شنبه ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
گزارش صراط از علاقه اصلاح طلبان به نمادهای غربی

کروات چگونه به یک ارزش تبدیل شد؟

این پدیده غربی که تاریخچه آن به دوران شکل گیری صهیونیست ها در اروپا باز می گردد، اندک اندک در اواخر قرن نوزدهم در میان بقیه ملل جهان، توسط لابی ها و سرمایه داران یهود، ترویج شده و به عنوان قسمتی از لباس مردمان غرب، رسما مورد استفاده قرار گرفت .
کد خبر : ۷۰۳۸۹

"صراط" - یکی از نماد های ضد ارزشی که با پیروزی انقلاب اسلامی به انزوا رفته و به عنوان نمادی غربی و طاغوتی، به زباله دان تاریخ سپرده شده است ، استفاده از "کراوات" در اماکن عمومی توسط مردان بود ، امری که متاسفانه در چند سال اخیر در برخی مراکز غیر دولتی ، شرکت ها ، بیمارستان ها و.... دوباره در حال باب شدن است .

این پدیده غربی که تاریخچه آن به دوران شکل گیری صهیونیست ها در اروپا باز می گردد، اندک اندک در اواخر قرن نوزدهم در میان بقیه ملل جهان، توسط لابی ها و سرمایه داران یهود، ترویج شده و به عنوان قسمتی از لباس مردمان غرب، رسما مورد استفاده قرار گرفت .

در ایران اولین مظاهر استفاده از کراوات، توسط برخی از سرسپردگان روشنفکرنمای غربی در اواخر دوران قاجار به چشم خورد و با تلاش زیاد رضا خان و نیز در حکومت پهلوی دوم، با الگوگیری از غربیان، بعنوان بخشی از لباس به مردم معرفی شده و مورد استفاده برخی نیز قرار گرفت ، هر چند مخالفت هایی با این پدیده وجود داشت و شهید بزرگوار، نواب صفوی(ره) آن را "افسار وابستگی به غرب " می خواند .

با تمام این تفاسیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی کروات به عنوان یکی از بدعت های غربی از پیکره پوشش مردان ایرانی به تدریج حذف گردید و به عنوان یک ضد فرهنگ به آن نگاه شد اما با شروع پروژه تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران ، این نماد ضد ارزش یک بار دیگر با رنگ و لعاب تجدد وارد برخی از مشاغل شد که به نظر می رسد عدم توجه به اشاعه فرهنگ آن در جامعه آثار مخربی را در آینده نزدیک برای فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه به وجود بیاورد .

در همین رابطه در هفته گذشته جانشین فرمانده پلیس اظهاراتی داشت که موقعیت این نماد غربی را به مخاطره انداخت ، سردار احمدرضا رادان چند روز پیش با بیان اینكه در برخی از سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به صورت سازمانی از كراوات استفاده می‌شود، گفت: "به روسای بیمارستان‌ها چند روزی فرصت داده می‌شود تا نسبت به جمع‌آوری این مسئله اقدام كنند " .

وی با بیان اینكه "كراوات، ترویج نمادغرب است"، گفت: "اگرچه پیش از این نیز به صورت مكتوب اعلام كرده‌ایم اما بار دیگر و همین‌جا به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌كنم كه آن بخشی كه به صورت سازمان یافته از آرایش غلیظ یا كراوات استفاده می‌كنند، برخورد خواهد شد ".

اظهارات سردار رادان مقدمه ای شد برای موج اعتراضات نشریات و سایت های متصل به جریان به ظاهر روشنفکر واصلاحاتی نظیر هفته نامه آسمان و برخی سایت های اصلاح طلب ، که با تعریف و تمجید از این نماد غربی ، جلوگیری از استفاده آن در اماکن عمومی نظیر بیمارستان ها را یک اقدام غیر منطقی جلوه داده بودند .

برخی رسانه های وابسته به خاتمی و علاقه مند به هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه کراوات ، نماد شخصیت های بزرگ تاریخی نظیر "دکتر شریعتی و بارزگان " است ، حکم عدم استفاده از آن توسط نیروی انتظامی را مورد نقد قرار داده بودند و منع استفاده از آن را نوعی عقب ماندگی فرهنگی فرض کرده بودند .


ابراز نگرانی سایت ها و نشریات مذکور از حذف یک فرهنگ غربی از پوشش مردان ایرانی در حالی است که از گذشته های دور طبق فتوای مراجع تقلید به دلیل آنکه کراوات را مصداق پوشش غیر مسلمین و غربیان مسیحی دانسته بودند( و تشبه به کفار هم حرام است)، آن را تحریم و استفاده از این نماد غربی را ناشایست اعلام کرده بودند .

دفاع اصلاح طلبان و تلاش مذبوحانه در توجیه فرهنگ کروات در میان ایرانیان مسلمان و همزاد پنداری برای آن در کشور های دیگر مسلمان نشین نظیر "سوریه و عراق" به عنوان امردی متداول ، نشان از این حقیقت کهنه از سیاست فرهنگی جریان اصلاحات دارد که در آن ، اصلاح طلبان دریافتند بسیاری از نماد های فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی همخوان نیست و به همین دلیل حاکمیت سیاسی به آنها امکان ظهو نمی ‏دهد یا با اشاعه آنها در جامعه به شدت برخورد می کند ، از این رو تلاش کردند تا به واسطه‏ ی تصرف در فرهنگ اسلامی ، نوعی هم سازی و انطباق میان فرهنگ اسلامی وفرهنگ غربی ایجاد کنند .

