سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱

برنامه اپوزوسیون مصربرای تحصن طولانی

گروه های مخالف نظام محمد مرسی رئیس جمهوری مصر از ادامه تحصن پایان ماه جاری میلادی تا برپایی انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در این کشور خبر دادند.
کد خبر : ۱۱۷۸۳۵
صراط:گروه های مخالف نظام فعلی مصر تهدید کردند در تظاهرات آینده قرار است پس از پایان تظاهرات در سی امین روز ماه جاری میلادی تحصن خود را در میدان التحریر و دیگر میادین مصر تا موعد برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری ادامه دهند.

از سوی دیگر گروه های موافق نظام حاکم مصر گروه های مخالف را به تلاش برای برهم زدن امنیت و آرامش در مصر متهم کردند و خواستار صرف نظر کردن انها از برپایی تظاهرات و تحصن شدند.

یکی از مسئولان گروه های مخالف و برگزارکننده تظاهرات پایان ماه جاری میلادی در مصر اعلام کرد ؛ مخالفان نظام حاکم مصر به این توافق رسیدند که بعد از پایان تظاهرات و تا تعیین موعد برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در این کشور به تحصن اعتراض‌آمیز خود ادامه دهند.

وی دراین باره گفته قرار شده است تحصن در مقابل کاخ ریاست جمهوری و میدان التحریر قاهره و میدان القائد ابراهیم در شهر اسکندریه و میدان الاربعین در شهر سوئز همانگونه که در طول روزهای انقلاب روی داد تظاهرات و تحصن برگزار شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش افزود ؛ همچنین بین گروه های مخالف این توافق حاصل شده که دیگر از هیچ شعار حزبی و سیاسی استفاده نشود و تنها پرچم مصر را معترضان بر دستان خود حمل کنند وهمچنین قرار شده است کارت قرمزی را مخالفان در دست بگیرند واین کارت قرمز نشان دهنده اعتراض مردم به بقای محمد مرسی رئیس جمهوری کنونی مصر است .

وی دراین باره افزود ؛ همچنین مقرر شده است با تشکیل کمیته های مردمی از احتمال ورود افراد مغرض دربین تظاهر کنندگان جلوگیری شود تا از وقوع هرگونه درگیری میان نیروهای انقلابی و ماموران پلیس جلوگیری به عمل آید.

وی به خبرنگار القدس العربی در این باره گفت ؛ در تظاهرات و تحصن روز آخر ماه جاری میلادی مقرر شده است به هیچ یک از نهادهای دولتی کسی حمله نکند وهیچ آسیبی به اموال عمومی دولت و مردم وارد نشود.

از سوی دیگر محمد عادل سخنگوی جنبش ششم آوریل به روزنامه الحیات گفته است ؛ تصمیم برای برپایی تحصن به تظاهرات در آن روز و نتایج حاصل تا روز تظاهرات بستگی دارد .

گفتنی است جنبش " ششم آوریل " به اتفاق جریان مردمی که ریاست آن را نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری حمدین صباحی در دست دارد در جلسه ای اعلام کردند ؛ در تظاهرات پایان ماه جاری میلادی گام به گام مراحل برای ادامه تحصن ملت در خیابان های مصر برداشته خواهد شد و در همان روز اعلام خواهد شد نحوه مقابله با دولت چگونه خواهد بود.

درپایان این جلسه نیز شرکت کنندگان به این نتیجه رسیدند که خواست مشترک گروه های مخالف نظام فعلی مصر در برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در این کشور استوار است و تا تحقق این مطلب به تظاهرات و تحصن ادامه داده خواهد شد. 

گفتنی است جنبش موسوم به " تمرد " ( عصیان ) که دعوت کننده برای برپایی این تظاهرات است اعلام کرده ؛ تظاهرات تا برکناری مرسی رئیس جمهوری مصر و تعیین زمانی برای برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در مصر ادامه خواهد یافت وپس از برکناری مرسی نیز مراحل بعد تهیه شده است و کمیته ای انتقالی اداره امور کشور را به دست خواهد گرفت تا این که موعد برگزاری انتخابات زود هنگام برسد و بعد از انتخابات هم کشور در دست رئیس جمهوری جدید خواهد بود .

محمد عبد العزیز سخنگوی جنبش موسوم به " تمرد " در کنفرانس خبری مشترک با جریان مردمی اعلام کرد ؛ محمد مرسی رئیس جمهوری کنونی مصر باید از سمت خود کناره گیری کند چرا که وی و دولتش نتوانستند هیچ یک از تعهدات خود را به ملت جامه عمل بپوشانند.
منبع: تسنیم