دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
مقام معظم رهبری یک رأی بیشتر ندارند اما...

منظور احمدی نژاد از "تخلّف انتخاباتی" چیست؟

رئیس جمهور احمدی نژاد در پیام نوروزی امسال خود یک جمله را مجدداً و با تأکیداتی معنادار در اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تکرار کرد. آن جمله این بود: "از كوچكترين تخلفي اغماض نخواهم كرد."
کد خبر : ۱۰۲۷۵۵
اما منظور رئیس جمهور از این جمله چیست؟!
همه ما، اکنون و پس از گذشت نزدیک به هشت سال از فعالیت دکتر محمود احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور دولت های نهم و دهم ایران دریافته ایم که وی مردی است که هیچگاه و هیچگاه حاضر به پذیرش اشتباهات خود نیست.

به گزارش صراط،احمدی نژاد نشان داده است که در قضایای مختلف حاضر است همه و حتی دستگاه های امنیتی کشور را مسئول اشتباهات جلوه دهد اما هرگز حاضر به پذیرش این نیست که ممکن است دامن شخص او و یا اطرافیانش نیز در نقصان های روی داده، آلوده باشد.

این در حالی است که البته گاهی مقام معظم رهبری و یا تنی چند از مقامات ذیربط کشور اشاره هایی به تخلفات صریح اطرافیان احمدی نژاد و حتی شخص او نیز داشته اند.

همچنانکه در ماجرای استیضاح وزیر کار در مجلس، مقام معظم رهبری در اشاره به اقدامات رئیس جمهور در روز استیضاح؛ از کار غیر قانونی و غیر شرعی وی نام بردند و یا رئیس دستگاه قضا نیز در نامه ای که بصورت سرگشاده به رئیس جمهور نوشته بود به تخلفات اطرافیان رئیس جمهور در برخی پرونده های خاص اشاره هایی صریح را مطرح کرد.

با تمام این اوصاف اما رئیس جمهوری که ما اکنون شناخته ایم هرگز حاضر به پذیرش برخی خطاها و احیاناً عذرخواهی از آنها نیست.

با این فروض مسلم پس لاجرم باید بپذریم که اگر رئیس جمهور احمدی نژاد در اشاره به انتخابات از "تخلف" نام می برد منظور او حتماً و حتماً تخلفات دولتی و یا بخش های دولتی برگزار کننده انتخابات نیست.

پس عزم رئیس جمهور برای اغماض نکردن در مقابل کدام تخلفات قرار است هویدا شود؟!

برای پاسخ به این سوال باید فرض دیگری را با نگاهی دقیق مورد بررسی قرار داد.

آن فرض دیگر این است که رئیس جمهور احمدی نژاد همچنانکه در برنامه تلویزیونی خود تأکید کرد که "از کجا می دانید امسال سال آخر دولت است؟!" و همچنانکه در تأکید رسانه های منتسب به رئیس جمهور و دولت مبنی بر اینکه احمدی نژاد "گلوبال پرزیدنت" است و یا "احمدی نژاد شاید! از پاستور برود"، دیده می شود؛ به هیچ وجه من الوجوه خیالی مبنی بر خداحافظی خود و اطرافیانش را از ساختمان پاستور در ذهن ندارد.

به این گزاره بیافزایید این قبیل جملات رئیس جمهور را که "من نماینده ملت هستم"، "مگر کسی می تواند جلوی آمدن بهار را بگیرد؟"، "دولت آینده انقلابی تر از دولت فعلی است"، "همه باید به حق ملت احترام بگذارند" و ...

آن گزاره و این جملات را چه با یک عقل محض بخوانیم و چه با ذهنی درگیر مسائل سیاست روز؛ به روشنی در می یابیم که احمدی نژاد الّا و لابد به ردای دولت یازدهم نیز می اندیشد. خواه این ردا به نوعی! بر تن خودش افکنده شود خواه بر تن کسانی مثل آقای اسفندیار مشایی که از نزدیکان اوست!

دقت کنیم که این تک جمله های مشهور رئیس جمهور به خودی خود معنای بدی ندارند اما وقتی در کنار فروض مسلم اشاره شده دیده می شوند معانی دیگری می یابند.

