دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

احمدی‌نژاد: مهم‌نيست دشمن چه مي‌گويد

رييس‌جمهور گفت: بايد به سمتي برويم كه داروها با نام و نشان ايران در همه بازارهاي دنيا و با قيمت ارزان در دسترس نيازمندان ‌قرار گيرد و سلامتي را به سرعت به آن‌ها هديه كند.
کد خبر : ۷۶۹۸۸
به گزارش صراط ، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح سه‌شنبه در مراسم رونمايي از دستيابي به دانش فني توليد هشت قلم داروي بيولوژيك راهبردي با تبريك اين موفقيت به جامعه دارويي، بهداشت و درمان، محققان، پژوهشگران و اساتيد سلامت كشور، خاطرنشان كرد: اين موفقيت‌ در توليد داروهاي بيولوژيك نشان مي‌دهد ما به سرعت به سطح اول دنيا در اين عرصه نزديك مي‌شويم و هم‌اكنون تعداد داروهاي بيولوژيك توليد شده در ايران 31 داروست كه در بازار دنيا 170 دارو در اين زمينه وجود دارد و ما بايد سرعت‌مان از رشد اين 170 دارو جلو بزند. 

 
احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌ بايد به سمتي برويم كه داروها به نام و نشان ايران در همه بازارهاي دنيا در دسترس نيازمندان قرار گيرد و اين كار شدني است. 

 
وي با بيان اين‌كه ‌«با يك حركت ديگر به لطف خدا مي‌توانيم تا سال آينده تعداد اين داروها را به 68 قلم در كشور برسانيم» گفت: براي كشوري كه مي‌تواند ابن‌سيناها، رازي‌ها و علما، انديشمندان و انسان‌هاي بزرگ را در دامان خود تربيت كند عبور از اين مرزها كار سختي نيست. 

 
رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «امروز همه چيز در كشور فراهم است» گفت: صندوقي درست شده كه به زودي براي پشتيباني از فعاليت‌ها در مرزهاي دانش كار خود را شروع و از اين قبيل اقدامات و موفقيت‌هاي علمي حمايت مي‌كند. 

 
احمدي‌نژاد‌ در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه ‌«ارزش چنين كارهايي در پشت اين تلاش‌ها نهفته است» گفت: ‌جاري كردن يك لبخند در صورت يك انسان و كمك به انسان در مسير كمال و تعالي و انسان شدن انسان ماندگارتر و ارزشمندتر است و اين‌كه يك انسان را زنده كنيم و از مرگ نجات دهيم قابل مقايسه با ‌ارزش‌هاي مادي و دنيايي نيست. 

 
وي با بيان اين‌كه «موفقيت، پيشرفت، عظمت و سعادت انسان در گرو اعمال انساني اوست» گفت: به همان اندازه كه انسان باشيم و به فكر انسان‌ها باشيم به همان ميزان عاشق انسان‌ها هستيم. 

 
احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه چه راهكارهايي كه در ايران انجام مي‌شود در دنيا گل مي‌كند و مي‌درخشد؟ تصريح كرد: كارهايي كه در ايران انجام مي‌شود پشت آن‌ها عشق به انسان‌هاست و در هر كاري كه عشق به انسان در آن باشد ماندگار مي‌شود و مي‌درخشد. 

 
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: اتفاقاتي كه در بيرون مي‌افتد هيچ كدام اصالت ندارد. همه آن‌ها تابع متغير دروني انسان‌هاست، يعني اگر درون انسان‌ها تغيير كند بيرون هم تغيير خواهد كرد، بنابراين پيشرفت‌هاي علمي و ساير پيشرفت‌ها تابع اتفاقات و تغييراتي است كه در قلب و وجود انسان مي‌افتد و محيط بيروني تابع اراده اوست كه به هر شكلي كه بخواهد در خواهد آمد. 

 
وي ادامه داد: اگر اراده كنيم كه فردا را به زيباترين و بهترين شكل بسازيم اين اتفاق خواهد افتاد و مهم نيست كه دشمن چه مي‌گويد و دست‌اندازها چيست، اراده انسان مهم است كه اگر مستحكم شود از همه اين موانع عبور خواهد كرد.

 
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «بايد بهترين فردا را براي خود و جامعه بشري بسازيم» گفت: بايد رو به جلو و با بالاترين سرعت به سمت بالاترين قله‌ها حركت كنيم و اين مستلزم اراده مستحكم ‌همه ماست، زيرا فردا را تصميمات ما مي‌سازد. 

 
رييس‌جمهور تصريح كرد: هر ملتي تصميم بگيرد در مسير اعتلا قله‌ها را فتح كند، به طور طبيعي و بر اساس سنت‌هاي الهي لوازم و امكانات آن فراهم مي‌شود به طوري كه شايد 50 سال پيش ما فكر نمي‌كرديم اين داروها را بسازيم، اما تصميم گرفتيم و اين كار را انجام داديم و بايد بدانيم براي رسيدن به اين قله‌ها بايد زحمت بكشيم، سختي‌ها را تحمل كنيم و شك نكنيم كه امكانات و لوازم آن فراهم خواهد آمد.

 
وي در بخش پاياني سخنان خود از دانشمنداني همچون ابن‌سينا، رازي و ابوريحان بيروني در اين عرصه و موفقيت‌ها و فعاليت‌هاي آن‌ها ياد كرد و گفت: بايد تصميم بگيريم ‌كه مي‌توانيم به بالاترين قله‌ها عروج كنيم. اين ظرفيت در ايران وجود دارد ‌كه نمونه‌هايش ابن‌سيناها، رازي‌ها، ابوريحان‌ها و ... است. 

 
احمدي‌نژاد ‌با بيان اين‌كه «بايد در كشور صنعت‌سازي ابن‌سيناها، رازي‌ها و ابوريحان‌ها را راه بيندازيم» ابراز اميدواري كرد: ‌هيچ كس در دنيا مريض نشود و اگر شد داروهاي شفابخش ساخته دست متخصصان و محققان ايراني با قيمت ارزان ‌در اختيارشان باشد و سلامتي را به سرعت به آنها هديه كند.