البته ناگفته نماند که بسیاری از آنچه که در ذهن گردانندگان نشریات اصلاح طلب می گذرد برای دوری از برچسب غربی بودن ، نیاز به توجیهی دارد که جنبه عمومی نیز داشته باشد این نشریات سعی کردند پروژه دفاع از کروات را تحت عنوان "خواست مردم " مطرح سازند ، شعاری که همگی نشریات مذکور برای جلوگیری از حذف کروات از پوشش مردان ایرانی ، آن را سرلوحه کار خود قرار داده بودند که در حقیقت محصول دگردیسی فکری و ایدئولوژیک خود آنها بوده است اما باید از زبان مردم بیان می شد .

نشریات اصلاحات با آوردن توجیهات مضحکی نظیر  :"اگر کروات برای غرب است پس لباس فرم پلیس هم غربی است و باید از لیست پوشش ایرانیان حذف شوند"، سعی در دور کردن ذهن مردم از این واقعیت دارند که ، رواج استفاده از کالاهای فرهنگی سکولار، به تدریج، نوعی احساس نیاز و انتظار مصنوعی در مصرف کنندگان ایجاد می کنند، به گونه ای که جامعه در برابر جلوگیری از تولید و انتشار کالاهای فرهنگی سکولار دیگر مقاومت و بازدارندگی خود را از دست داده و فرهنگش به سوی نابودی و استحاله کامل سوق داده می شود .

نکته بعدی که نشریات اصلاحات به راحتی از کنار آن گذر کردند و به بیان توجیهات بی ارزش روی آوردند ، توجه این حقیقت است که اگر نیروی انتظامی یا مراجع نظارتی و قضایی نتواند مانع از تولید "کالاهای فرهنگی غربی و ضد ارزش "شود، دیگر نباید انتظار داشت که نگرش های فرهنگی " به وجود آمده در جامعه به این زودی ها دچار دگرگونی شود و جای خود را به فرهنگ اسلامی دهد .

به اعتقاد بسیاری ، پروژه ای نظیر تمجید از کروات بود که باورهای جامعه نسبت به مقوله حجاب را آنقدر غربی کرد که دیگر بر اثر استحاله آن ، با هیچ ضرب و زوری نمی توان وضع حجاب را در جامعه درست کرد ، پس تا این ضد فرهنگ هم نظیر دیگر تهاجمات فرهنگی غرب ، بنیاد اجتماعی کشور را به تسخیر خود در نیاورده است باید کاری کرد ...