گزاره های اشاره شده تحلیل و تفرّس ما تا اینجا به این اشاره داشتند که منظور رئیس جمهور از "تخلف"، اقدامات ناهنجار در درون سیستم دولت نیست و تخلفاتی که رئیس جمهور قصد اغماض در مقابل آنها را ندارد احتمالا در جای دیگری قرار است رخ بدهند و همچنین اینکه رئیس جمهور احمدی نژاد از بابت دست یازیدن خود و یارانش به پاستور یازدهم نیز در حالتی شبیه به "اطمینان قلبی" قرار دارد.

فرض سوم دیگری را نیز باید به ماجرای شک برانگیز "تخلف" انتخاباتی در سخنان آقای احمدی نژاد افزود و آن نگاه ویژه رئیس جمهور به مقوله "قانون" است.

همه ما جمله مشهور "مجلس در رأس امور نیست" را از احمدی نژاد شنیده و اقدامات غیر قانونی "خانه نشینی ۱۱ روزه"، "تعلل در برکناری مشایی از سمت معاون اولی" و " تشکیل شورای نظارت بر قانون اساسی" را از ایشان دیده ایم.

این اشاره ها از این خبر می دهد که نگاه رئیس جمهور به قانون نگاه پذیرفته شده در نصوص قانونی و دستگاه های ناظر قانون در کشور ما نیست بلکه نگاهی محفلی و ناشی از دید شخصی آقای احمدی نژاد است.

و لذاست که باید پذیرفت با این نگاه؛ رئیس جمهور می تواند هر اقدامی که مطابق میل او نباشد را غیر قانونی تلقی کند.

فروض مسئله را یکبار دیگر با هم بررسی کنیم:

الف: منظور رئیس جمهور از تخلفات انتخاباتی، تخلفاتی در درون سیستم دولت و برگزارکنندگان اجرایی انتخابات نیست!

ب: رئیس جمهور به صورتی جدی و آنطور که خودش اقرار کرده است به پیروزی "بهار"! در انتخابات آینده می اندیشد و برای زنده ماندن آن تلاش می کند.

ج: تعریف و تلّقی رئیس جمهور از قانون، با تعریف و تفسیر دستگاه های ناظر قانون در کشور مغایرت هایی دارد.

خوانش این سه فرض و صورت اصلی سوال که منظور رئیس جمهور از تخلفات انتخاباتی چیست؟! می تواند این توضیح را به ذهن بیاورد که "تخلف" از نظر رئیس جمهور قاعدتاً یک گزینه بیشتر نیست و آن اینکه "بهار" مورد اشاره رئیس جمهور بعنوان برنده از صندوق ها خارج نشود!

و گرنه دولتی که خود برگزار کننده انتخابات است و عزمی هم به اقرار درباره هیچ اشتباهی ندارد به چه دلیلی باید تا این اندازه از تخلف! هراس داشته باشد و ثانیاً در حال صحبت از مردانی هستیم که ضمن اینکه تعریف مختصّ به خود را از قانون دارند، علی الظاهر به پیروزی در انتخابات نیز مطمئن هستند!

پس لاجرم می پذیریم که در بحث "تخلف انتخاباتی" یک گزینه بیشتر مورد اشاره رئیس جمهور نیست و آن عزم دولت و شخص رئیس جمهور احمدی نژاد برای دفاع از "بهار"ی است که به زعم آنها قرار است بیاید و تو گویی اگر ملت انتخابی غیر از آن داشته باشند؛ پس شاید پای یک تخلف در میان است!

با این کنکاش همچنین می توان به نیکی دریافت که معنای تأکیدات فراوان اشخاصی از دولت مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری نیز یک رأی بیشتر ندارند و هیچکس نباید جلوی ملت را بگیرد چیست؟!

آری. مقام معظم رهبری یک رأی بیشتر ندارند. سلّمنا. اما از نگاهی دیگر حافظ آرای کل امت نیز هستند و با حمایت مردم اجازه هیچگونه زیاده خواهی و هتک قانون را به هیچ کسی و در هیچ زمینه ای نخواهند داد.

همچنانکه در فتنه سال ۸۸ نیز این اجازه را به فتنه گران ندادند و مظلومانه اما با اقتدار، از رأی ملت حفاظت و حراست کردند.

