سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
گزارش صراط از رواج یک پدیده زشت در تهران ؛

سگ بازی، کلاس اجتماعی یا عقده گشایی؟

جوانان با الگو گرفتن از برخی چهره های مطرح جامعه نظیر هنرمندان و بازیگران ، دست به این کار می زنند و بدون هیچ پیشینه ذهنی و فقط برای همسان سازی خود با یک چهره معروف ، خود را متمایل به زندگی با حیوانات نشان می دهند . . .
کد خبر : ۷۳۵۳۴

"صراط " - مدتی است که پدیده سگ گردانی در خیابان های شهر تبدیل به نوعی نماد تجدد در میان دختران و پسران ایرانی شده است .

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی صراط ، متاسفانه امروزه پدیده ناپسند "سگ گردانی " در خیابان های شهر یا نگه داشتن سگ های کوچک در منزل ، تبدیل به نمادی برای تجدد و به روز بودن مردم شده است و بر خلاف گذشته دیگر این روزها مشاهده حیوانی که از پنجره ماشین و یا کاپشن مردی موتور سوار بیرون را نگاه می‌کند برای افرادی که در جامعه شهری زندگی می‌کنند، عجیب نیست .

بنا به اعتقاد بسیاری از روانشناسان و کارشناسان امور اجتماعی ، رواج پدیده سگ گرداني و نگهداري از آن ، علاوه بر مضرات بسيار زياد بهداشتي و زيان آور بودن براي سلامت عمومي، يك معضل فرهنگي- اجتماعي و نوعي تقليد كوركورانه از فرهنگ مبتذل غربي است.


بر اساس آمار های به دست آمده در رابطه با علت شیوع سگ بازی در میان جوانان و برخی خانواده های ایرانی ، تلاش برای دست یافتن به گونه‌ای پرستیژ اجتماعی در محیط‌های شهری ازجمله مهم‌ترین انگیزه‌هایی است كه برخی از افراد را به نگهداری و نمایش عمومی حیوانات خانگی ترغیب می‌كند و جوانان با مشاهده این حرکت در میان قشر مرفه و به ظاهر متجدد ، برای عقب نماندن از قافله به این پدیده مخرب اجتماعی گرایش پیدا می کنند .

گفتنی است؛ در حالی رواج نگهداری از حیوانات خانگی به خانواده‌های متوسط جامعه هم کشیده شده و جزء لاینفکی از زندگی شهری و کلاس اجتماعی آنها شده است که کارشناسان اجتماعی معتقدند تعداد بسیاری از جوانان بی ‌آنكه حداقل اطلاعاتی از نگهداری، مشكلات و بیماری‌های آن و شناخت شخصیتی حیوان داشته باشند این کار را انجام داده و بیشر از ماهیت اصلی نگهداری و ارتباط با حیوان، نمایش حیوان و نشان دادن تجدد و كلاس فرهنگی مدنظر آنهاست.


در بیشتر این موارد مشاهده می شود که جوانان با الگو گرفتن از برخی چهره های مطرح جامعه نظیر هنرمندان و بازیگران ، دست به این کار می زنند و بدون هیچ پیشینه ذهنی و فقط برای همسان سازی خود با یک چهره معروف ، خود را متمایل به زندگی با حیوانات نشان می دهند .

به عقیده روانشناسان علوم تربیتی ، تغییر در نگرش افراد جامعه نسبت به مسئله "پرستیژ" ، از عوامل دیگری است که افراد را به سگ گردانی در سطح خیابان ها سوق می دهد ، با توجه به اینکه در گذشته رسیدن به پرستیژ اجتماعی نیازمند فاکتور های اساسی نظیر تحصیلات بالا بود امروز با تغییر این ارزش ها به نظر می رسد نوعی عقده گشائی هم در رابطه با بالا بردن پرستیژ  اجتماعی افراد صورت می پذیرد .


جالب اینجاست که بعضی افراد در حالی سعی می کنند به تقلید از یک فرهنگ غربی در خانه یا محل کار خود سگ های کوچک را به عنوان فرزندان خود نگه داری کنند که در فرهنگ غرب نگاه به پدیده سگ گردانی یا نگهداری از آن کاملا متفاوت از آن چیزی است که به غلط در میان برخی خانواده های ایرانی جا افتاده است .

در كشورهای غربی، وجود حیوانات خانگی در منازل به عنوان یك فرهنگ مرسوم از گذشته وجود داشته و پدیده ای نیست که در زمان های قبل به صورت یک ضد ارزش اجتماعی به آن نگاه شده باشد ؛ البته مردم ایران هم پیش از این از سگ‌های گله، سگ‌های نگهبان و حیوانات اهلی نگهداری می‌كردند، اما دیگر این حیوانات را به خانه ، حمام شخصی ، یا اتاق خواب خود راه نمی دادند .

متاسفانه، نگهداری از حیوانات خانگی در ایران، رفته‌رفته به یك نوع چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است و به تدریج امکان دارد به هر خانواده ای که یک سگ کوچک را در میان فرزندان خود بزرگ نکند لقب عقب مانده داده شود .


نظرات بینندگان
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۷۴
۴۹
الان یه سری میان میگن ای صراط امل متحجر بذار ملت شادی بکنن !!

