دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸

آخرین وضعیت مناطق ناآرام سوریه

دفع حمله مسلحانه به فرودگاه بین المللی حلب، کشته شدن 200 تروریست در حمص و تلفات سنگین گروههای مورد حمایت محور غربی عربی ترکی صهیونیستی ضد سوری در ادلب و کفرسوسه از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.
کد خبر : ۸۰۲۹۵
به گزارش صراط،  تلویزیون سوریه  از کشته شدن 200 تروریست مسلح در عملیات گسترده ارتش در حمص خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات گسترده و بسیار دقیق، حمله حدود 1000 فرد مسلح که از "تلبیسه- الرستن- الغنطو" قصد ورود به حمص را داشتند، دفع کردند، هدف افراد مسلح سیطره بر محله دیربعلبه در شمال حمص و پیشروی به محله الخالدیه و شکستن حلقه محاصره حدود 800 فرد مسلح دیگر بود که نیروهای ارتش کمربند امنیتی را که درهم شکستن آن غیر ممکن است، پس از درگیریهای طولانی با آنها ایجاد کرده بودند.

در جریان دفع حمله این افراد مسلح، درگیریهای شدیدی میان آنها و نیروهای ارتش رخ می دهد که شدیدترین درگیری در نوع خود به شمار می رود که به کشته شدن بیش از 200 فرد مسلح و زخمی شدن شمار دیگری منجر می شود.

بر اساس این گزارش، سرکردگان گروههای مسلح تلاشهای گسترده ای برای انتقال اجساد کشته های خود به خاطر ترس از افشا شدن ملیت غیر سوری آنها انجام می دهند.

به گفته منابع ارتش سوریه، افراد مسلح از انواع گلوله ها، موشک و تیربار برای بازداشتن ارتش از انجام وظیفه ملی و بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه استفاده می کردند.

کشته شدن دهها تروریست در ادلب

خبر دیگر اینکه واحدهایی از نیروهای گارد مرزی سوریه در ادلب با حمله به یکی از مراکز تجمع افراد مسلح در روستای الملاند در جسرالشغور با آنها درگیر شدند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.
 همچنین نیروهای ارتش با گروههای مسلح در روستای مارتین درگیر شدند که طی آن تلفات سنگینی به تروریستها وارد شد.

منابع سوری همچنین از عملیات دقیق ارتش در روستای الزیاره در منطقه الغاب خبر دادند که طی آن سرکرده یکی از گروههای مسلح که در قاچاق سلاح هم دست داشت به نام ولید صالح الحزی دستگیر شد.

افراد مسلح در اریحا اقدام به ربودن دو سرباز ارتش کردند، از سوی دیگر، پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر بازگشت افراد مسلح به منطقه جبل الاربعین، ساکنان منطقه از نیروهای ارتش خواستند برای حفظ امنیت مدارس به طور پیاپی به گشت زنی بپردازند.

شهر ادلب هم طی روزهای اخیر شاهد آرامش بوده است، در حالی که مناطق سلقین، حارم، معره النعمان، سراقب و جبل الزاویه شاهد حضور گسترده افراد مسلح بوده است.

 کشته شدن دهها تروریست در کفرسوسه

یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد یک باند تروریستی به ایستهای بازرسی ارتش در کفرسوسه با استفاده از سلاحهای سنگین و با تعداد زیادی نیرو حمله کردند، همچنین یک گروه تروریستی دیگر به ایستهای بازرسی ارتش در منطقه بساتین الرازی حمله کردند که نیروهای ارتش به دفع این حمله پرداختند و علاوه بر کشتن دهها نفر از آنها، تعداد دیگری را هم دستگیر کردند.
 
به گفته این منبع، پس از متلاشی شدن گروههای تروریستی، منطقه کفرسوسه و المزه در حال حاضر کاملا در امنیت به سر می برد.

تلفات سنگین تروریستها در جریان حمله به فرودگاه حلب

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه به پیشروی در منطقه العرقوب حلب ادامه دادند و افراد مسلح را وادار به عقب نشینی به مناطق اطراف کردند.
 
همزمان با آن، یک واحد از نیروهای ارتش اقدام به عملیات جستجوی گسترده در محله سلیمان الحلبی و پیگرد بازمانده های گروههای مسلح کردند.

روز شنبه نیز، نیروهای حراست از فرودگاه بین المللی حلب، ضمن دفع حمله افراد مسلح به این مکان، تعداد زیادی از آنها را کشتند.
 
مردم منطقه السید علی و الحمیدیه حلب هم شاهد درگیریهای شدیدی در منطقه که تروریستها از چند ماه پیش در آن حضور دارند، بودند، در عملیات گسترده ارتش، محل تجمع تروریستها در نزدیک مسجد ابوالقعقاع در نزدیک میدان الصاخور هدف قرار گرفت که بسیاری از آنها به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش همچنین، تجمع تروریستها در محله الحیدریه در نزدیک مسجد الویس را هدف قرار دادند که یکی از سرکردگان آنها به همراه دو نفر دیگر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
 
خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش توانستند تعداد زیادی از تروریستهایی را که ساختمان الحریتانی در ورودی محله بستان الباشا را مرکز عملیاتی خود قرار داده بودند، به هلاکت برسانند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
بازم مثل هميشه تو كه راست مي گي صراط !!!!!!!!!!