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۱۸
۷۶
چقد شماها عقب مونده اید...همه مسلمونا هم دارن میزنن...تو این دنیا با این همه نزدیکی دیگه غرب زدگی و شرق زدگی معنایی نداره...نظرتون چیه مردم از این به بعد یقه اخوندی بپوشن...شما هر چی دوس دارین بپوشین ما هم هر چی دوست داریم...مطمئنا مردمه ایران اگه بخوان بینه فرهنگه عرب با غرب متمدن یکی رو انتخاب کنن هزار مرتبه غرب رو ترجیح میدن
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
با در نظر گرفتن این احتمال که 2 تا ناشناس پایینی هم خودتی !! میگم
1- کراوات از نظر شما نشونه پیشرفته !
2- همه میزنن پس خوبه یعنی همه خودشونو بندازن توی چاه حتما کار خوبیه ما هم بپریم !!
3- منظورت دهکده جهانیه !! یا منظورت اینه که بین شرق و غرب اینقدر ساختمون ساخته شده که همه یکی شدن !!!! پس تو ارزشهاتو ملی و مذهبی تو صادر نمیکنی فقط مثل ...... چشم و گوش بسته تقلید میکنی ؟ اونم برنامه فرهنگی که اونا طرح کردن برای امثال تو ! با این تفاسیر پس فردا اگه گاو آهن هم اگه بگن می بندی !!
4- از یقه دیپلمات هم خوشم نمیاد اما حداقلش اینه که یقه آدیپلمات رو اونا که تجویز نکردن برای من و تو ! اینام اجباری نکردن !اونطوری که شنیدم کار خانم یکی از دیپلماتهای خودمونه که خیاطه !
5 - مگه من و شما وکالت داریم از طرف مردم ایران که چی رو ترجیح میدن یا نمیدن ؟
اگه سطح سواد و تفکر و فهم یه فرد جوری باشه که بیش تر از 2 متری جلوی پاشو ببینه ! و کمی بیشتر از یه 4 پا فکر بکنه قطعا اصالت و ایرانی بودنش بیشتر براش ارزش پیدا می کنه ، ارزشهای ملی و اعتقادی ایرانی بیشتر براش ارزش پیدا می کنه ، فرهنگ ایران اسلامی رو به فرهنگ غربی و عربی بیشتر ترجیح میده !!
6- کسی زور و اجبار نکرده که حتما من و تو فلان کارو بکنیم بلکه میگن آقا یا خانم ناشناس اگه احیانا ایرانی هستی ! واقعا ایرانی باش ، یه کم فکر کن ، همه چیز رو با عینک مادیات و حیوانیت و دلبخواهی خودت انجام نده ، انسانی ها و احیانا مسلمون !! به چیزی اعتقاد داری ؟ به اسلام اگه اعتقاد نداری لااقل به ملیتت و ایرانی بودنت احترام و ارزش قائل شو ، نه اینکه چشم و گوش بسته و بدون اینکه به اهداف پس پرده نسخه های اونا فکر کنی افسار غربی هارو به گردنت بندازی و پز هم بدی !!
7- نمیگم هیچی اونا خوب نیست ، میگم خوبی هاشونو علمشونو و امثالهم رو استفاده کنیم و مسائل فرهنگی شونو با ارزش و فرهنگ ایرانی (اگه هستی !) یا مسلمونیت (اگه هستی !) حلاجی کنیم و بعد تصمیم بگیریم ، اصلا برات مهم هست که اونا با این افسار مثلا بخوان فرهنگ ایرانی و یا مسلمونی تو کمرنگ کنن ؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم محمد جان اگر بنا به نماد ایرانی شما حق ندارید کت و شلوار بپوشید چون انگلیسی است و کفش نیز انگلیسی است پس شما گیوه بپوشید و شلوار کردی ولباس کردی به عنوان اصیل ترین لباس ایرانی پس شما محمد جان نیز غرب زده اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
"فروچو فاتسیو" وزیر بهداشت ایتالیا در مصاحبه با رادیو دولتی ایتالیا گفت: کراوات بزرگترین کانون تجمع میکروب و رشد باکتری ها در پوشاک انسان است و به همین علت پزشکان در بیمارستان ها نباید با کراوات بیماران را معاینه کنند.وی تاکید کرد: از آنجایی که این امر از نظر علمی به اثبات رسیده، در انگلیس ، سال هاست که استفاده از کراوات در بیمارستان ها ممنوع شده است.
وی با اشاره به این که تعداد کمی از استفاده کنندگان از کراوات آن را به طور مرتب می شویند، گفت: غیر بهداشتی بودن کراوات یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری های عفونی و واگیردار است. این در حالیست که تعدادی از نشریات پرشمارگان ایتالیا، وزیر بهداشت کشورشان را به علت آنچه ضدیت وی با کراوات توصیف کردند، مورد انتقاد قرار داده اند.
وزیر بهداشت ایتالیا در پاسخ به این انتقاد که اگر زدن کراوات جایز نیست پس چرا خود شما کراوات می زنید، گفت: من تا 2 سال پیش که در هیات دولت نبودم از کراوات استفاده نمی کردم اما حالا که وزیر هستم، مجبورم کراوات بزنم.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی داری مثل زیباکلام همه چیو قاطی میکنی که حرفتو ثابت کنی ، ببین عزیزجان خیلی چیزا از غرب اومده خیلی چیزام از اینجا به غرب رفته منتها از میون این خیلی چیزها بعضی موارد استثنایی بعنوان نماد و مظهر الگوی یه غربی یا یه ایرانی و یا یه افغانی و یا یه صنف و و شغل خاص و ... محسوب میشه کراوت هم یک نوع نماد و نشانه ای از مسیحیت و دین مسیحی هست ، مانند پاپیون و جایز نیست به صرف خوش لباسی و خوش تیپی !! فرهنگ غربی و نماد مسحیت را وارد کشور و اسلام کرد اگر صرف خوش لباسی مد نظر بود پس نباید مخالف ارایش زنان بود و گفت که اینکار بی حجابیه !! چون ارایش هم موجب اراستگی می شه !! (قابل توجه موافقین کراوات) پس همانگونه که اسلام مخالف ارایش زنهاست همانطور هم با نماد و نشان مسیحیت (کراوات و پاپیون) مخالف هست ...
اگه میخوای معنی نماد رو بهتر بفهمی پیش خودت تصور کن مثلا اوباما چفیه !! گردنش بندازه !!!
موافق محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
