چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰

اسد: سوریه تسلیم فشارها نخواهد شد

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد کشورش تسلیم فشارها و توطئه‌ها نخواهد شد.
کد خبر : ۹۶۲۸۸
به گزارش صراط، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که علی‌رغم ادامه بحران در سوریه، این کشور تسلیم فشارها و توطئه‌ها نخواهد شد.

بشار اسد روز دوشنبه در دیدار با یک گروه اردنی در شهر دمشق افزود، سوریه قلب تپنده جهان عرب باقی خواهد ماند و علی‌رغم تشدید فشارها و توطئه‌های مختلف که نه‌تنها سوریه بلکه همه مردم عرب را هدف قرار داده است، از اصول خود کوتاه نخواهد آمد. اظهارات بشار اسد پس از آن بیان شد که احمد معاذ الخطیب رهبر مخالفان سوریه تأکید کرده بود، در صورتی که وی بتواند رژیم و دولت جدیدی در سوریه تشکیل دهد، به رژیم صهیونیستی وفادار خواهد بود.

الخطیب همچنین دریافت اطلاعات از سازمان‌های جاسوسی آمریکا، فرانسه و آلمان را در خصوص پایگاه‌های نظامی و تحرکات ارتش سوریه، تأیید کرده است. درعین‌حال، درگیری‌های خشونت‌بار در سوریه روز دوشنبه نیز بین ارتش این کشور و تروریست‌های مسلح در شهرهای دمشق و حمص ادامه یافته است.

گزارش شده است یک فرمانده ارشد جبهه النصره وابسته به القاعده در شهر حمص توسط ارتش سوریه کشته شده است. نیروهای ارتش سوریه همچنین در درگیری با تروریست‌های مسلح در شهر بندری لتاکیا تعدادی از آنان را کشته و زخمی کردند.

درگیری‌های داخلی سوریه از مارس 2011 میلادی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تاکنون تعداد زیادی از مردم شامل نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. دولت سوریه بر این باور است که بحران داخلی این کشور از سوی کشورهای خارجی مدیریت و هدایت می‌شود. تعداد زیادی از تروریست‌هایی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، ملیت خارجی دارند.