ای صراط ضد شادی راست میگن دیگه چکار داری بذار ملاطفتشون با حیوونا زیاد بشه و حتی شاید با هم ازدواج بکنن و شادیشون تکمیل هم بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میشه بگید کجای اسلام اومده که سگ گردانی جرمه و ممنوع ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
جوابم به مملی رو بذار .
چه لوسه صراط!!!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس از دید ناقص الدین ها نجس العین بودن سگ در اسلام نیومده ، حجاب هم در اسلام نیومده و ایراد گرفتن از حجاب کار ما طالبان هاس ، عفاف و پاکدامنی نیومده و بحث در اینخصوص کار ما طالبان هاس ، عدم اختلاط در اسلام نیومده و بحث در اینخصوص کار ما طالبان های ضد شادی هست !
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل از کی تاحالا طالبانی شدی ما نمی دونستیم.
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل دمت گرم.خيلي باحال جواب ناشناسو دادي.حال كردم
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا حجت جان:
چرا از خودت مایه نمیذاری ! ؟
دمت گرم ممل جان که ارباب خوبی هستی.
(صمد آقا به حجت ، پیشنهاد نوکری ممل رو میده)
آنتی میمون
|
Iran (Islamic Republic of)
موضوع این نیست که سگ گردانی جرمه یا خلاف شرع . موضوع اینه که یه عده عقده ای و مریض در این کشور زندگی می کنند که دایما عین میمون تقلید می کنند تا با کلاس به نظر برسند . این یه جور فقر فرهنگیه و من که حزب اللهی نیستم هم این مورد رو ایراد فرهنگی می دونم. وگرنه از قدیم آدمهای زیادی بودند که به علت علاقه ، انواع حیوانات رو نگهداری می کردند.
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
1. ممل جون مگه بهت نگفتم یاد بگیر به کسی توهین نکنی، اون هم یه همچین توهین زشتی.
2. به نظر من تو کشور ما اونهایی که سگ می گردونن این کار رو کلاس می دونن وگرنه در عمل علاقه ای به حیوانات ندارن. همین آدما شاید به راحتی یه گربه یا سگ خیابونی رو بکشن و یه ذره هم رحمشون نیاد ( دیدم که می گم). بعضی از این مردم اینقدر کمبود دارن که سگ که خوبه، اگه احساسا کنن تمساح هم کلاس داره با خودشون میارن خیابون. از کسایی که چند میلیون می دن دماغشونو سربالا کنن چه توقعی دارید؟ این مردم تو کلاس گذاشتن واقعاً بیمارن. یه سری از این وری یه سری از اون وری. اون وریش هم اینه که یه عده ای که اهل همه جور غلطی هستن ماه محرم می رن هیئت و سینه شون رو باز می ذارن و زنجیرهای بزرگی ورمی دارن که نشون بدن لوتی هستن و از این حرفها! کلاً اینجا آدم نرمال کم پیدا می شه. باید به فکر درمان بود، اون هم یه درمان اساسی.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
اینکه مردم در خانه و ماشین خود سگ نگهداری کنند به کسی ربطی ندارد،
خدمت دوستان عارضم چوپان هم سگ دارد و همان سگ در دست و پای چوپان و گوسفندان پرسه می زد پس هم چوپان نجس است هم گوشتگوسفند و شیر آن؟ در کلی فیلم و سریال و کارتون هم دیده ای برادر که مونس و یار وفادار چوپان تنها نی و سگش است پس او هم جهنمی است نه؟ همین سگ همراه گله نباشد جناب برادر باید بروی مثل مرغ و اینا از ترکیه برزیل گوشتش را گدایی کنی. پلیس هم سگ دارد.
کلاً عادت شما برادران و زبانتان در گرو منفعت تان می چرخد.
سوز
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست تو چکاره ای که امر و نهی میکنی به تو چه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چندین میلیون تومان خرج یک سگ می کنند!! تازه خرج و مخارج نگهداری اش به کنار!! اون وقت به اختلاس گیر می دهند. به خدا گناه این اسراف کاری ها از اون اختلاس اگه بیشتر نباشه، کمتر نیست!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست و sssssss انقدر سگ بازی کنین که سگ دونیتون بترکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل عزیز سگ نجسه درست ولی سگ گردانی جرم نیست ! اصلا شاید طرف مسلمون نیست تو بیخودی جوش میزنی !
قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس آخر شماها حرف اسلام براتون مهم نیست ، دم از قانون زدن چرا ؟؟؟
قل قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس آخر واقعا هم شما مسلمون نیستین !!
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطي به نوكري داره؟اگه واقعا اينجوري فكر ميكني پس هيچوقت به كسي منفي و مثبت نده چون نوكرشون ميشي.صمد فكر كنم تو از اونايي باشي كه از پشت كوه با هليكوپتر اومدن.نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اسلام جاهایی رو که فکر می کرده عقل انسان قد می ده به صراحت امر ونهی نکرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
sss خدمتتون عرض شود که در مورد پلیس و چوپان سگ در خدمت اوناس نه اونا در خدمت سگ!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۵۰
۱۳
خب دیگه
بعضی ها از اروپایی ها به جای تلاش و ممارست در کار سگ بازی شو یادگرفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پيشنهادميكنم برا ي كلاس بيشتر تو لونه شون زندگي كنن.يا لباسشونو بپوشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید آفرین !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید اشتباه منفی دادم نظرم مثبت است
م ا ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۵۱
۱۶
به نظر من بشتر جنبه مطرح شدن و خودنمایی داره
=======================
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۴۵
۲۳
چندش آوره چه طور دلشون میاد. در تعالیم دینی هم سگ (خیس) جزء نجاسات هست. اگه سگ گردانی کلاس اجتماعی میاره پس چوپانان عزیز (که قابل احترام هم هستند) از این قشر انسان نما با کلاس تر و اجتماعی ترند. چه حتی آنان علاوه بر سگ، گوسفند نیز می گردانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۱۰