کروات همون صلیبه که الان به عنوان یکی از ارکان پوشش رسمی برای مردای خارجی به حساب میاد ریشه زدن کروات به جنگهای صلیبی باز میگرده به این صورت که در این جنگها مسیحی ها هنگام جنگ با مسلمونا صلیبی به خودشون آویزون می کردن و پس از فتح سرزمینهای اسلامی ، از این صلیب ها به عنوان نماد پیروزی خود یاد می کردن بعد از این جنگها، بخاطر زیبایی که در این علامتا می دیدن روی پیراهن سربازای مسیحی قرار دادن و کم کم بشکل یه چیز رسمی برای همه مسیحیا درومد بعدشم سران کشورای غربی که مسیحی بودن با تشویق پاپ زمان خودشون از این علامت با آویزون کردن از یقه استفاده کردن و اونو به عنوان یک نماد رسمی دراوردن
زنده به عشق غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
روشنفکرنماها !! استغفرالله اگه خدا و پیغمبر و اما حسین بیان به شما بگن آقا نزن نزن نزن !!! شما کار خودتو می کنی و می زنی ! پس عوض یکی 4 تا بزن اینقدم از دو طرف بکش که جونت بالا بیاد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقایی که نظر دادی، لطفآ از طرف خودت صحبت کن نه مردم ایران!! چون تو قطعآ نماینده مردم ایران نیستی!
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما میگی ما عقب مونده ایم چون کراوات نمیزنیم، لابد میخوای نتیجه بگیری که خودت خیلی متمدن هستی چون کراوات میزنی. از همینجا اولین اثر استحاله فکری و فرهنگی معلوم میشه، به شما یاد دادن اگه شبیه غربیها باشین خیلی متمدن هستین ولی اگه شبیه فرهنگ خودتون بودین خیلی عقب مونده هستین.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
استاد.ممل.جديدا.حرف.منطقيت.زياد.شده...ها؟؟
با.نظر.شما.كاملا.موافقم.....
دوستان.مساله.اينه.كه.غربيا.دشمنن...پس.هرچي.از.اونور.اومده.بده.مگه.عكسش.
ثابت.بشه...
وهرچي.ايرانيه.خوبه.مگه.عكسش.ثابت.بشه...
كت.و.شلوار.شامل.اصل.اوله....حوبيش.ثابت.شد
پس.ميپوشيم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میگی فرهنگه ایرانی اسلامی....این فرهنگه ایرانی اسلامی که میگی چی هست...اول توضیح بده...فرهنگ ایرانی هست و من مطمئنا فهنگ غرب رو به فرهنگ عرب که شما دوست داری بهش بگی ایرانی اسلامی ترجیح میدم...خیلی راحته همین الان 30 نفر موافق من بودن که از فرهنگه عرب بدشون میاد...اینا دیگه خیلی واضحه برادر که مردمه ما از اعراب متنفرن...البته عده ای از ما چون فک میکنن خیلی مسلمونن و اگه از عرب بدشون بیاد میرن جهنم میترسن بگن...متاسفم برات...برو یکم تاریخ بخون ...
مایکل
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس تو مشکلت اساسی تر از فرهنگ مرهنگ هست ، زدی روی دست نژادپرستا و نازی ها ، حرف حساب توی کله ت نمیره بیا پیشم دو بار کله تو بکوبم به دیوار تا به دیدار یزید و شمر نائل بشی کافر
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام..
يه.اصلي.هست.كه.ميگه....بهترين.دليل.براي.اثبات.ناداني.يه.شخص.اينه.كه.خودشو.دانا.بدونه
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل؟
پزو ساخت فرانسه کافر است که شما با ساخت آن پول به جیب آنها می ریزید، حرام نیست؟
هواپیما مسافربری ساخت آنهاست با خرید و استفاده پول به کفار نمی دهید؟
علم روز مهندسی و پزشکی مال همان هاست (زمانی دست ما بود) استفاده نمیکنی برادر؟
ماکارونی، گوجه فرنگی که اسمش روش است و زمانی برخی تاریک و سیاه مغز به روایت تاریخ خوردش را حرام اعلام کردند نمی خوری؟ کامپیوتر و لپ تاپ نداری؟ موبایل چه؟
حالا قرآن و جانماز و تسبیح و مهر و سنگ قبر چینی به کنار
راستی برادر اجناس چینی و روسی خریدن پول بدادن ه کمونیست ها که دشمن خدا هستند نیست؟
7 میلیارد آدم دیگر بخواهند کراوات می زنند نخواهند نمی زنند چه ضرری کرده اند یا چه سودی شما و طالبان برده اید؟؟؟؟
لطفا نشر شود
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
sss هم کامنت ت و هم تفکراتت بسیار پیش پا افتاده و عامی هست ، منتها با هدف مطالعه بقیه دوستانی که می خونن میخوام چند خط بنویسم تا سوء تفاهم احتمالی رو برطرف کنم
sss بنده جانماز آب نمی کشم و این تصورو هم نداشته باش که الانی که دارم برات کامنت می نویسم یه چفیه گردن محاسن یقه دیپلمات و .... نه عزیزجان بنده اتفاقا یه چیزی تووو مایه های خلاف این تصورم و اتفاقا خیلی به لباس و سر و وضعم هم اهمیت میدم که به روز باشم اهل جایی هستم که اسکی م مفت و رایگان براهه ! (بخاطر بومی بودن نه بخاطر تصور امثال شما از پارتی و ...) جایی که اکثریت تهرانیای عمدتا روشنفکرنما !! باید صدها هزارتومان خرج کنن تا یه روز بیان اونجا !!! خیلی چیزا رو می بینم و خیلی تفریحات رو در اون منطقه دارم که شاید بالاشهر نشین ها هم نمی بینن ، پس مطمئن باش آدم متحجری نیستم که از روی تعصب کورکورانه حرف بزنم ، به ایرانی بودنم و فرهنگ ایرانی م افتخار می کنم و جوری لباس هم می پوشم که اونور آبی ها هم که اینجا می بیننم با یه هم سلف و هموطن خودشون اشتباه نمیگیرنم ! آقای sss اگه کامنت های بالارو بخونی متوجه میشی که برای امثال تو نوشتم که خیلی چیزا از ایران به انور می ره و خیلی چیزا از اونور به ایران میاد منتها بعضی موارد بعنوان نماد و الگوی یه کشور یه جریان یه شغل و .... محسوب می شن ، مثل اون پلاک صلیبی که توی مثلا بچه مسلمون ! که ماه رمضون روزه می گیری و ماه محرم هم واسه امام حسین سینه می زنی به گردنت میندازی و پز روشنفکری و باکلاسی هم میدی !! میگم چرا به حسینی بودنت پز نمیدی و یا به ایرانی بودنت افتخار نمیکنی و باکلاس بودن رو در صلیب مسیحی ها می بینی ؟ فرش ایرانی هم در ایران و هم در غرب ارزش بسیار زیادی داره اما در ایران نماد نیست و غربی ها هم فرش ایرانی رو به عنوان یه نماد مطرح نکردن !! و برعکس دنبال اینن که ایرانی رو نماد تروریست معرفی کنن ! کراوات هم همین داستان رو داره ، حالا از هر کجا که اومده و ساخته شده فعلا یه نماد غربی هست چرا من و شما اینقدر خودمونو باید پست ببینیم که با یه ذره پارچه کثیف به خودمون توهم و جو باکلاس بودن بدیم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جواب ناشناس :