زمان مانده تا انتخابات کمتر از آنی است که انتظار این را داشته باشیم که دولتیان از توهم پیروزی به درآیند و نگاهی منطقی تر به این مسئله داشته باشند اما باید تأکید کرد که همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی روز اول فروردین و در حرم ثامن الائمه(ع) بیان فرمودند: همه باید از رأی مردم و قانون تمکین کنند.

دستوری مهم که باید گفت در وهله اول، این رئیس جمهور احمدی نژاد است که باید به آن ملتزم باشد و به همه این تضمین را بدهد که در هر حالتی و حتی اگر ملت "بهار" و "انسان" مورد اشاره ایشان را نخواستند؛ به رأی مردم احترام بگذارد و نتیجه انتخابات را بپذیرد.
منبع: الف
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۳۶
۳۷
بهار میاد پنجره ها را باز کن
فقط باهنر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
رای ما:

دکتر باهنر

باهنر قانونمدار- کار آمد- ولایی-خردگرا

باهنر

باهنر

باهنر

باهنر
زنده باد بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ای جانان من

بهار می آید

زنده باد بهار....زنده باد بهار....زنده باد بهار
مرده باد بهار حجتیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بهاره ، بهاره ، دلم آروم نداره بهاره ، بهاره ، خزون شهر ما با تو بهاره !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراط عزیز، در ماجرای استیضاح وزیر کار در مجلس، مقام معظم رهبری در اشاره به اقدامات رئیس جمهور در روز استیضاح؛ همچنین فرمودند: استيضاح بايد فايده اي داشته باشد اما چند ماه مانده به پايان كار دولت،‌استيضاح يك وزير آن هم به خاطر مسئله اي كه مربوط به وزير نيست،‌چه علت و فايده اي دارد؟

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در داخل مجلس هم كساني حرفهاي نامناسب بر زبان آوردند كه آن هم غلط بود.
ايشان خاطرنشان كردند: دفاع رئيس محترم مجلس هم قدري زياده روي بود و لزومي نداشت.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن و نه آن استيضاح، ‌مسائل مناسبي نبود. "

از همه اینها که بگذریم، مقام معظم رهبری همین اخیراً کلی از پیشرفتها، کارها و اقدامات انجام شده در دولت دهم تعریف و تمجید کردند، ولی شما دوست داری فقط انتقادات از دولت رو بزرگ کنی.
صراط عزیز شما میدونی اگر رهبر معظم انقلاب بعد ازروز استیضاح از رییس جمهور حمایت مستقیم میکردند، باندهای قدرت و ثروت چه بلایی سر این کشور می آوردن؟ شما احتیاجی نیست سخنان مقام معظم رهبری برای ما به نفع خودتون ترجمه کنید، ملت ایران خودشون فهیم هستن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بوی تعفنتان چندین ساله تا کنج پس توی محقرانه فقیر فقرا هم نشسته خجالت بکشید از اینهمه پر رویی تقاص این مشاطه گری ها را پس خواهید داد آه سینه فقرا تیر اجلیست که رد خور ندارد
فخری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
8سال است که بهار ملت ایران به زمستان تبدیل شده؟! گرانی. فحشاء. دروغ.تهمت. بیکاری. ارتشاء .ناامیدی.یاس. رشوء. دزدی.بی قانونی.حیف ومیل بیت المال.بی اعتمادی. به اوج خود رسیده است؟!! از خداوند می خواهیم چنین بهاری را برای همیشه از ملت ایران به دور کند
زنده باد بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آنان که از زنده باد بهار مشا هل اند