۱۷
اينها فرهنگ غرب هست واز آنجائي كه آقازادهاي متمول وداراي مسئوليت در كشور مي توانند به خارج سفر كنند بايد بي خيال اين موارد شد 0 يعني پي گيري نميشه وبدتر هم خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۳۵
۲۲
لابد يك سنخيت با حيوان دارند خودتان را ناراحت نكنيد .
یادمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۳۳
۱۵
کاش چهره سگ ها را شطرنجی می کردید. به نظر بهتر بود. چون این افرادی که چهره شون شطرنجی شده که مشکلی ندارند دیده بشند. شاید سگ ها راضی به نشان دادن تصویرشان نباشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
دخترک
|
France
|
۱۴:۳۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۳۰
۲۱
چرا انقد با کینه و تنفر هست کامنتاتون، مگه چه آزاری به شما رسوندن، این طفلکیا که آزاری ندارن خیلی دوس داشتنی ان، بعدم اینا شناسنامه دارن واکسن زدن چه بیماری؟!گربه ها و پرنده ها مشکلی نداره؟ نگران شدم
کلا بعضیا خیلی بدرفتاری می کنن با حیوانات و آزارشون می دن خودم بارها گربه های زخمی و از خیابون جمع کردم مراقبت کردم باورتون نمیشه چه بلاهایی سر اینا آورده بودن، بهتره جای این خشونت به حیوانات بی گناه به مردم بگین مواظب این طفلکیا باشن
حالا یه عده علاقه دارن به حیوانات و نگهداریش به ما چه؟ جای کسی و مگه تنگ کردن
محمد ممل
|
France
آخی یییییییییی نازی الهی !
مهدی
|
France
شرمنده دوست عزیز شما خیلی سطحی نگر هستی
بعد شما که اینقدر به اینا علاقه داری چرا نمیذارید تو طبیعت رها باشند وزندگی طبیعی خودشون رو بکنن
دخترک
|
France
............ اینا که سگ های خونگین ولشون کنی میمیرن، صاحبشون بهشون می رسه سگ راضی صاحابش راضی، آزاریو خطری هم که ندارن، بقیه اش به ما چه؟ پس مثلا سوارکارا هم که علاقه به اسب و سوارکاری دارن بگیم اسب ولش کن بره تو طبیعت، در هر حال شرف دارن به اونایی که گربه از کنارشون رد میشه با لگد پرتش می کنن تو دیوار
ناشناس
|
France
محبت و نگهداری به حیوان در دین ما آمده و حتی روایت خست که حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) نسبت به همه حیوانات ملاطفت بسیاری داشتند
و تا به اسب هایشان غذا و آب نمیدادند خودشان طعام نمی خوردند
اما .......
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چه ربطی دارد که حیوان کثیف را در خانه نگه دارند؟
برود داخل اتاق خواب
در آشپزخانه !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
France
عزیزم سگ ها که آزاری ندارند ما نفرت مون از صاحبان سگ هاست یه مشت میمون عقب مانده ی ذهنی که فقط بلدند ظواهر غرب رو تقلید کنند .اما موقع درس خواندن و کار کردن و رعایت قوانین یک جهان سومی عقب مانده می شوند .
ناشناس
|
France
دخترک خیلی ها از جل و جانور می ترسند . این ها بر می دارند این سگها رو می آورند در خیابان . یا در آپارتمان نگه می دارند و برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند . بنابر این خیلی ها ناراضی هستند . غرب زده عزیز !
دخترک
|
France
آره اگه باعث اذیت همسایه ها باشه (که خیلی کم پیش میاد) منم مخالفم، ولی دیگه سگ و گربه طرف تو ماشینش نشسته یا تو 2 قدمی صحابش تو پارک را می ره یکی بگه من می ترسم دیگه چرته، مگه گودزیلاس آسیب نمی رسونه که ، منم از سوسک می ترسم دولت یه فکری کنه دیگه تو خیابون نبینم
ناشناس
|
France
ممل نظر ندی کسی نمیگه زبون نداری
ناشناس
|
France
این رو هم باید بدونید که در خانه ای که سگ نگه داری می شه ملائکه رفت و آمد نمی کنند بماند بقیه ضررهاش
ناشناس
|
France
دخترك
كلا نه بايد به حيوانات آزار رسوند و نه به انسانها.
نه كار اونايي كه حيوانات رو با چوب و لگد ميزنن درسته.
نه كار اونايي كه حيوون رو تو آپارتمان نگهداري ميكنن و سر و صداش باعث مزاحمت همسايه‌ها ميشه درسته.
نه اونايي كه به خاطر جلوگيري از شكايت همسايه‌ها سگ بيچاره رو ميبرن حنجره‌اش رو عمل ميكنند و لالش ميكنند درسته.
نه اون كساني كه گيرم حتي در ويلاهاي بزرگ سگ نگه ميدارن، اما با راه دادنشون به داخل پذيرايي و آشپزخونه و... باعث قطع روابط با فاميل‌هاشون ميشن درسته.
و...
خلاصه فكر كنم كار همه اين افراد دور از شرافت انساني و رضايت الهيه.
نظر شما چيه؟
دخترک
|
France
اوهووممم منم مخالف اذیت وآزارم ولی اینا به این دلیل با سگ مخالفت نمی کنن خیلی ها که امکان نگهداریشو دارن وعلاقه هم دارن ولی اگر حیوانات خونگی داشته باشن اینا میگن غرب زده و عقده ای و 100 تا حرف و توهین می بندن بهشون، کسی تو خونه ش سگ بیاره آخه به امثال ما مربوط نیست دیگه تو خونه زندگیشم راحت نباشه که هیچچچ،
امیر
|
Netherlands
|
۱۵:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۲۵
۱۹
به نظر می یاد اون عکس سومیه نامزدشو بغل کرده . آخه چرا عکس خانوادگی مردم را منتشر می کنید؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۳۲
۱۵
زنی فاحشه از راهی میگذشت.تشنه شد. خواست آبی بخورد.دید سگی له له کنان به سمتش می آید.همه ی اب را به سگ داد.
حضرت محمد (ص)فرمود:خدا همه ی گناهانش را بخشید و او را در بهشت قرار داد به حکم اینکه با حیوانات مهربانی کرد و به سگی تشنه آب داد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همه چیز رو با هم قاطی نکن!! نکنه اینها چندین میلیون پول سگ میدن که سیرابش کنند!!!
دخترک
|
Iran (Islamic Republic of)
مرررررسیییی، +++
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی داشت به چراغونی پارسال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میتونی منبع همچین خبری رو بگی
من بیام هر کثافت کاری که دلم میخواد انجام بدم بعد برم به یه سگ غذا بدم بعد برم بهشت
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
تو نورایی یا ای کیو سانی ؟ هرهرهرهرهرهرهر