1.شما از طرف مردم ایران لطف کن نظر نده
2.شما که با ارائه یک گزارش از یک نماد اینجوری بهم میریزی و ادعای جلو افتادگی!!! هم میکنی ("چقد شماها عقب مونده اید...") نباید به شعور خودت توهین کنی و جواب بیربط بنویسی
3.ببین شما چقد مغزت هنگ کرده که مرزی نمیتونی غرب و شرق و... قائل شی، بعدشم جالبه بین خودت و یه عده دیگه مرز قائل میشی!!!!!("شما هر چی دوس دارین بپوشین ما هم هر چی دوست داریم...")
4.خیلی چیزا هست که حوصله نوشتن ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
sss جان خودتو ناراحت نکن عزیزم اینا که مث ماها و غربیای متمدن نیستن که... اینا که 7000 سال تمدن دارن با ماها و آمریکایی 300 سال تمدن دار ها خیلی فرق دارن، ببین مثلا آمریکاییای متمدن سرخپوستا رو کشتنو رفتن باهاشون به صورت کاملا مسالمت آمیز و انسانی زندگی کردن،کاملا مسالمت آمیز،
ولی اینا چی؟! اگه بخام یکی از هزارن اشکالشون بگم،... یه زمانی تو عهد بوق مثلا برداشته منشور حقوق بشر نوشته ! بابا جمش کنین طرف بیکار بوده و متحجر،
sss جان عزیزم ما باید انقد از تمدن باشکوه 300 ساله آمریکا و3000 ساله یونان که ربطی به آمریکا نداره! حمایت و الگو! برداری کنیم تا این بی فرهنگای منشور نویسو بیچاره کنیم!
اینا که بلد نیستن تبلت اسپین درس کنن اینا که شهاب 3 ندارن اینا که هواپیمای بدون سرنشینو اخیرا موبایل ضد آب و تاچ پد ندارن اینا که هزار تا تکنولوژی ندارن میدونی چرا ؟؟
چون من و تو انقد رفتیم ایسوز و ایشترو هیپن و راسکو گرفتیم که اینا تو 34 سال که از محمدرضا جونم مستقل شدن هیچ کاری نتونستن بکنن برعکس پهلویو قاجار که بصورت 100% دمکراتیک کشورو واگذار کردن...
مرسی از تو
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
این شما هستید که برای هر چیز نماد قائل هستید، چفیه و ریش و جای مهر بر پیشانی را نماد دین می دانید و به جای شایسته سالاری روی به ریش سالاری آورده اید که نتیجه آن وضع کنونی مملکت است.
کراوات را برای زیبایی می زنند نه برای نماد روشنفکری و تظاهر به هر چیز دیگری. البته اگر کراوات را نماد روشنفکری می دانی و به جنگ آن می روی پس خود را دشمن روشنفکری می دانی و علاقمند و تاریکی هستی.
مانند کره و لیبی و طالبان.
راستی نگفتی مشکل آن 7 میلیارد دیگر بشر روی زمین که در زدن کراوات آزادند چیست؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
sss دیگه داری غرغره می کنی !! اتفاقا همین الان مورچه روی صورتم بکس باد می کنه !! ریش سالاری سیخی چند ؟
اگه منبعد غربی ها از گاو آهن به جای کراوات استفاده کنن شماها فی الفور می بندینش به گردن !!
نرود ‌میخ آهنین ‌در ‌سنگ !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
sss جان برای باطل بودن حرفای شما همین بس که ندیده و نشناخته داری از من،یک تعریف کلی برای ما بدست میدی، آیا اینه روشن فکر بودن؟واقعا همیشه به همین صورت تفکر میکنی؟
تکلیف 7 میلیارد چیه؟؟؟
فک کنم شما توانایی درک صورت مسئله رو ندارین،چرا توهم توطوئه دارینو جناح بندی میکنین؟حتما هم شما جزو 7 میلیارد هستی؟؟؟؟؟
ملت ايران
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا ممل نشانه پيشرفت نيست ولي يقه اخوندي يا ديپلمات هم نشانه برتري اسلام به تمدن غرب نيست .اصلا وقتي كه ميگن نه همين لباس زيباست نشان ادميت پس معني نداره به بودن كروات يا نبودش حساس شد .ربطي به تو چاه افتادن نداره .تو چاه به انسان اسيب وارد ميكنه و امثالهم ولي كروات دردي از زندگي دوا نمي كنه ولي شايد هم باعث ايمان ادمي بشه چرا كه فرد سعي ميكنه با كروات تميز تر باشه البت مهم تر از اون كروات اصلا اهمت در زندگي نداره . همينطور كه لباس اسلامي اهميتي نداره ودر كل ميخواهم بگم شما كه اينقدر شرق و غرب ميكني كت و شلوار هم نپوش بايد همون عبا و دستار رو بپوشيم برگرديم به دوران تحجر .دست بر داريد دنيا دارند با تكنولوژي روز سرو كله ميزنند و تحول علمي و اجتماعي بوجود ميارند كودكان بجاي جغجغه دارند با تبلت بازي ميكنند مردم ما نشستند ميگن كروات خوبه يا بده .اي كاش مشكل ايران فقط تا حد زدن يا نزدن بود .ممل اين قبري كه تو توش خوابيدي داري مرثيه ميخوني مرده توش نداره .بيا بيرون از او چاهي كه تا خرخره فرورفتي .اسلام ما ميگه هر كاري كه خدا نميپسندد نكن حكمت رو به خود انسان سپرده .شما خدا رو عبادت كن و رسول خدا رو و كروات رو بزار به عهده اوني كه دوست داره بزنه و هركسي هم نخواست بزنه مختاره .برو حالتو بكن . بدبختي بيشتري هست كه بايد درست بشه .
ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
موافق محمد خيلي خيلي كوت فكري .يكم ايمانت و سوادت رو بيشتر كن و 4 تا كتاب بخون . تبعيت كور كورانه از يك نفر كه خودش هم متزلزله و در شرايطي خارج از اين شرايط راي عوض ميكنه كار درستي نيست .خودتو درست كن .صليب چيه .اين تصورات پوچ چيه .مثل اينكه در مصر خوردن كوجه فرنگي به دليل وجود شكل صليب در وسط گوجه هنگام برش عرضي .دست بردار .يكم به عقلت رجوع كن .
ملت ايران
|
Iran (Islamic Republic of)
آیت‌الله سیستانی: استفاده از کراوات اگر مستلزم مفسده باشد، حرام است.

