دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

ابهام سازمان بورس

قاضی‌پور در صحن علنی: فعالیت سازمان بورس با ابهام و مشکلات زیادی همراه است
کد خبر : ۸۶۷۱۸

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان بورس موجب حل مشکلات این سازمان می‌شود، گفت فعالیت این سازمان با ابهامات و اشکالات زیادی همراه است.

خبرگزاری فارس: فعالیت سازمان بورس با ابهام و مشکلات زیادی همراه است

به گزارش صراط، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه که به عنوان طراح طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس سخن می‌گفت با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کردند اما سازمان بورس مطابق با این رویه عمل نمی‌کند، اظهار داشت: ما طرح تحقیق و تفحص سازمان بورس را مطرح کردیم تا اشکالات و ابهامات موجود در مورد عملکرد این سازمان مشخص شود.

وی با انتقاد از واگذاری‌های سازمان بورس افزود: یکی از اقداماتی که سازمان بورس انجام داد انتقال شرکت نساجی مازندران بود و نتیجه این اقدام کاهش کارگران این شرکت از 7 هزار نفر به 700 نفر شده است.

قاضی پور با بیان اینکه بعد از مشخص شدن ابهامات و اشکالات موجود در سازمان بورس، تلاش خواهیم کرد که آنها را رفع کنیم، گفت: متاسفانه شب‌نامه‌هایی علیه تحقیق و تفحص سازمان بورس در کازیوی نمایندگان گذاشته شده که هیئت رئیسه باید آن را بررسی کند چرا که پخش این شب‌نامه‌ها بدون مجوز هیئت رئیسه بوده است.

نماینده مردم ارومیه در ادامه با بیان اینکه فعالیت دلال‌ها در شرکت بورس به مراتب بیشتر از گذشته شده است‌، گفت: ما نباید اجازه دهیم مردم به جای اینکه سهام را از بورس خریداری کنند، مجبور شوند از عده‌ای دلال "کرکس" و خون آشام خریداری کنند. این دلالان برای اقتصاد ما و بورس کشور مضر هستند.

قاضی‌پور در پایان با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد برای رفع مشکلات سازمان بورس خلاء قانونی احتمالی در این سازمان را برطرف کند، از نمایندگان مجلس خواست با تحقیق و تفحص از این سازمان موافقت کند.

  نمایندگان مجلس با 82 رای موافق، 118 رای مخالف و 20 رای ممتنع به تحقیق و تفحص از سازمان بورس رضایت ندارند.

منبع: فارس