خیلی جوک باحالی گفتی حال کردم !! چه ربطی داشت
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ربطش به سیم رابطشه!!!
"با حیوانات مهربان باشیم!"
افتاد!!!؟؟؟ورش دار!!!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نورای گوله نمک !! گوگولی منظور پیامبر این بوده که حیوونا رو اذیت نکنیم بهشون مهربونی کنین وقتی باهاشون در کوه و در و دشت و خیابون برخورد می کنین نه اینکه باهاشون برن توو رختخواب و توی آغوش همدیگه باشن از خونه تا خیابون
جابر
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا ابو بریز اونجات که سوخته
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب!!!!!!نورا حالا ما نديده ميگيريم ولي خداييش جاي ديگه(به خصوص حضوري)همچين نظري ندي كه مضحكه عام و خاص ميشي.ميگم تو اين بانك رواياتت بگرد ببين حديثي چيزي راجب ..... سگها و مهريشونو ...چيزي پيدا ميكني واسمون بخوني؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
یزید هم حتما میره بهشت چون لطف میکرده و به میمونش آب و غذا میداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هادی عزیز یزید به خاطر جنایاتش به جهنم میرود نه به خاطر سگ بازی !!!
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا خانم این دوستان متحجر همه چیز رو بر حسب اعتقادات خشک خودشون میسنجن و وقتی چیزی رو هم منطقی میبینن که مخالف عقیدشونه عمرا نمیپذیرند.
و وقتی پاسخی هم ندارند میزنن تو جاده خاکی و لوده بازی
کسی که روایت در مورد حضرت رسول رو جوک بدونه مطمئنا قابلیت بحث و تبادل نظر نداره
تنها مشکل اینجاست که این با این عزیزان نمیشود از راه (لکم دینکم و لی دین) پیش رفت، چون امکان نداره کاری به روش و نحله فکری دیگران نداشته باشند
فلذا:
با سیه دل چه سود گفتن وعظ / نرود میخ آهنی بر سنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط از دین یه وری برداشت کردنو فهمیدید.
نکنه شما هم جعل حدیث می فرمایی . در ثانی مگه قیامت اتفاق افتاده که این خانوم وارد بهشت شدن ، شایدم اتفاق افتاده و ما خبر نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا واقعا ربط اینی که تو نوشتی با یه مشت عقده ای که به سگ و گربه به چشم ابزاری برای با کلاسی استفاده می کنند چیه ؟ ما در مورد یک ایراد فرهنگی صحبت می کنیم نه خوش رفتاری با حیوانات . کلا تو باغ نیستی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس اينها همه ........... اند و دارند به سگ ها آب می دهند تا گناهانشان بخشيده شود؟!!
دخترک
|
Iran (Islamic Republic of)
عقده به چیزی می گن که طرف می خواد انجام بده ولی نتونسته و نمی تونه، اینا که تونستن و رفع عقده کردن،
حالا گیریم احساس با کلاسیم کردن ایرادش چیه؟ شما چرا دارین جز می زنین دقیقا؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یک شوال از حامیان پروپا قرص حقوق حیوانات:
این خانمی که اینجوری چسبیده یه سگه و یهش محبت میکنه آیا به شوه و پدرو مادر و... هم اینقده محبت میکنه؟
اگه نمیکنه که چقد بد!
اگه میکنه باید خیلی احمق باشه که یه سگ و خانوادشو در ی رتبه قرار داده!
دادماست
|
Iran (Islamic Republic of)
آرمان جان عقیده ما همونه که خدا فرموده.
میشه بگی خدا کجا فرموده با سگ زندگی کنید؟
به فرض محال هم که فرموده باشه(پناه بر خدا) ،
ایا خدا نفرموده حجاب رو رعایت کنید.
محبت به سگ اگه باشه مستحبه ولی این واجبه.
بعدش آیات قران را خواهشا تفسیر به رای نکنیم.
فلذا: باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دادماست
+++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به سگ اب داد توشهر که نچرخوندش
نور
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی داره ممکن بود اون حیوون یه گرگ باشه یا یه اسب منظور حیوانات بودن نه شخص سگ عزیزم چرا همه چی را به هم می مالونید کی گفته که با حیوون ها بد رفتاری کنین مسئله نگه داشتن این حیوان نجس به عنوان حیوان خانگیه نمی فهمید این رو
دیده بان
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی داشت؟ نجات سگ تشنه کجا و سگ بازی کجا؟ چرا از هر چه مظاهر زندگی غربی هاست بدون اینکه کمترین انطباقی با زندگی یک فرد مسلمان داشته باشه حمایت میکنید؟ بله در اسلام سگ گله و سگ نگهبان داریم که داخل منزل صاحبش نیست و حریم خود و وظیفه خاص را دارد اما سگ های فانتزی که که مثل عضو خانواده و همآغوش آنها باشد پدیده عصر جدید غرب فارغ از معنویت است که با آموزه های همه ادیان منافات دارد. با ارادت
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۹
۹
واي حالا بايدديد نظر سركار خانم نورا خانم چيه؟؟؟
خوب بفرماييد:آها، بيا ،ها
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
دل به دل لوله کشی!!!!!!!
یه روز و یه ساعت کامنت گذاشتیم هردو!
چه باحال!
قاه قاه قاه قاه!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با نظراتشون همه رو مستفیض فرمودن.
فیلسوف
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جوابات مثل کودکستانیهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۵
۱۳
موضوع اصلي سگ نيست. يك جوان دختر يا پسر يعني بهترين فرصت براي ارتباط در سنين جواني. در عربستان هم بود. خريد و فروش سگ رو حرام اعلام كردند. سگ بازها محو شدند.
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۴
عشق است بلدرچین خیلی گوگولیه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
آی گفتی !! من کباب بلدرچین خیلی دوست دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۸
۷
چرا عکس سومی رو چطرنجی نکردید
از آشناهاست؟
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
بله.قيافش كه به روناك يونسي ميخوره.البته پخشش منحصر اين سايت نيست قبل از اين خيلي از سايتهاي عكس سرگرمي پخشش كردن(صراط جون مادرت سانسور نكن)