آیت‌الله وحید خراسانی: آنچه که تشبه به کفار باشد، جایز نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی: بهتر است از کراوات استفاده نشود و اگر جنبه اشاعه فرهنگ کفار را داشته باشد، اشکال دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره):بهتر آن است که مسلمانان از مثل کراوات اجتناب کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: سزاوار نیست مسلمین از کراوات استفاده کنند، بلکه احتیاط ترک استفاده از آن است.

آیت‌الله بهجت: جایز نیست.

برگرفته از: (مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید ج1)
ممل جان هيچ مرجعي نگفته حرامه و حتي مكروه بلكه جايز نيست يعني انتخاب با فرد است .حالا چرا زور به نزدن شده الله اعلم
تهراني
|
Iran (Islamic Republic of)
ادم بايد ذاتش اسلامي باشه نا ظاهرش.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا یا خانم ملت ایران اولا در مقام عمل بين حرام و جایز نبودن فرقى نيست ضمن اینکه اصولا اشخاص متدین از نظرات فقهی تبعیت می کنن هر چند در برخی از آنها تشکیک باشه ضمن اینکه هر کی رو در قبر خودش قرار میدن ، هر کی باید برای خودش جواب داشته باشه ، نه شما جواب منو میدی و نه من جواب شمارو
اینکه رفتارمون و کردارمون برای اشاعه فرهنگ کفار یا فرهنگ اسلام باشه در کارنامه شخصی هر کدوممون نوشته می شه حالا اگه شما از گفته های مراجع تقلید اسلام به این نتیجه رسیدی که این کار مشکلی نداره انجامش بده عزیزجان
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
هر چند این نظر را نشر نخواهید کرد
اما این مراجع راجب گرانی و بدبختی و فقر فتوایی چیزی ندارند؟
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان تاریخچه گوجه فرنگی در ایران رو هم منتشر کن که خوردنش زمانی حرام بود یا اینترنت
جهالت بعضی همین است
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
راستی یادم رفت برادرام منش چفیه اصلاً قبول کراوات نماد غرب
پس چرا مالیات برارزش افزوده و بهره بانکی نماد غرب نیست؟
راستی آنهایی که برای کراوات قتوای می دهند برای بهره و سود بانکی با نرخ بالای 20 درصد که در حرام است چرا چیزی نمی گویند؟
چرا شما دهان باز نکی کنید برادران؟ خوب اینجا پای منفعت جیبتان در میان است
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
SSS به زمین و زمان بدجوری آویزوون شدی هااااااااااا
این آدرس رو بخون نظر مراجع در مورد اوضاع بانکهاست
http://www.tabnak.ir/fa/news/96860

اینم بخون در مورد گرونی

http://unilog.ir/users/-talabe-/blog/post/22432/%D8%AA%D9%87%D9%85%D8%AA+%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%AA+%D8%A8%D8%B9%D8%B6+%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%8A%D9%86+%D8%A8%D9%87+%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6+%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9+%D8%AF%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A+%D9%87%D8%A7/

مراجع چون آیات عظام موسوی اردبیلی و مکارم شیرازی و آیت اله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز نسبت به گرانی ها و تورم انتقاد و اعتراض داشته اند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کمیته امداد امام خمینی ، با انتقاد از سیاستهای دولت نهم در بخش مسکن گفت:«از گوشه و کنار کشور درباره وضع گرانی و تورم به ما شکایت می شود و در این میان مسئله مسکن غوغا می کند.»

به گفته وی، انتقاد مراجع از وضعیت گرانی ها نه تنها تضعیف دولت نیست، بلکه در راستای کمک به آن است.

آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز در انتقادی همسو با سایر روحانیون بلند پایه ایران در مورد موج رو به گسترش گرانی ها در این کشور، در جمع اعضای کمیته امداد گفت:«گرانی اخیر، احساسی و شعاری نیست بلکه یک واقعیت همه فهم است و اگر در گذشته عده ای گرانی را می فهمیدند، امروز همه اقشار جامعه آن را لمس می کنند.»