قرآن نخوانده چرا منکر چهار قل اند

آنان که دل می برند ودل داده ولی

با خلوت علی دعا وثنای مشایی اند
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس کانادا هیچ چیز بدتر از خلاف شرع و دین و قانون و اخلاق و تضییع حقوق مردم نیست! شیرفهم شدی؟!
فخری جان راست گفتی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به کوری چشم حسود ، زنده باد بهار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اری بهار ما با خزان مشایی و احمدی نژاد هست
گرگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس و فخری خانم بوی گندی که داره میاد واسه اینه که عادت کردی تو آشغال زندگی کنی بوی آشغال توی خونتونه این دولت کم خدمت نکرد همین سطل های زباله رو واسه افرادی مثه تو گذاشتن فخری خانم فحشاء رو یکی مثه تو تو خیابون ها آوردین با این مانتوهای رنگاوارنگ غربی اگه این دولت نبود که کاواره ام راه مینداختین برید خجالت بکشید با این نظرات کثیفتون
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
گرگانی باز دوباره ادب نداشته ات! زد بالا! هه هه
ایراندوووووست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۳۹
۳۰
خودش کم تخلف انتخاباتی کرده...
میخواد جلوی بقیه رو بگیره.....
محمد (م .....)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایراندوست واژه "غلط زیادی" به گوش ت خورده ؟ در مقابل اقدامات بعضیا این واژه به کرات به ذهنم خطور میکنه ! و مکرر این ضرب المثل ها رو با خودم مروز میکنم که شتر در خواب بیند پنبه دانه ..... یا یه قرون بده آش به همین خیال باش !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادر داستان داستان سنگ پای قزوین است ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
لابد ورژن جدید فتنه گران سبز اموی است که اگه مثلا مشائی تایید صلاحیت نشه و یا کم رای بیاره تخلف شده . بابا انقلاب از این مرحله گذشت ودر 9 دی بیمه شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۳۵
۱۰
حافظ رضوان الله
یارب مباد آنکه گدا معتبر شود
گر معتبر شود زخدابی خبر شود
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت به شما میلیون ها بار!
محمد م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۴۵
۲۱
اسفند خود فصلی زمستانیست
زمستان را چه کاری با بهار است

اسفند دود و همنشینانش ذغالند
قطعا بسوزد هر که با اسفند یار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت صد درود به شیر حلالی که خوردی اخوی
زنده باد بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امروز، ملت ایران به دنبال بهار است، حوادث می‌آیند و می‌گذرند، فراز و نشیب‌ها می‌آیند و می‌گذرند و آنچه که می‌ماند، جوهره و حقیقت یک ملت است و خداوند را سپاسگزاریم که ملت ایران از ابتدای تاریخ، ملتی پاک و مومن و عاشق عدالت و مهربان و عاشق انسانیت و بهار بوده است
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما سعی نکن موزون بنویسی :دی
استعدادشو نداری برادر
زنده باد بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
همچو اسفند،یار رهبر بوده ای

در عمل با صبر،اکبر بوده ای

همچو محمود ار ترا تهمت زنند

هیچ گویی،خنده را سر میزنی

هیچ میدانی چرامستت شدیم

دربهار عشق بازی گل بهاری بودای

نامت اسفند روح تو آرامش است

در مشیتهای ماهم تو مشایی بوده ای
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خودتونو نکشید
عکس مشایی و احمدی نژاد را در میان مردم خوزستان ( راهیان نور ) ببینید
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایول داری اقا محمد! خیلی توپ زدی تو برجک جماعت منحرف!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مرحبا
زال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اسفديار اگه دود هم باشه انشااله كه چشاتونو ميسوزونه اشكاتونوهم در مياره ، همنشينانش هم اگه ذغالند به زودي سرخ ميشن و زير پاها تونو مي سوزونن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۲۹
۱۸
خودشونم میدونن را نمیارن به خاطر همین دارن ذهنا رو برای بعد ا اعلام نتایج آماد میکنن.!!!!
اگر دیدید احمدی نژاد همم مثل موسوی بعد از انتخابات شروع به بیانیه دادن کرد تعجب نکنید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایول
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نه تو خوبی - کاندیدای تو رای میاره
از طرف خودت حرف بزن
مردمی که تو ازشون حرف میزنی 70% درصد شان به نامزدی رای میدهند که حاکمیتی نباشه !
مرده باد بهار حجتیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۱۴
۱۴
بهاره ، بهاره ، دلم آروم نداره بهاره ، بهاره ، خزون شهر ما با تو بهاره !!
زنده باد بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زمزمه ی حضور مهندس مشایی در انتخابات 92 آنچنان جبهه باطل و نفاق را به هراس انداخته است که از ضعف شان، دچار هذیان گویی شده اند
فقط باهنر
|
-
|
۱۴:۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۰
۴۴
رای ما:

دکتر باهنر

باهنر قانونمدار- کار آمد- ولایی-خردگرا

باهنر

باهنر

باهنر

باهنر
محسن
|
-
فقط باهنر حیا کن منفیها رو نگاه کن
من حاضرم به آقای ک.ل رای بدم ولی به باهنر نه. چون حداقل 8 سال میخندیم
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۱۳
۱۵
صراط واقعا تو مریضی. تحلیلات شده تحلیلات مشوش شریعت مداری.
رهبری کجا به اطرافیان رئیس جمهور گفتند تخلف کرده اند؟
شما الان 4 ساله که میگید رئیس جمهور و اطرافیانش منحرفند و به انواع فساد مبتلا هستند و جناب قالیباف هم می گفتند اینا مشروب می خورند!!!!!(دولت شکایت کرده ولی قراره رسیدگی نشه چون اگه بشه جناب قالیباف تائید صلاحیت نخواهد شد) اونوقت یه کاری که محمود تو مجلس انجام داده و رهبری تذکر داده رو به کل کارهای قبل ربط می دهید؟!! و میگید رهبری گفته شما منحرفید؟!!!!
11 روز غیر قانونی بود؟ رهبری که بعد از اون در شیراز سخنرانی داشت برو گوش کن یکبار دیگه بعد بیا حرف مفت بزن.
شورای نظارت بر قانون اساسی که رهبری در دوره خاتمی گفت بهترین شخص رئیس جمهور است که می تواند این کار رو انجام دهد.
قضیه تعلل در برکناری مشایی رو که در عنوان خبر"اولین اظهارات مرد نشان دار در بهار" ثابت کردیم که قضیه چی بوده و جناب شریعت مداری و دوستان چه کاری انجام دادند.
کلا حرف مفت میزنی صراط.
امان از عقده ها.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به زودی بهار میرسد
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اولا که تشخیص مریض بودن و نبودن افراد رو بسپار به کاردان این کار! اوکی؟! دوما که نظرت راجع به عدد 3000 میلیارد و اخیرا هم 120 میلیون دلار و پرونده بیمه فاطمی چیه؟! باز هم بگم؟!! سوما که رهبری در شیراز سخنرانی نداشتن بلکه جمعی از مردم شیراز و فارس در تهران به خدمت ایشان رسیدن کم حافظه! چهارما امان از نافهمی ها...
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۱۴
۱۸
اینو برادرانه قبول کن آقای دکتر
اگر آقای بهارتون رای هم بیاره شما رو تو نهاد ریاست جمهوری راه هم نمی ده چه برسه به .....
بدجوری فریفته شدی عزیزم
جمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۵
۰
عجب رویی دارن بعضیا. پدر مردمو در آوردن فصل زندگی مردمو از زمستان سخت تر کردن الان میگن بهار. خجالت بکشید لطفا
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۹
۰
فکر کرده که ایران جنگل شروود است
........جان کوچولو و او رابین هود است
دختر خراسانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۴
۰
صراط عزیز از بچه کوچولو هم که بپرسی نظرت در مورد احمدی نژاد چیه ؟ می فهمی که احمدی نژاد رو بهتر از تو شناخته . حنای احمدی نژآد دیگه رنگی ندارد پس لطفا اینقدر دیگه از احمدی نژآد غیبت نکن . برو سر مسائل دیگه ای . از بقیه صحبت کن . خستمون کردی از بس از احمدی نژآد گفتی ..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۵
۲
این دکتر چون خودش با تخلف روی کار اومده حالا از این حرفا می زنه
فالوده شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۲
۳
مجلس در رأس امور نیست تا زمانی که بخوان به احمدی نژاد گیر بده البت اون رئیس مجلسش
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
توی بی مایه سوسک شیراز هم نیستی چه برسه به فالوده! هه هه
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۴
۰
این پیش بینیها رو بذارید کنار یعنی احمدی نژاد سرنوشت موسوی رو با چشم دیده ولی اشتباه اون رو تکرار میکنه بعیده
جواد ج خلخال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۲
۱
پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش ،قراره که دبیر کل سازمان ملل بشه و یا رئیس کل بانک جهانی..
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جوک جالبی بود!
امیر حامی جبهه پایداری و سوم تیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۱
۵
نامزد اصلح یعنی کسی که از طرف گفمات پاکسوم تیر جبهه حق یعنی پایداری معرفی بشود پس فقط فقط جبهه پایداری و سوم تیر
فدایی رهبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۶
۰
ریز میبینمش :)
در کشوری که امام زمان و ولایت فقیه وجود دارد این چیزا بیشتر به یک جوک شبیه .
اینا هیچ.... نیستند
ممنووون که نظرمو ثبت می کنی صراط .
جواد ج خلخال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۴
۱
آقا جون چرا تخلف؟
توی این کشور رئیس جمهور شدن ، برنده شدن ، و حکومت کردن از همه چیز راحت تر است.خوب به مثل زیر توجه کنید.
مشهور است که روزی عمروعاص وزیر مکار و حیله گر معاویه ، به او گفت. تو خیال می کنی با عقل و فرزانگی خودت بر علی پیروز شدی؟
معاویه گفت. آری.
عمروعاص گفت .امتحان می کنیم.
با هم به مسجد رفتند و جمعیت بسیاری جمع شد عمروعاص به منبر رفت گفت.
ای مردم گوش کنید حدیثی برای شما می گویم که نه از خداست و نه از پیامبر، بلکه جعلی و ساختگی است و آن این است که ، هر کس زبانش را از دهانش خارج کند و به نوک دماغش برساند او از اهل بهشت است.
همه مردم زبانشان را در آورده و به طرف بینی خودشان می بردند.
عمرو عاص گفت . تو زرنگ نیستی مردم عوام و نادانند.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۰
۲
فرموده اید دولتیان توهم دارند. آیا ارزش داشت بخاطر آنچه توهم است بیش از 60 خط مرقوم بفرمایید . مثل اینکه توهم شما را غافلگیرگرده .
خود من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۵
۰
تخلفاتی که باعث شد خودش رییس جمهور بشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۴
۱
هرکس ضدولایت فقیه باشد منحرف است چه احمدی یاکس دیگر اقامحمود بخاطرحمایت رهبرازایشان درسال88غرور وتکبرزیادی کرده است
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۱
۴
زنده باد بهار
نابود باد زمستان منظومه ی کیهانی و نا صراط منافق
جواب امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۲
۲
عزیزم !مقام معظم رهبری آخرین بار سال87 به شیرازآمدند.قضیه 11روز دورکاری سال 90 بود.لطفا اطلاعات کشکی و الکی به خورد مردم ندید
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۰
۱
تو هم که داری اینارو مینویسی مواظب باش لو نری که چقدر از هاشمی دارو دستش گرفتی
لبیک یا بحرین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۴
۰
یک چیزی میگم صراط نیوز باور کن : تاکتیک مشایی پذیری خیلی وقته رقم خورده و اون نه خود شخص مشایی است بلکه فرد سومی از پازل احمدی نژاد + مشایی است ! اگر یادتون باشه سال 88 تا اواخر سال 87 خاتمی نفر اول اصلاح طلبان بود ولی یهو موسوی پیداش شد !! حالا هم تاکتیک همونه مواظب باشید رو دست نخورید !!
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۴۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
منظور از « تفّرس » در میانۀ مقاله چیست ؟؟