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب حجت عزیز:
بله.قيافش كه به روناك يونسي ميخوره.البته پخشش منحصر اين سايت نيست قبل از اين خيلي از سايتهاي عكس سرگرمي پخشش كردن(صراط جون مادرت سانسور نكن)
(صمد آقا حجت نمیشود)
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا حجت تو پرانتزو خوب اومدی :)
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه کلاسش فوق العاده س !
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا صمد!!حالا مثلا كه چي اين كامنتو گذاشتي؟نه خداييش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۱۴
۹
یکی چیزی مینویسم لطفاً چاپ کنید :
اَه ه ه ه ه ه ه ه ه
حال هر چی آدم درست و حسابیه
از سگ و سگ بازی و تو خونه نگه داشتن سگه به هم میخوره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از دوستان پدرم یک خانم فنلاندی دارند روزی وارد خانه یکی از دوستان شدیم که مسلمان هستند !!!!!و سگ داشتند.......
همسر فنلاندی دوست پدرم گفتند آرام گفتند : من این جا هیچ چی نمی خورم!!
شما به مصلحت بگید ما قرار بود یک شام به شما جایزه بدهیم
به این بهانه خداحافظی کنیم برویم
و همین طور هم شد....!!!!!!!!!!!!
یک خانم فنلاندی مسیحی
ماجرا مربوط به سال
1374 است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱۳
سگ و سگ باز هیچ خطری برای اسلام و مسلمین ندارند ،،، صحبت ازشون نشه و اعتنایی بهشون نشه خود بخود سگ بازان دست ازین عمل بر می دارند ،،،،،،،،،
مواظب اصول گراها ،، اصلاح طلبان ،، منحرفین و فتنه گران هم پیمان و متحد باشید
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
خود به خود؟؟؟؟
مخلوق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۱۶
۱۰
هر کس با هر چی که تو این دنیا دوست داشته باشه، اون دنیا محشور میشه. احتمال زیاد هم اینا با سگ هاشون محشور میشن. مگر اینکه تو این ماه رمضونی توبه کنند، ان شاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۲
۱۰
اينا باعث ميشن تا انسانها(آدما) از مواهب خدادادي همه استقاده نكنند ودر واقع زيادي خواه هستند وفقط وفقط دوست دارند در همه در پارك ها وخيابونا مزاحم مردم بشن چرا كه خودشون در همه با اونا محشورند حتي در حمام حتي در رختخواب كه تنها نباشند؟!! وشايدم منبع در آمدشون باشه!با عكس هاي ......یی كه با هم ميگيرند ودرسايت ها مي زنند؟!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۹
۴
کلا وجود سگ همراه انسان در هر محیطی و ارتباطی دلیل بر بی فرهنگی و عقده ی حقارته ، اما سگ داشتن و نگهداری از سگ هیچ اشکالی نداره و هم ثواب داره و هم تفریح نسبتا خوبیه چون علاقه و مهربانی با حیوانات زبان بسته و باوفا پشتشه.
البته بعضی از ما ایرانی های افراط و تفریط کن تفریح و خوش گذرانیمونو با خانواده ی محبوب و کانون گرم رفقاهامونو ول کردیم و میچسبیم به تقسیم این محبت ها به حیوانات.
اگه فرهنگ استفاده از هر چیز رو بدون سانسور بهمون یاد بدن و الکی جامعه رو خوب جلوه نکنیم ، شاید مشکل تهی شدنمون از درون خویش حله بشه.
(صمد آقا سگ باوفای همه ی با اصالت ها میشود)
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۹
۴
صمد آقا از همه ی مردم و کاربرن با فرهنگ و همچنین از صراط عزیز معذرت میخواد که این گلایه رو بیان میکنه ، امیدوارم به بزرگی خودتون صمد آقا رو ببحشید.
متاسفانه یه زمانی بهترین و با فرهنگ ترین مردم دنیا بودیم اما حالا بدترین و بی فرهنگ ترین مردم دنیا شناخته شدیم.
(صمد آقا کفش آهنی میپوشه و دنبال فرهنگ میگرده)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صمد آقا در مجموع حرف مـ..... زیاد می زنه !!!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان:
تو که بی فرهنگ نیستی پس چرا بهت بر خورد !!!
(صمد آقا آتش نشانی میشود)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صمد آقا شورش را در می آورد
صمد آقا پس گردنی دلش می خواهد
صمد آقا سنش رفته بالا پرت و پلا می گوید
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان:
ثابت کن که با فرهنگ و بهترین هستی.
(صمد آقا انتقاد پذیر است)
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۵
۶
چقدر چوپان زیاد شده این اواخر
...
|
Iran (Islamic Republic of)
آره حق با شماست!
البته همه اول به خودشون دروغ میگند
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۸
۶
من خودم جا ندارم وگرنه اگه اپارتمان نشین نبودم و یه خونه ی بزرگ ویلا مانند داشتم 3.4 تا سگ از نوع شکاریش میخریدم و میذاشتم خونه و باهاشون حسابی بازی میکردم همچنین یه 2.3 تا سگ از این پاکوتاها هم میگرفتم واسه بردن به خیابون و گردوندنشون تو پارکا اخه شگ شکاری رو نمیشه برد بیرون گرچه اگه بخرم شکاریش رو هم میبرم بیرون.
...
|
Iran (Islamic Republic of)
هرکسی را بهر کاری ساختند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واسه همین خدا بهت خونه ویلایی نمیده
سهیل بشردوست
|
United States of America
|
۰۳:۳۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۵
۵
کسی خونه شخصی داشته باشه چه اشکالی داره؟ خیلی هم خوبه
اما آپارتمان هرگز
ناشناس
|
United States of America
اگر منظور نگهداري در محوطه‌اي خاص در حياط خانه شخصي است، بله
و اگر منظور نگهداري در داخل محيط خانه است، با شما مخالفم.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۵
۹
من سگ باز هستمV
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مواظب باش اون کلمه "باز" حذف نشه از اسمت!!
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
خب برو سگ بسته شو 8
بوق
|
Iran (Islamic Republic of)
کریم راست میگه
خرجش یه قلاده است!
پسرک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۶
۶
