دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
وزیر علوم خبر داد:

اولین دانشگاه ورزش کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخابات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: اولین دانشگاه ورزش کشور در مشهد به زودی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : ۹۸۲۱۸
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ کامران دانشجو وزیر علوم صبح امروز در مراسم مجمع عمومی انتخابات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: مجوزهای راه‌اندازی اولین دانشگاه ورزش کشور اخذ شده است و این دانشگاه به زودی در شهر مشهد راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به مشکل ورزش دانشگاهی کشور گفت: در حال حاضر ورزشکاران بعد از قهرمانی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند. این در صورتی است که دانشگاه‌ها باید بستری را فراهم کنند تا خود بتوانند قهرمان پروری داشته باشند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها از قهرمانان ورزشی حسن استفاده را می‌کنند. زیرا قهرمانان ورزشی ما در مکان‌های دیگری به این مقام‌ها می‌رسند و پس از رسیدن به قهرمانی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی باید از درون دانشگاه‌ها بیرون آیند و دانشگاه‌ها باید سطح ورزشی خود را به قدری رشد دهند که قهرمان‌پرور باشد، اظهار داشت: اگر دانشگاه‌ها به این سمت حرکت کنند می‌توان گفت دانشگاهی داریم که در رابطه با ورزش پهلوانی وظیفه خودش بداند.

دانشجو با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در حوزه ورزش نیز استعدادیابی کنند، تصریح کرد: باید دانشجویان دانشگاه‌ها را با شاخص پهلوانی برای قهرمانی تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استعدادیابی باید در استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد و بر این اساس ادارات کل تربیت بدنی استان‌ها و شهرستان‌ها نیز لازم است که به وزارت علوم کمک کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه شاخص اصلی جامعه ورزشی پاک بودن و جوانمردی است، خاطر نشان کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی باید بتواند تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذارد و پاک و ساده باشد.

وی با تأکید براینکه اگر کوچکترین انحرافی در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ببینم حتما دخالت می‌کنم، گفت: شاخصه ورزش پاک بودن است و نباید حرف‌هایی زده شود که در شان ورزش و دانشگاه نیست.

وزیر علوم تصریح کرد: شان دانشگاه شان فرهیختگی، علم و منطق است و ساحت ورزش را نباید با چیزی غیر از جوانمردی و پهلوانی آمیخته کنیم و ساحت ورزش نباید با تنگ‌نظری آلوده شود.

منبع: آنا