سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴

دانش آموزانی که از تحصیل محروم شدند

36 دانش آموز دبیرستانی دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ، به علت تامین نشدن هزینه مدرسه از درس خواندن محروم شده اند و هم اکنون در روستاهای این دهستان مشغول فعالیتهای دیگر هستند.
کد خبر : ۱۴۰۶۹۶
صراط: دهستان موگویی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در شمال‌غرب استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی مرز این استان، با استان لرستان قرار دارد.


دهستان موگویی شامل ۱۵ روستا با جمعیتی در حدود چهار هزار و500 نفراست. این دهستان دارای ۷۵۰ خانوار بوده و مرکز دهستان موگویی روستای خویه‌است. این دهستان در شهرستان کوهرنگ در ارتفاعات ودر منطقه ای که بیشترین بارش استان چهارمحال و بختیاری اتفاق می افتد قرار دارد.

روستاهای این دهستان از محروم ترین روستاهای استان چهارمحال و بختیاری و کشور محسوب می شوند و مردم در آن با کمترین امکانات و با بیشترین مشکلات در حال زندگی هستند. موگویی هم از جمله همین دهستان است که بارش شدید برف در شهرستان کوهرنگ هر ساله راه ارتباطی این دهستان را می بندد واهالی 15 روستای این دهستان بیش از پنج ماه در محاصره برف قرار می گیرند. این روستا در عین حال در بحث آب شرب، اشتغال، امکانات بهداشتی، امکانات آموزشی دارای مشکلات بسیاری هستند.


مدرسه مقطع دبیرستان در دهستان وجود ندارد و دانش آموزان برای تحصیل به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ می آیند و در دبیرستانهای شبانه روزی این منطقه تحصیل می کنند. ولی به تازگی36 دانش آموز دبیرستانی دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ به علت تامین نشدن هزینه مدرسه تحصیل ازدرس خواندن محروم شده اند و هم اکنون در روستاهای این دهستان مشغول فعالیتهای دیگر هستند.

36 -40 دانش آموز پسر دبیرستانی دهستان موگویی از درس خواندن محروم شده اند

عضو شورای اسلامی روستای چین از توابع دهستان موگویی با بیان اینکه دهستان موگویی در حدود 36 -40 دانش آموز پسر دبیرستانی دارد، اظهار داشت: این تعداد دانش آموز دهستان موگویی که در دبیرستان  شبانه روزی چلگرد تحصیل می کرده اند به علت نپرداختن پول درخواستی از مدرسه اخراج شده اند و هم اکنون دیگر به مدرسه نمی روند و از تحصیل محروم شده اند.

سید حسینعلی درخشان تاکید کرد: دانش آموزان از تاریخ شنبه چهارم آبان به علت هزینه ای که باید پرداخت می کردند را نداشتند از مدرسه بیرون شده اند و هم اکنون در روستاها هستند.

وی تاکید کرد: مدرسه برای بحث خواب و غذا و... درخواست نفری 50 هزار تومان کرده بود که دانش آموزان پول نداشتند و هم اکنون دانش آموزان به جای رفتن به مدرسه در روستاها سرگردان شده اند.


وی ادامه داد: مردم روستاهای این دهستان از کم درآمد ترین مردم استان هستند و باید توجه ویژه ای به این منطقه از کشور که شش ماه از سال در محاصره برف قرار دارد شود.

دانش آموزان از مدرسه اخراج نشده اند

بخشدار مرکزی کوهرنگ در این خصوص اظهار داشت: دانش آموزان از مدرسه اخراج نشده اند و مشکلی در خصوص درس خواندن دانش آموزان وجود ندارد.

میر علایی با بیان اینکه مدارس شبانه روزی هزینه های بالایی دارند، تصریح کرد: مدارس شبانه روزی برای تامین برخی از هزینه های خود نیاز به کمک و خودیاری خانواده دارند.

وی تاکید کرد: در سالهای گذشته هزینه های دبیرستان شبانه روزی از محل هایی دیگر تامین می شد و مشکلی در این خصوص وجود نداشت، اما امسال به علت وجود مشکلات نیاز به کمک خانواده های دانش آموزان برای جبران برخی هزینه ها بود.

وی ادامه داد: هم اکنون دانش آموزان به خاطر اینکه نمی خواهند هزینه را پرداخت کنند به مدرسه نمی آیند و دانش آموزان با میل خودشان به مدرسه نمی آیند.


منبع: مهر