دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

عقب ماندگی علمی مانع استقلال کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عقب‌ماندگی علمی یکی از موانع استقلال کشور است که سبب ضعف صنعتی و به تبع آن سبب ضعف اقتصادی می‌شود.
کد خبر : ۸۹۸۸۷

به گزارش صراط : غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورهای شاخص جهاد دانشگاهی در بوستان گفت‌وگو گفت: انقلاب ما با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت که اولین واژه این شعار استقلال است.

وی افزود: برخی کشورها شجاعت، صداقت و ایمان ندارند و به چرب و شیرین دنیا وابسته هستند و ملتشان را می‌فروشند. آنها در ظاهر در سازمان ملل کرسی دارند ولی استقلال ندارند.

حدادعادل اظهار داشت: برخی کشورها دفتر نمایندگی آمریکا در منطقه هستند ولی اسم خود را کشور گذاشتند.

وی گفت: ملت ایران با انقلاب اسلامی موانع اصلی استقلال کشور را برطرف کردند زیرا استقلال کلید فتح تمام قله‌ها و شرط لازم برای تمام تحولات مفرد است.

* عقب ماندگی علمی مانع استقلال می‌شود

حدادعادل گفت: یکی از موانع استقلال کشور عقب ماندگی علمی است که سبب ضعف صنعتی و به تبع آن ضعف اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است باید کار علمی ما نیز اسلامی باشد و روحیه جهادی باید به سراغ علم و پژوهش بیاید.

حدادعادل گفت: جهاد دانشگاهی تأسیس شده است تا با حفظ این روحیه کارها را سامان دهد.

وی گفت: مدیریت حفظ روحیه جهادی کار اصلی جهاد دانشگاهی است و ما باید با سرعت بیشتری به کارهای علمی بپردازیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طریق عشق می‌توانیم روحیه جهادی ایجاد کنیم تا عقب ماندگی علمی جبران شود.

وی گفت: جهاد باید به یک فرهنگ تبدیل شود و هرچه این فرهنگ در جامعه گسترش یابد کشور به سمت استقلال حقیقی پیش می‌رود. که تا حدودی این کار انجام شده و پیشرفت‌های هسته‌ای نشان دهنده آن است.

حدادعادل اظهار داشت: تا چندین سال پیش نمی‌توانستیم تصور کنیم که در ایران به غنی سازی اورانیوم دست یابیم وقتی برای رادیو داروها اورانیوم 20 درصدی می‌خواستیم دشمنان توطئه کردند و تمام اورانیوم 3.5 درصدی ما را خواستار شدند تا اورانیوم 20 درصدی به ما تحویل دهند. در حالی که ما می‌خواستیم یک معامله منطقی انجام دهیم ولی آنها قبول نکردند و خودمان با روحیه جهادی عمل کردیم و به اورانیوم 20 درصد دست یافتیم.

وی گفت: آنها محاسبه کردند که با تحریم اقتصادی می‌توانند ما را فلج کنند ولی حالا وقت آن است که تحریم‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.

حدادعادل افزود: ممکن است تحریم‌ها در ابتدا ناراحت کننده و سخت باشد ولی با عنایت خداوند سختی‌ها به شرط ایمان و جهاد سبب گشایش و فردای روشن می‌شود.

منبع: فارس