یه ضرب المثله میگه خوشکلم کن بکشو خوشکلم کن مصداق این جماعت سگ بازه میخوان باکلاس بشن حالا بهر قیمتی حتی کثافت کاری سگه و بوی گند شدیدی که در خانه گاهی پخش میکنه و حتی نگه داری سگ غول پیکر نر توسط دختر باکلاس. ماکه میگیم فقط علاقه به حیواناته اسمش وبس
دخترک
|
Iran (Islamic Republic of)
اسمتو دیدم گفتم الان نوشته سگ می گیرن دستشون شوهر پیدا کنن،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس سعی کن دیگه اسمش را نبینی
پسرک
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا همینطوره دختره سگ رو میبرن بیرون پسره منظور رو میفهمه به بهانه پرسیدن نژاد سگ میره جلو
سلام
سلام چه سگ قشنگی داری
نیشش باز میشه .ممنون
نژادش چیه؟
بول داگ
نره؟
لبخند. اره
...................
ریسه میره
سگه خفه شد اینقدر خواست بدوه ولی دختره میخ کوب سرجاش وایستاده بود ویادش رفت سگ بدبخت رو بعد از چند روز اسارت در اپارتمان اورده بود هوا بخوره
خوشحال از شماره که از پسره گرفته سگ بدبخت رو خرکش (کشان کشان) میبره دوباره به خونه.خدا یه لشکر شوهر بفرسته تا حیوانات هم نفس راحتی بکشن
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
تراوشات یک ذهن مالیخولیایی!!!!!!!!!!
پسرک
|
Iran (Islamic Republic of)
نورازاده
آدم مالیخولیایی احمق بیشعور باشه ولی خدای نکرده زبونم لال وطن فروش خائن منحرف نباشه
جابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۱۰
۱
با وفاترین حیوان در دنیا سگ می باشد.
پلاک
|
Iran (Islamic Republic of)
پــــ نه پــــــ!!!
عجب کشف بزرگی!!
بوق
|
Iran (Islamic Republic of)
نجیبترینشان هم اسب می باشد...
اسب حیوانیست نجیب!
با ... عجیب!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۹
۷
افاده ها طبق طبق
سگا به دورش وق و وق
خاک تو سر امل نوکیسه غرب زدتون
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۹
۶
اینها یه مشت فقیر فرهنگی هستند که مدرن بودن رو در تقلید ظواهر فرهنگ غرب می دونند . رقت انگیز و بیچاره .
فیلسوف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۴
۳
سومی روناک یونسیه.
جابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۴
۲
صراط مروج شک و شبه و عدم اطمینان به هیچ احدی!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۰۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۳
۸
وجود سگ در فرهنگ غربً، مثل همه مظا هر اين جوامع ، استفاده كاربردى ، اقتصادى واجتماعى داره
نه مثل غرب زده هاى جهان سوم استفاده فيگورى!!!
در غرب ، سگ ، در بسيارى از موارد ، همسر ، فرزند، نگهبان و محا فظ شخصى مونس ودوست ،انسان است.
واين در درجه اول ،از لحاظ اقتصادى ، وبعد از لحاظ معظلات ، اجتماعى وفرهنگى جوامع غربى و از هم پا شيدگى نظام خانوادگى ، مى باشد.
واين كه انسانها ديگر نمى توانند به هيچ انسان ديگرى حتى همسران و فرزندان خود ، اعتماد كنند
فرزندانى كه كمتر پدرى ، مى تواند مطمئن باشد، كه فرزند خود اوست .
ودرضمن سگ اين مزيت را دارد كه هر وقت انسان خواست مى تواند از شرش خلاص شود.
ويا ان را عوض كند وادعايي هم در اموال او نمى تواند داشته باشد.
اين ها چيزهايي است كه از زبان بسيارى از سگ دارهاى حرفه اى شنيده ام.
اين ها همه يعنى سقوط انسانيت !!
كه البته ! مى توان گفت كه در ميان همه سگ بازان!
جوامع انسانهاى غرب زده حتما ، يكى يا چند تا از اين مؤ لفه هاى، به بركت ، تقليد بى چون وچرا از زندگى غربى ، بايد وجود داشته باشد
خوشبختانه د ر اقليت مطلق هستند واز همه هم بيشتر هوار مى كشند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۱۲
۶
سگ بازی بهتر از اختلاس گری است
سعید
|
United States of America
و بهتر از دروغ گفتن، زورگفتن، تهمت بستن به دیگران و فحاشی به مخالفان و منتقدان به اسم دفاع اسلام و ارزشهاست.
ناشناس
|
United States of America
يعني اينها بر سر دو راهي مونده بودند كه يا اختلاس كنند و يا سگ بازي و راه بهتر رو انتخاب كردند؟!!!!
سعید
|
Canada
|
۲۰:۱۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۱۰
۷
یک سئوال دارم اگر همین افراد بجای سگ با یک بره بودند شما باز بخودتون اجازه میداد که عقده ای صداشون بزنید؟
اصولاً کی این حق رو بشما داده که راجع به بقیه مردم اظهار نظر کنید. اگر اون حیوون به شما حمله کرد یا شما رو لمس کرد یا با سر وصداش باعث سلب آسایش منزل شما شد بله حق دارید باهاش برخورد قانونی بکنید اما به صرف سگ داشتن کسی شما حق ندارید بهش توهین کنید. این بخودش مربوطه به شما هیچ ربطی نداره. ............... چرا عادت دارید خودتون هرکاری دلتون میخواهد بکنید و مدام دنبال تحقیر و زیر سئوال بردن بقیه باشید؟ آیا بنظر خودتون این خودش یک عقده روانی بزرگ نیست؟
ناشناس
|
Canada
عقده روانی، یعنی همه چیز رو سیاسی دیدن!!!
ناشناس
|
Canada
شما برادران ارزشی و ولایی با این نظام اسلامی چرا گیر میدین به یک عده سگ باز مظلوم !!! دلشون میخواد سگ بازی کنن هر کسی که میگه سگ نجسه میتونه اب بکشش ضمنا من چندتا از این سگهای هار رو تو ناو وینسنت آمرکا دیدم به یکیشونم جایزه دادند بعد سرنگونی هواپیمای ایران
سعید
|
Canada
ناشناس جون نظرت راجع به اون شخصی که درسایه هواپیمای مسافربری اف-14 میفرسته چیه؟
ناشناس
|
Canada
به صهيونيستها، مقامات آمريكا، خاندان پهلوي، همجنس‌بازها، نژادپرستها، سگ‌بازها و... اسائه ادب نكنيد. ممكن است برخي‌ها غيرتي شوند.
ناشناس
|
Canada
سعید به تو میگند نوکر اجنبی که مسیحی تر از پاپ شده اخه مردک خود آمریکاییها دارند میگند علت حمله ناو به هواپیمای مسافر بری کاهش ناگهانی ارتفاع بوده که اونهارو وحشت زده کرده و هیچ حرفی از اف16و اف14نمیزندد نمیدونم تو چرا اصرار به این موضوع داری حتما خودتم اون لحظه توی ناو بودی موقع شهادت ایرانیها کف میزدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۳
۲
۱تا۷روز حبس،مجازات کسانی که سگ را بدون پوزه‌بند در گذرها و اماکن عمومی ببرند

