دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

قحط‌‌‌‌ الرجال فرهنگی‌ در اصفهان

مدیریت فرهنگی اصفهان در گردباد اختلافات مدیران سیاسی و فرهنگی شهر یا در قحط‌الرجال فرهنگی گرفتار آمده است، باید دید چه کسی از گرد و غبار اختلافات، گرد صندلی مدیریت فرهنگی اصفهان را می‎تکاند و بر این مسند تکیه می‎زند.
کد خبر : ۹۷۷۳۱
به گزارش صراط، مسند مدیریت فرهنگی شهر اصفهان دیرگاهی است که دیگر شاهد مدیر لایق و دلسوز نبوده است، می‎گویند مدیر فرهنگی شدن در شهری که همه مردمانش فرهنگی هستند بسیار سخت و طاقت فرسا است، و یافتن مدیری که لایق تکیه زدن بر این مسند والا باشد کار بسی دشواری است.

در ابتدای کار می‎آمدند و به زور می‎رفتند، اکنون می‎آیند و زود می‎روند و این بی مدیری شهر فرهنگ و تمدن حکایت تلخ مجامع فرهنگی استان و نقل محافل منتقدان شده است.

سال گذشته صندلی مدیریت با مدیرکل هفت ساله خود خداحافظی کرد، تا با آمدن مدیرکلی جدید و تازه نفس افسار همه جانبه فرهنگ استان را پیش بگیرد، از سکون برهاند و به سوی فرهنگ پروری هدایت کند، اما بی‎تدبیری مسئولان در انتخاب مدیرکل جدید اتفاقات خوشایندی را برای مسند مدیر کلی و به طور کل فرهنگ اصفهان رقم نزد.

تا جایی که محمود شالویی به انتخاب مسئولان مدیرکل ارشاد اصفهان شد و در جلسه معارفه وی از سوابق درخشان و خدمات عالیه ایشان سخن گفته شد، اما پس از چندی به فرهنگ‌سوزی و نالایقی متهم شد و از سمت مدیرکلی استعفا داد.

حال چند هفته‎ای است که تلفن روی میز مدیرکل ارشاد، از پاسخگویی به مسائل و مشکلات شهر تنها به این نوا مجهز شده است و مدیر مورد نظر که لیاقت مسند فرهنگی اصفهان باشد در دسترس نیست.

اصفهان با وجود قرار گرفتن در رویداد فرهنگی و مهم کشور یعنی همان جشنواره فیلم و شعر فجر و سایر رخدادهای فرهنگی از وجود مدیرکل فرهنگ بی بهره شده است و گمانه زنی‎های زیادی برای واگذاری این سمت به مدیر کتابخانه‎های کشور و سایر مدیران سرشناس شهر شنیده می‎شود، اما تأخیر در معارفه مدیر کل جدید مسئله‎ای است که حوصله‎ها را سر برده است.

مدیریت فرهنگی اصفهان در گردباد اختلافات مدیران سیاسی و فرهنگی شهر از مسیر خود خارج شده است و باید ایستاد تا دید بالاخره از لای گرد و غبار اختلافات چه کسی گرد صندلی مدیریت فرهنگی اصفهان را می‎تکاند و بر این مسند تکیه می‎زند.

منبع: فارس