دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱

شب و روز خواب ندارم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: با شرایطی که پیش آمده است شب و روز خواب ندارم و وضعیتم پیچیده شده است.
کد خبر : ۷۸۶۱۸

" صراط ورزشی " - صمد نیکخواه بهرامی در مورد وضعیت فصل‌ آینده‌اش اظهار داشت: شایعات زیادی در مورد تیم آینده‌ام مطرح می‌شود اما من هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. قرار داد من با مهرام دو ساله است و باید برای جدایی‌ام مسئولان این تیم موافقت کنند. فولاد ماهان هم پیشنهاد داده است اما به آن‌ها گفته‌ام با مسئولان مهرام باید صحبت کنند. با وضعیتی که پیش آمده است شب و روز خواب ندارم و وضعیتم پیچیده شده است.

وی در مورد شرایط تیم ملی و حضور بازیکنان جوان در ترکیب این تیم عنوان کرد: من اعتقادی به بازیکن جوان و یا پیر ندارم. هر بازیکنی که خوب بود جایش در تیم ملی است شاید یک بازیکن 37 سال داشته باشد اما خوب بازی می‌کند و حقش تیم ملی است. از میان بازیکنان جوان و با تجربه اگر هم سطح باشند مطمئنا جوانان بهتر می‌توانند کار کنند.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: جوانان باید از فرصت‌هایی که نصیب‌شان می‌شود استفاده کنند و خود را نشان دهند. همه بازیکنان کار دشواری دارند بازیکنان جوانی که به تیم ملی اضافه شدند اولین بارشان است که در رده بزرگسالان بازی می‌کنند و باید خودشان را نشان دهند. سبک بازی در تیم‌های پایه تفاوت زیادی با بزرگسالان دارد.

نیکخواه بهرامی در مورد تعطیلی تمرینات مهرام به دلیل حضور بازیکنان ملی پوش در اردوی تیم ملی گفت: ما در وهله اول در اختیار فدراسیون هستیم و این موضوع را باید مدیران فدراسیون و مهرام حل کنند اگر ما را به تیم ملی دعوت کنند باید در تمرینات حضور پیدا کنیم.

وی در مورد رقابت‌های کاپ آسیا عنوان کرد: تیم‌های خوبی در این رقابت‌ها حضور دارند. لبنان بازیکنان خوبی را دارد. فادی الخطیب بازیکنان بسیار بزرگی است که در ترکیب این تیم حضور دارد. بر خلاف ما که در ایران احترام زیادی به او قائل نیستیم اما در کشورش همه به او احترام می‌گذارند. البته ما می‌رویم که قهرمان شویم و کاری به سایر تیم‌ها نداریم. درست است که گفته می‌شود برای شناخت بیشتر به این مسابقات اعزام می‌شویم اما قهرمانی هم هدف ما است. فلیپین چند دوره است که بازیکنانش ثابت هستند البته شنیده‌ام چین با بازیکنان اصلی خودش نمی‌آید اما آنان هم تیم قدرتمندی هستند در مجموعه رقابت‌های سختی را پیش رو داریم.

کاپیتان تیم ملی در مورد حضور مهرام در باشگاه‌های آسیا گفت: در این مسابقات هم کاری سختی را پیش رو داریم همه تیم‌ها با قدرت می‌آیند. در حال حاضر هم تمرینات مهرام هم تعطیل است.

بازیکن خارجی هم فعلا نداریم و تا زمانی که بخواهد بیاید و هماهنگ شود زمان زیادی می‌برد. البته در فصل نقل و انتقالات هم هستیم که این موضوع کمی روی تمرکز بازیکنان تاثیر می‌گذارد. بازی در لبنان مقابل الریاضی بسیار سخت است. آنها تیم خوبی دارند و از امتیاز میزبانی هم استفاده می‌کنند اما بسکتبال ما هم قوی است و برای قهرمانی می‌جنگد.

نیکخواه بهرامی با انتقاد از سهمیه‌های اعلام شده برای بازیکنان ملی در باشگاه‌ها عنوان کرد: نمی‌دانم چطور این سهمیه بندی صورت گرفته است. در حال حاضر 12 بازیکن تیم ندارند. پس از جلسه قبلی گفتند که نماینده بازیکنان هم می‌تواند حضور داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد. در جلسه‌ای که در مورد بازیکنان تصمیم‌گیری می‌شود باید یک نماینده هم از ما حضور داشته باشد تا مشکلاتمان را بگوییم. مگر چند تیم امکانات خوب دارند که ملی پوشان را به خدمت بگیرند.

وی ادامه داد: هر سال 24 بازیکن را با عنوان سهمیه معرفی می‌کنند اما سال بعد همین بازیکنان دچار افت می‌شوند. چرا باید این طور باشد وقتی در این مورد صحبت می‌کنیم می‌گویند که می‌خواهیم بازیکنان رشد کنند. اما این در حالی است که سرمایه سوزی می‌شود و نباید این اتفاق بیفتد.

نیکخواه بهرامی عنوان کرد: من مشکلی از لحاظ تیم آینده‌ام ندارم و قبل از اعلام سهمیه بندی هم چند تیم به من پیشنهاد داده بودند. اما حرف من حمایت از بازیکنان دیگر تیم ملی بود که در حال حاضر بلاتکلیف هستند. با این قانون فقط ما کارگر شده‌ایم. با این شرایط اردوی تیم ملی چه فایده‌ای برای ما می‌تواند داشته باشد من همیشه برای تیم ملی کشورم با عشق و علاقه بازی کرده‌ام اما وقتی بازیکنی که در طول تابستان در آن هوای گرم تمرین می‌کند و بازیکن دیگری به استراحت و تفریح می‌پردازد چه تفاوتی با هم دارند.

نیکخواه بهرامی عنوان کرد: مدتی است که بازیکنان ملی بی‌انگیزه شده‌اند به خاطر همین مسائل است. بازیکنانی که در سهمیه قرار ندارند با خیال راحت‌تر و شرایط بهتری قرار داد می‌بندد اما بازیکنان سهمیه با مشکل مواجه هستند. به نظر من مربیانی که در جلسات رای به سهمیه بندی می‌دهند فقط به فکر خودشان هستند.

بازیکن مهرام تاکید کرد: مگر ما کمونیست هستیم که به زور بازیکنی را به باشگاه دیگری می‌فرستیم. آیا نباید باشگاهی که پول دارد و خوب سرمایه گذاری کرده است بازیکنان دلخواه خود را بگیرد. این سهمیه بندی را در نظر می‌گیرند تا تعادل ایجاد شود. اما این طور نیست. به عنوان مثال من که روزی 12 ساعت تمرین می‌کنم با بازیکنی که مدت کمتری تمرین می‌کند باید یکسان باشد. این قانون کجای دنیا اعمال می‌شود. ما باید از لیگ‌های معتبر دنیا الگو برداری کنیم. اما به جای این کار هر روز یک قانون جدید می‌گذاریم. بازیکنان با این شرایط مانده‌اند که چه کار کنند.

وی افزود: همه تیم‌ها چند نفر را در ذخیره خود نگه داشته‌اند که ببینید صمد نیکخواه بهرامی با کدام تیم قرار داد می‌بندد و پس از آن تکلیف بازیکنان خود را مشخص کنند این موضوع باعث شده است که همه بازیکنان بلاتکلیف باشند.

نیکخواه بهرامی گفت: بازیکنی که به خاطر پول بیشتر به تیمی می‌رود که ذخیره باشد و نیمکت نشینی را بپذیرد نام او را دیگر نباید بازیکن گذاشت و حقش هم در تیم ملی نیست.