http://khabaronline.ir/detail/199343/weblog/torkhamedani
عیلیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۹
۴
همین سگا بودن که جنازهایه بم کشیدن بیرون
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
نه عزيزجان.اونا سگاي زنده ياب هلال احمر بودن كه هر كدومشون از بعضي انسانهاي بي وجدان بيشتر ميارزن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
سگ بهترین دوست انسان در تمام تاریخ است و هزاران بار جان انسان ها را نجات داده و جان خود را برای کسی که یک بار محبت بهش کرده فدا میکند.همین سگهای نجس یه تار مویشان می ارزد به بعضی ها...
پسرک
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی نمیتونه بگه سگ حیونه بدیه پیامبر بزرگ ما هم گاهی به سگ مهربانی کرده غذا داده یعنی سگ حیوان خوبی است و اگر بد بود سگ اصحاب کهفی هم در قران نمیامد ولی دلیل نمیشه با سگ در یک اپارتمان یه وجبی جولان داد.اره یه خونه دلن دشت یا یه باغ داشته باشی و نخوای باسگ در یک محل عمومی پز بدی بد نیست بخر در یک چهار دیواری مستقل نه اپارتمان با حیات و راه پله مشاع حالش وببر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۳
۲
از این سگها چوپان محلمون 3تاداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۶
۲
دور از جون همه یه سگ به هزارتا از کسایی که خون مردم رو تو شیشه میکنند میارزه
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۴
۲
سعيد جان
جاى بره!! تو كوچه خيابون واماكن عمومى نيست
كسى هم در اپارتمان نمى تونه بره ومرغ وخروس نگه داره!!
همه استتدلا لاتت همين قدر منطقيه ؟؟!!!
سعید
|
Switzerland
یعنی شما الان باکسی تو بغلش بره یا مرغ و خروس باشه هم همینطور با شدت برخورد میکنید یا فقط با سگ مشکل دارید؟
میشه بپرسم مطابق کدوم قانون داشتن حیوانات ممنوعه؟ شما راهنمایی بفرمایید

