سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶

آیت‌الله‌نوری:شناخت فتنه کار آسانی نیست

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه به فتنه پیرایه حق می‌بندند، گفت: شناخت فتنه کار آسانی نیست و مردم باید احکام و راه مقابله با فتنه را بشناسند.
کد خبر : ۱۵۳۳۹۱
صراط:  آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار سردار رادان و جمعی از فرمانده هان نیروی انتظامی که ظهر دوشنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: شناختن فتنه کار ساده‌ای نیست، به فتنه پیرایه حق می‌بندند و به میدان وارد می شوند.  

وی با بیان این که برقراری امنیت بسیار مهم است، ادامه داد: جنبه‌های فتنه را باید بشناسید و راه مقابله و احکام و قوانین آن را باید مردم بشناسند.

این استاد برجسته حوزه با بیان این که در نهج البلاغه آمده است که کسانی که هوا و هوس را پیشه کنند باعث ایجاد فتنه می‌شوند، عنوان کرد:  باید فتنه را با بصیرت شناخت و در فتنه، بصیرت و فرهنگ بسیار مهم است و در طول تاریخ همواره با فتنه مواجه بوده‌ایم و در حال حاضر نیز آمریکا به نام حقوق بشر و دموکراسی به کشورهای اسلامی حمله می‌کند و اسرائیل که خانه و کاشانه مردم را غصب کرده است می‌خواهد صلح کند.

باید در فتنه بیدار بود

وی عنوان کرد: باید در فتنه بیدار بود و بصیرت داشت و کسانی که بصیرت ندارند نمی‌توانند فتنه را بشناسند؛ در 9 دی مردم با بصیرت و آگاهی قیام کردند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب اسلامی کار ساده‌ای نبود و مردم در آن نقش آفرینی کردند، ابراز کرد: انقلاب به مردم خودباوری و شجاعت داد و دشمن را در هم کوبید و عقیده و ولایت مداری مردم را نیرومند کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها متفاوت است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در ایمان و عقیده مردم ریشه دارد و مردم با بصیرت به میدان آمده و به استقبال گلوله‌ها رفتند.

رکن سوم انقلاب ولایت فقیه است

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: شعار "خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است" از دل مردم برخواسته و در همه جا تنین انداز شده است.

وی با بیان این که رکن سوم انقلاب ولایت فقیه است عنوان کرد: دشمن سعی می‌کرد قیام‌های مردم را ضعیف کند و دیده می‌شود که چگونه مردم در صحنه‌ها حضور دارند و از نظام اسلامی حمایت می‌کنند.

بیداری اسلامی موجب سقوط دشمن می‌شود

این مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: عربستان پول نفت و گاز را برای تقویت تکفیری‌ها خرج می‌کند و آنها بدانند که با بیداری که ایجاد شده مستکبران روز به روز سقوط و مستضعفان تقویت می‌شوند و دشمنان سقوط می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است که همه را بیدار و هوشیار می‌کند و چهره منفور آمریکا و انگلیس و مستکبران و صهیونیست را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی یکی از مقدمه‌های زمینه ظهور امام عصر(عج) است، عنوان کرد: ما خود را سرباز امام زمان(عج) می‌دانیم و هرکدام از ما به گونه‌ای در صحنه انتظار قدم برمی‌داریم.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: محتوای ایام همچون عاشورا و انقلاب اسلامی بسیار مهم است و باید به آنها توجه کرد.
 

منبع: مهر