دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱

هامبورگ و کسب درآمد ميليوني

باشگاه هامبورگ آلمان از راه برگزاري ديدارهاي متعدد دوستانه درآمد ميليوني کسب کرده است.
کد خبر : ۷۸۴۹۳

" صراط ورزشی " - تيم اول متعلق به اين باشگاه سال‌‌ها است که در جام‌هاي اروپايي حضور ندارد. هامبورگ که روزگاري بزرگاني همچون اووه زيلر، فرانتس بکن‌باوئر، فليکس ماگات،‌ هورست هروبش، کاسپار ممرينگ، ويلي رايمان، کوين کيگان و ... را در خدمت داشت و حتي در سال 1983 فاتح جام باشگاه‌هاي اروپا (ليگ قهرمانان کنوني) شد، در سال‌هاي اخير با وجودي که امکان حضور در ليگ قهرمانان و حتي ليگ اروپا را نيافته، اما در زمينه‌ خريد بازيکن، گام‌هاي خوبي برداشته است. آنها همين تابستان امسال 27 ميليون يورو صرف استخدام بازيکن جديد کردند. حرکتي که باعث شد تا برخي از تحليل‌گران بپرسند تيم شهر بندري چگونه اين مبلغ را تامين کرده است.


در همين ارتباط روزنامه هامبورگر آبند‌پلاتس در گزارشي کوتاه عنوان کرده، هامبورگي‌ها براي اين منظور راه‌هايي را کشف کرده‌اند. از جمله آنکه مسابقات دوستانه و تدارکاتي متعددي برگزار مي‌کنند که با درآمد تبليغات و بليت فروشي آن، بخشي از هزينه‌هاي خود را تامين کرده‌اند.


اين نشريه در مورد تيمي که دهه گذشته لژيونرهاي ايراني همچون مهدي مهدوي کيا، وحيد هاشميان و رسول خطيبي را به عضويت داشت،  افزوده است:‌ آنها در فصل جاري از همين راه تاکنون رقمي حدود 4 ميليون يورو کسب کرده‌اند.


مطابق اين گزارش تيم سنتي بوندس‌ليگا از راه قهرماني جام صلح و دوستي در کره جنوبي، 1.2 ميليون يورو دريافت کردند. همين‌طور برگزاري مسابقات «ليگا کاپ» در ماه اوت 500 هزار يورو براي ‌اين تيم بندري سود به ارمغان آورده است. ضمن آنکه بقيه درآمد‌ جذب شده را از طريق برگزاري مسابقات تدارکاتي بدست آورده‌اند.


اين گزارش در ادامه عنوان مي‌کند زمستان سال جاري بندرنشينان براي افتتاح ورزشگاه تيم گرميو در پورتو آلگره به برزيل خواهند رفت که همين موضوع سقف درآمد‌شان را بالاتر خواهد