دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳

معاون‌قضا:وهابیت‌دست‌ساخته‌انگلیس‌است

معاون اول قوه قضائیه گفت: جریان وهابیت دست‌ساخته انگلیس برای ایجاد فتنه در جامعه اسلامی است.
کد خبر : ۱۵۷۵۱۲
صراط: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در همایش واجب فراموش شده در مسجدالنبی کوهسنگی مشهد، اظهار کرد: اگر مومن حساس نباشد به معنی واقعی نمی‌توان او را مومن خطاب کرد، حساسیت و مسئولیت‌پذیری باید در جامعه و به‌ویژه در قشر نخبگان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه امروز وحدت و انتخاب رمز پیروزی ماست، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد این وحدت و اتحاد را از جامعه اسلامی بگیرد و اختلاف را بین جامعه اسلامی رواج دهد. معاون اول قوه قضائیه اختلاف را یکی از راهبردهای اساسی مثلث انگلیس، آمریکا و اسرائیل عنوان و خاطرنشان کرد: وحدت رمز پیروزی ماست و باید بر روی آن پافشاری کنیم، دشمن قصد دارد افکار و عقاید دینی را از جامعه جدا کرده و بی‌تفاوتی را رواج دهد، متذکر شد: عدم حساسیت و بی‌تفاوتی مردم یکی از عواملی است که دشمن را در رسیدن به اهداف کمک می‌کند.

وی به جریان سلفی، تکفیری و وهابیت اشاره کرد و گفت: جریان سلفی تکفیری به عنوان یک جریان نادان که ابزار دست غرب قرار گرفته است جنایت‌های فراوانی را مرتکب می‌شود، همچنین جریان وهابیت هیچ انتصابی به تسنن ندارد و یک جریان دست‌ساخته انگلیس برای ایجاد فتنه در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: چیزی که از وحدت می‌گوئیم یک تفکیک و استراتژی است، هر کس بخواهد آن را مخدوش کند به‌صورت عمدی و سهوی ابزار دست دشمن قرار گرفته و در این قضیه باید نگاهمان به فرمایشات بزرگانی چون مقام معظم رهبری و امام(ره) باشد.

وی با اشاره به رشادت‌های نواب صفوی در جریان استکبارستیزی گفت: نواب صفوی مبارزه با استعمار بود و اخلاص و عمل جزو موفقیت‌های ایشان به حساب می‌آید. معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) با حضور همه اقشار مردم انقلاب را به پیروزی رساند، ابراز کرد: اخلاص در کار جزو موفقیت‌های افراد و بزرگانی چون امام خمینی(ره) و نواب صفوی بوده است. وی با اشاره به ظلم‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی که در رژیم پهلوی در ایران صورت می‌گرفت، افزود: همان جریان طغیانگر که در راستای رواج سازماندهی شده فحشاء عمل می‌کرد امروز هم با روش‌های الکترونیک و جدید برای سلطه به ایران شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: تولید مواد مخدر، توزیع مشروبات الکلی به صورت رایگان در مرزهای ترکیه و ایران و پخش برنامه‌های مختلف از طریق ماهواره از جمله کارهایی است که دشمن در قالب و شکل جدید علیه نظام اسلامی انجام می‌دهد. معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: امروز نظام اسلام عرف معروف‌هاست چراکه این نظام به دنبال خوبی‌ها و نیکی‌ها بوده و در این مسیر دشمن کارهای زیادی برای دشمنی با این نظام انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هیچ واجدی بزرگتر از حفظ این نظام نیست، عنوان کرد: در پرتو نظام اسلامی عدالت اجتماعی، بیداری ملت‌ها، جان گرفتن محرمان در عالم و امید پیدا کردن انسان‌های تحت ظلم و همچنین خواندن و عمل به قرآن شکل می‌گیرد.
منبع: تسنیم