سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲

فیاضی دومین مخالف وزیر پیشنهادی کار

یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایشان از چهره‌های خوب هستند اما به خاطر تقویت کار دولت باید به چند مساله در برنامه آقای ربیعی اشاره کرد که یکی از آنها کمرنگ دیدن سهم تعاونی‌ها است.
کد خبر : ۱۲۸۲۹۵
  صراطعبدالوحید فیاضی خاطر نشان کرد: آقای ربیعی یکی از نیروهای متدین و پاکدست در جمهوری اسلامی است که تا به حال خدمات خوبی ایفا کرده است اما به چند نکته باید توجه کرد. اول اینکه زیربنایی بودن وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی برکسی پوشیده نیست این وزارتخانه یک وزارت فانتزی نیست بلکه مبنای تولید و اشتغال را در کشور شکل می‌دهد.

نماینده نور و محمودآباد ادامه داد: آقای ربیعی در برنامه‌هایش افزایش سهم تعاونی‌ها در بازار پول را تاحدودی کمرنگ دیده است این در حالی است که نقش موثر و پویای تعاونی‌ها در بازار بسیار مهم است. امروز ده‌ها اتحادیه تخصصی در سرتاسر کشور وجود دارد و هفت هزار فروشگاه تعاونی فعالیت می‌کند که می‌توانند یکی از زنجیره‌های اصلی بخش توزیع باشند.

این نماینده مجلس از وزیر پیشنهادی کار، رفاه و تعاون اجتماعی پرسید: در ارتباط با نظام تولید، نظامی که حتی می‌تواند در مهار تورم نقش داشته باشد،چه برنامه‌ای‌ دارید؟

فیاضی با اشاره به اصل تعاونی‌ها گفت: یکی از یادگاران شهید بهشتی علاوه براصل مترقی ولایت فقیه، اصل تعاونی‌ها بوده است در نظام تولید مبتنی بر تعاونی‌ها چیز جدیدی در برنامه شما نمی‌بینیم در حالی که در ایران 50 درصد مردم عضو تعاونی‌ها و در دنیا 12 درصد عضو تعاونی‌ها هستند.

وی ادامه داد: سهم 50 درصدی که عضو تعاونی‌ها هستند از تولید 7 درصد است که در برنامه شما این رقم 5 درصد ذکر شده اما دولت آن را 7 درصد اعلام کرده است.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تقابل کارفرما و کارگر پرداخت و گفت اگر بخواهیم تولید را افزایش دهیم باید تقابل کارفرما و کارگر را کاهش دهیم. خود شما جزو این گروه هستید اما در برنامه‌هایتان به اتحادیه‌های کارگری توجهی نشده است. غنی‌سازی کار و غنی‌سازی شغل و تولید توامان باید مدنظر قرار بگیرد ولی در برنامه‌های شما این مساله کمرنگ دیده شده که انتظار داشتیم بیش از این باشد.

فیاضی در پایان صحبت‌هایش به سازمان اقتصادی شستا اشاره کرد و گفت: سازمان بزرگی به نام شستا در حوزه کار شما وجود دارد که از دیرباز حیاط خلوت صاحبان قدرت بوده و فرقی نمی‌کند کدام دولت سرکار بوده اما از دولت آقای روحانی انتظار ویژه‌ای می‌رود. از آقای ربیعی هم انتظار داریم شستا را یک فرصت ملی برای همه ایرانی‌ها بداند.

منبع: ایسنا