فرهنگ قضایی و سودجویی در این عرصه که متأسفانه در ایران و بسیاری کشورها به فرهنگ تبدیل شده است ایجاب می‌کند رابطه تنگاتنگی بین جامعه پزشکی و وزارت بهداشت به طور عام و قوه قضاییه وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: در نظر داریم در بحث غذا، هوا و آب آشامیدنی که جزو عوامل بیماری‌زا و عامل بیماری‌های غیرواگیر هستند ورود کنیم.
منبع: فارس