شاید تفحص ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۶
۱
من قول میدم احمدی نژاد
همون کاری رو که موسوی و کروبی تو دور قبل کردن
این دوره میکنه
یعنی گند میکشه به خودش
ط.ری که برای دوره های بعدی رد صلاحیت بشه:ا
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۴
۱
احمدی نزادجون خودش باتقلب امده سوراخ تفلب را میشناسدمیترسدازسپا
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۲:۵۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
تفرّس در این مقاله بمعنای به فراست دریافتن است ، تذکر قبلی خود را پس میگیرم . البته این لغت بسیار نا ماّنوس است و خیلی خیلی بندرت استفاده میشود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲
۶
۰
مرده باد بهار زنده باد نهار/ گروه انحرافی هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه اقای خاص هم میره پیش زن دومش غاز میچرونه
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲
۲
۰
نظر قبلی بنده را قرار ندادید. ولی باز هم می گویم که شما بی جهت اینها رو بزرگ می کنید . بعضی نظراتتون با توهم تناسب بیشتری دارد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲
۵
۰
بهار میاد ولی اگر بزک بخواد !
فداييان رهبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲
۸
۴
مشايي و دوستان مشايي ديگر جايي در قله ي رياست نداريد به فكر كار باشيد البته نگران نباشيد يه مدت از بيمه ي بيكاري استفاده خواهيد كرد...
مرگ بر ضد ولايت فقيه