بسیاری از اینها منزل ویلایی شخصی دارید آیا اونها هم حق ندارند؟
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۲
۴
خلایق هر چه لایق.عده ای دوست دارند با سگ و سایر حیوانات حشر و نشر داشته و همنشین باشند و عده ای دیگر بنا به لیاقت خود با علما و اندیشمندان و انسان های دانا.طبعا ((کمال همنشین در انسان اثر خواهد کرد)) یکی طبع حیوانی به خود خواهد گرفت و دیگری طبع انسانی و آسمانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۲
۲
بابا با روناک یوسفی بیچاره چیکا دارین؟درسته شبیه روناکه ولی این خانم بازیگر سریال رستگاران شبکه 3 بودن.یه خورده دقت کنین یادتون میاد...
فلیسوف
|
Iran (Islamic Republic of)
روناک یونسی نه یوسفی بعد هم عکسش همه جا هست.برو تو سایت آریا پیکس ببین
سوال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۲
۴
ایا می دانید چه رونقی به کار دامپزشکها و کلینیک آنها داده اید ؟؟ من غیر مستقیم ذی نفعم !!! با تشکر از شما ها طرفداران دوستی با حیوانات ها ها ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۲
۱
هاپو نازه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۲
۲
دلم واسه اون سگای بیچاره میسوزه که با همچین بیکلاسایی میگردن!
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۳
۰
دیروز رادیو معارف میگفت که امام حسن، علیه السلام، با هر لقمه که تناول میفرمودند لقمه ای هم به سگ کنار سفره میدادند و وقتی اصحاب سئوال کردند باین مضمون جواب فرمودند که انصاف نیست من بخورم و سگ گرسنه نگاه کند. البته این کار باسگبازی یزید یا با این تقلیدهای جلف که بعضی تازه به دوران رسیده ها میکنند تفاوت ماهوی دارد. منظورم این است که سگ هم در جای خود حیوان چندان نفرت آوری نیست و مثل خوک نیست که سراندرپا کراهت باشد.
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۱
۳
همه مشکلات اینه که ما هویت خودمون یعنی ایرانی بودن رو گم کردیم ایناکار یه سری آدمای بی تمدن غربی که بی فرهنگ و وحشی صفت بون. غربیها میدونی کی بودن اینا حموم رو نمدونستن چییه لباساشونو عوض نمکردن تا اون لباس پاره میشد بعد عوضش میکردن . وا اسفا به تو ای هموطن وطن یعنی ایران ایرانی یعنی پاک و فهمیده و باتمدن
حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۳
۳
یه سوال: اینا که سگ بازی می‌کنن مریض نمی‌شن؟!
یه سوال دیگه: سگا چطور؟ از دست این جونورا مریض نمی‌شن؟!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اونا نه ولی تو که اینجورسوالا رو میپرسی حتما مریضی!!!
کورا
|
Iran (Islamic Republic of)
حمزه جان مواظب باش چون بعضیها سگ همدم شونه چون اخلاقشون بهم جوره
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۴
۱
با سلام
باید گفت همواره در جامعه ایران پدیده تقلید بدون مطالعه وجود داشته است . و متاسفانه صد البته کارگزاران فرهنگی جامعه و رسانه ها نیز همواره یکی از عقب مانده ترین آنها هستند تا چه رسد به افرادیکه با این اعمال هنجار جدید ایجاد می کنند . لذا این مسئله را باید از دید جامعه شناسان دید نه کس دیگر .
یاس
|
Japan
|
۰۹:۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
سلام
به خدا سگ نگهداشتن چیز بدی نیست اما اینکه سگتو مثل بچت بغل کنی ، اینکه واسه سگت هزینه میلیونی کنی ، اینکه سگتو میاری تو خیابونو با پارس کردنش قلب و دل چند نفر دربه درو میلرزونی ، به همون خدایی که حتما قبولش دارید ، نمیخوام بگم جرمه ، اما قبول کنید درستش نیست.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۲۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۵
۴
سعيدخان
كسى به سگ وصاحبش در ويلاى شخصى كارى ندارد تمام روستائئان عزيز ما درخانه ها ومزارع وباغ ها وهمراه گله گوسفند وگاو خود سگ دارند .
ولى اينجا ، خيابان ويك مكان عمومى است.
حتما انسان نمى تواند گوسفند وگاوش را به پارك وخيابان بياورد.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
۱
۱
احتمالا با سگ ها حس همزاد پنداری میکنند