دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

پخش دو فیلم ایرانی از تلویزیون افغانستان

دو فیلم سینمایی ایرانی از شبکه‌ی خصوصی رادیو، تلویزیونی ATN افغانستان پخش شد.
کد خبر : ۹۱۰۶۰

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ فیلم‌های سینمایی «بلور باران» و «پریشانی» پاییز امسال از شبکه آریانا افغانستان به نمایش درآمد.

فیلم تلویزیونی «بلور باران» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی حسین طاهری محصول سال 1389 و از تولیدات مرکز سیما فیلم است.

«بلور باران» داستان شخصی به نام مجید قریب را روایت می‌کند که مترجم کتاب‌های رمان از زبان فرانسوی است و در آغاز ترم جدید، قرار است دختر برادرش به نزدش بیاید که از بیماری وسواس رنج می برد. با ورود پری، درگیری هایی بین او و مجید روی می دهد. همزمان معلم زبان پری نیز پای به خانه مجید می گذارد.

علیرضا خمسه، زیبا بروفه، شهرزاد کمال زاده، اشکان اشتیاق، منوچهروالی زاده و کامران فیوضات در این فیلم بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «پریشانی» به کارگردانی علی توکل نیا و تهیه‌کنندگی حسن توکل‌نیا است که در خلاصه داستان فیلم آمده :

مهتاب، زنی حدود35 ساله و مادر دو فرزند کیان و شکوفه است. وی به تازگی دوران سوگ پدر را پشت‌سر گذاشته است. پدر که خطاط معتقدی بوده است، اخیراً به طور ناگهانی، در سانحه تصادف در راه زیارت امامزاده‌ای در دل جاده، کشته شده است و این مرگ غیرمنتظره و عدم‌همراهی پدر در این سفر، احساس گناهی را در مهتاب پدید آورده است. احسان حکیمی،همسر مهتاب،برای آنکه روحیه همسرش عوض شود منزلی بزرگتر که سالها قبل از انقلاب مال سرهنگ "ماهان خرم کیش" بوده را خریداری می کند.در بدو ورود مهتاب متوجه کلاغی روی درخت در باغ می شود و سپس آینه در دست کارگر می شکند و این ماجراها باعث بدتر شدن حال روحی مهتاب می شود.

مریلا زارعی، شهراد وثوقی، عسگر قدس و بهروزخوش فطرت نقش‌های اصلی این فیلم را بازی کردند.

برنامه‌های مذکور توسط اداره مبادلات برنامه‌یی مرکز امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما برای این منظور ارسال شده است
منبع: ایسنا