سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴

تجویز آمپولی لاریجانی برای صنعت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید با آمپول‌‌های تزریقی وضع موجود صنعت را حفظ کنیم.
کد خبر : ۹۲۳۱۳

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی سخنانی اظهار داشت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روحیه پرنشاطی دارند.

وی افزود: کمیسیون صنایع یکی از ارکان مجلس است و در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد.

لاریجانی ادامه داد: در شرایط فعلی که فشارهای بین‌المللی در کشور زیاد شده ما باید استراتژی‌های مختلفی برای بخش‌های مختلف از جمله بخش صنایع داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کاهش فشارها باید روحیه ایستادگی را افزایش دهیم افزود: یک بخشی از این کار مربوط به تولید کشور است.

وی با بیان اینکه وضع کنونی صنعت وضع خوبی نیست، اضافه کرد: مشکلات موجود حجم کار را برای بخش‌های مختلف صنعت سخت کرده است.

لاریجانی ادامه داد: اولین گام این است که وضع کنونی صنعت را حفظ کنیم و برای این منظور باید با آمپول‌های تزریقی وضع موجود را نگه داریم که کمیسیون صنایع در طرح حمایت از تولید ملی مقداری این کار را انجام داد.

لاریجانی گفت: برخی از مواد طرح حمایت از تولید ملی ممکن است اشکال قانون اساسی داشته باشد که باید آنها را رفع کرد تا کمک به صنعت رخ دهد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه باید وضع موجود صنعت کشور را حفظ کرد، افزود: باید بپذیریم سیاست غربی‌ها این است که تکنولوژی‌های نوین را به ما ندهند بر همین اساس ما باید استراتژی درستی داشته باشیم و آن چیزی که به صنایع کمک می‌کند را در اختیار صنعتگران قرار دهیم.

لاریجانی اظهار داشت: باید در داخل شرایطی به وجود بیاوریم تا سرمایه‌گذاری‌ها به صرفه باشد. همچنین باید برای کارخانه‌ها به صرفه باشد که موسسات تحقیق و توسعه داشته باشند و از این طریق کارشان را پی بگیرند.

لاریجانی با اشاره به تشکیل طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون صنایع مجلس گفت: پیشنهاد می‌کنم اعضای کمیسیون جلسات را پشت سر هم بگذارند تا در آینده نزدیک این طرح در صحن علنی بررسی شود چرا که ما بحث بودجه را هم پیش رو داریم؛ برای بررسی بودجه مجلس حدود 2 ماه زمان لازم دارد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: اگر اعضای کمیسیون پشت سر هم روی این طرح کار کنند این طرح زودتر در صحن علنی مطرح می‌شود چرا که هم اکنون هم طرح‌ها و لوایح دیگری در نوبت بررسی است؛ البته پیشنهاد می‌کنم که اعضای کمیسیون صنایع دو روز از وقت خود را به طور مستمر برای بررسی این طرح اختصاص دهند تا در بررسی طرح لذت بیشتری صورت بگیرد.

منبع: فارس