انتقاد از سیاست های اقتصادی محمود احمدی نژاد از سوی مراجع تقلید در حالی فزونی یافته است که آیت الله مهدوی کنی هفته گذشته دوبار به انتقاد از این سیاست ها پرداخته است.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
ربا حرام است برادر، انتقاد و اعتراض فایده ای ندارد ما منتظر حکم جهاد و کفن پوشان خود جوش هستیم.
راستی چرا حرکتی خودجوش در مقابله با ایستادن در مقابله با حکم خدا به راه نمی افتد؟ حتماً کراواتی ها پول قرض الحسنه مردم را با سود به دیگری قرض می دهند؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
sss عزیز ما باید در حد خودمون بدیهیات شرعی رو انجام بدیم اونم بخاطر خودمون ، و اینکه فلان مسوول و فلان مجتهد قصور رو کرده خودش باید در مقابل خدا پاسخگو باشه ، وقتی زیر سنگ لحد قرار گرفتیم این توجیه که چرا کفن پوشا و طالبان به خیابون نیومدن دردی از من و تو دوا نمی کنه ، چون جای افراطی ها مانند تفریطی ها توی آتشه واون کفن پوشا هم به درد خودشون گرفتارن !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۵۹
۱۰
همه چیز در ایران اسلامی شده الا کراوات. بس که خودمون را با جزئیات مشغول کردیم اصل دین از دست ما در رفته.شاید اگر میگفتند با هر سبک وسیاقی اول به اصول پایبندی نشان دهید الان اوضاع ارزشهای قوی اسلامی در کشور ما شکل بهتری داشت.ایا اگر کسی با کراوات باشد ودروغ نگوید وخلاف ننماید بهتر است یا غیر این؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۶۷
۱۵
ايرادي نداره نشانه تميزي هست و نظافت هم نشانه ايمانه .هركس كروات ميزنه دقت ميكنه كه جاي ديگش كثيف نباشه .چه اشگالي داره .دنياي اسلامي هم با كروات مشكلي ندارند .در تمام كشورهاي مسلمان و حتي 2 اتيشه هم ميزنند .حالا كروات بزنند اختلاس نكنند .كروات نزده هاش اختلاس 3000 ميلياردي ميكنند.
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا اختلاس 3000 میلیاردی رو همون کراوات زده هاش کردند. کراوات نزده ها دارند اختلاس کننده ها رو محاکمه میکنند. وانگهی، 3000 میلیارد در برابر پولهایی که خاندان پهلوی و وابسته های اونها به تاراج بردند و از کشور خارج کردند اصلا عددی نیست. اونقدر بردند که هنوز بعد 30 سال دارند باهاش به ملت ما پز میدن و هزینه اپوزسیون میکنند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نه عزیزم اینا ها مشکلشون با اختلاس و دزدی و تجاوز و قتل عام نیست.و....اینا واسشون عادی شده...اون چیزی که اینا میترسن اینه که مردم به غرب گرایش پیدا نکنن چون اونموقع با هزار تا خرافات هم نمیتونن دوباره ...
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
باهات موافقم شدیییییییییییییید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
یه دفعه به جای النظافت من الایمان !! بگو الکراوات من الایمان !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا سپهر يعني اقاي ... كروات ميزنه .اقاي .... كروات ميزنه .دست بردار از ايم محملات اقا سپهر
ملت ايران
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا كه نه ممل جان . ادم بايد منطق داشته باشه .اگه ادم بخواهد به غرب كشيده كروات چيه حتي اگه در 4 ديواري هم بسته باشه همين كه فكرش به اون سمت باشه يعني غربيه .ابزار هاي خطرناك تري هست .اگه اينطور باشه كوكاكولا و پپسي نخوريم و اصلا چرا با برند كوكا كولا مگه غربي نيست انهم برند اصل امريكا ولي در ايران خودمون توليد ميشه .خود دولت مبلغ برند امريكائي هست بعد ما مردم ميوفتيم به جون هم ميگيم كروات خوبه يا بد .
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
ملت ایران ، اگه شیعه منتظر آقا امام زمان هستی بدون که دنباله روی فرهنگ غرب با مهدویت میونه ای نداره ...
رواج دادن فرهنگ و نماد غربی در بین خانواده‌ها از معماری خانه‌ها گرفته تا مبلمان و دکوراسیون و از استفاده‌های اسباب و وسایل خارجی تا عروسک‌های نماد غرب و نگهداری حیوانات و سگ در منازل و معابر تا بی‌توجهی به حلال و حرام خداوند و محرم نامحرم و عفاف و حجاب، همگی از اموری است که با جامعه مهدوی محور و منتظر مهدی موعود(عج) سازگاری نداره
اگه این گونه مسائل رواج داشته باشه و هر هفته رفتن به جمکران مردم ترک نشه باز هم دردی از جامعه دوا نمی کنه
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۱
۲۵
اصولا اگه این غربگراها (تمایلات مذهبی که نه) کوچکترین حس ملی گرایی نسبت به ایران هم داشتن به جای کراوات باید شلوار کردی رو برای کردها و لباس های مخصوص بختیاری هارو برای این عزیزان و .... تبلیغ می کردن
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد جان کی گفته ما داریم تجویز میکنیم...خیلی زیباتره که لباسه ایرانی بپوشیم..ولی خیلی زشته یه عده که در اقلیت فکری هستن و از بد کارها امور را در دست دارن واسه عامه مردم تصمیم بگیرن...یکی نیست بگه به توچه...اگه مردم از تو و امثاله تو خوششون میومد شبیه شماها لباس میپوشیدن....
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
پس ایراد از مردم نیست این حکومته که باید جلوگیری میکرده و نکرده.
مایکل
|
Iran (Islamic Republic of)
الی جون کسی به تو کار نداره راحت باش مردک
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
هموطن عزیز
سلام
در عجبم که در سیمای جمهوری اسلامی ایران قبل از پخش اذان ، دکتر احمد نعینع قاری قرآن مصری همیشه با کراوات تلاوت قرآن داره.
ضمنا نام کاربری حضرتعالی به عنوان یک منتقد زیاد مناسبت نداره.لطفا تجدیدنظر بفرمایید
ایرانی مستاصل
|
Iran (Islamic Republic of)
"در اسلام حرام این است که مسلمان خود را چه از نظر پوشش و چه از نظر آرایش شبیه کافران (به نشانه های غیرمسلمانان) درآورد " مایکل تو هنوز فرق کافر با غیر مسلمان رو نمی دونی بعد به دیگران به راحتی توهین و سفسطه می کنی. چرا به الیاس می گی مردک؟ متاسفم برات. جمود فکری می دونی چیه؟ یکی مثل من که مستاصل شده از دست امثال جنابعالی بوده که سهمی از عقل و درایت نبردن. برو راحت باش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۴۸
۸
به نظر من کراوات برای بعضی از جوانان ما که تی شرت های عجق وجق می پوشند یا همیشه لااقل 4 تا از تکمه پیراهنشان باز است خیلی هم چیز خوبی است چون اولاً به خاطر کراوات هم که شده سعی می کنند پیراهن زیبا و شکیل بپوشند و ثانیاً یقه پیرهنشان را ببندند و ثالثاً کلاس داره .
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
احسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت نه احسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
به قول روح الطبيعي كه مصنوعي گفت احسند .ميگم بايد بري سواد خودمونو زياد كنيم 4 تا كتاب خونيم مخصوصا اقا ممل همينه ها
نفهم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳۳
۴
ای کاش دروغ نگوییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای کاش چرند هم نگویی
فهمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
به اینم بگو !!

رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ مرجع تقليدي نگفته كروات زدن حرام است گفت ما كراوات زدن را مسخره مي‌كرديم و حتي كار كفرآميز شد، در حالي كه هيچ مرجعی فتوا به حرمت كراوات نداده بود. اساتيد مسلمان و انقلابي‌مان از اساتيدی كه مثلا ريش ‌شان را تراشيده بودند فاصله مي‌گرفتند ، در حالي كه برخي از مراجع تراشيدن ريش را فاقد اشكال مي‌دانند !!
(پایگاه اطلاع رسانی دولت-سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها20 تیر 89)

آیت‌الله سیستانی: استفاده از کراوات اگر مستلزم مفسده باشد، حرام است.

آیت‌الله وحید خراسانی: آنچه که تشبه به کفار باشد، جایز نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی: بهتر است از کراوات استفاده نشود و اگر جنبه اشاعه فرهنگ کفار را داشته باشد، اشکال دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره):بهتر آن است که مسلمانان از مثل کراوات اجتناب کنند.

آیت‌الله خامنه ای: علی الاحوط از پوشیدن کراوات اجتناب شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: سزاوار نیست مسلمین از کراوات استفاده کنند، بلکه احتیاط ترک استفاده از آن است.

آیت‌الله بهجت: جایز نیست.

برگرفته از: (مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید ج1)

تراشيدن ريش تمام صورت با ماشين يا تيغ چه حكمى دارد؟
همه (به جز حضرات آیات بهجت (ره) و صافى): تراشيدن ريش خواه با تيغ باشد يا ماشين بنابر احتياط واجب حرام است.(امام، استفتاءات، ج 2، مكاسب محرمه، س 79؛ نورى، استفتاءات، ج 1، س 492 و 493؛ مكارم، استفتاءات، ج 2، س 750 و 753؛ تبريزى، استفتاءات، س 1089 و 1096؛ فاضل، جامع‏المسائل، ج 1، س 957 و 955؛ سيستانى، سايت، ريش تراشى، س 1 و 3؛ خامنه‏اى، اجوبة، س 1421 و 1416؛ دفتر: وحيد.)
صافى و بهجت: تراشيدن ريش حرام است.(صافى، جامع الاحكام، ج 2، س 1740 و 1742؛ بهجت، توضيح المسائل، متفرقه، م 4.)
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای نوری المالکی نخست وزیر شیعه عراق چرا کروات می زنند؟
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
کراوات رو نمیپوشن عزیزم اصلا میدونی چی هست؟از حضرات بپرس چفیه مربوط به بیگانه میشه یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه آقای نوری مالکی الگوی ماست؟! یا مگه ایشون معصوم است که کارهاش برای ما حجت باشه؟!! ایشون هم مثل هر انسان دیگه ای، کارهای درست و نادرستی انجام میده به نسبت!
مایکل
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید نوری مالکی الگو و نماد اسلام نیست اونم یکی مثل من و تو !! ما ایرانی هستیم اونم عرب عراقی
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
اولاً مگر اسلام دین ایرانی است که شما میگوید ایشان عرب است ما ایرانی. بلاخره مشکل کروات ایرانی است یا اسلامی؟! ثانیاً تا بحال هیچ مرجع تقلیدی در عراق به کراوات ایشان و سایر همکاران شیعه یشان در دولت عراق گیر نداده. بنظر شما جا نداشت مراجع تقلید به مقام عالی رتبه شیعه یک کشور مسلمان حکم بکنند که کروات نزند؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید مگه مرجع تقلید پامیشه میره سراغ تک تک مسوولین و مردم و به اونا تذکر میده چکار بکنن و چکار نکنن ؟
نه اگه تو برای خودت مرجع تقلیدی داشته باشی در مورد هر یک از مسائل مرتبط با خودت ، به نظرات اون مرجع مراجعه می کنی
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید: مشکلش اسلامیه ( و البته اگه از نظر تاریخی ثابت بشه که از جنگ های صلیبی پایه اش ریخته شده مشکل ایرانی هم داره ! ) آیت الله سیستانی هم که مرجع شماره 1 عراقه گفته حرام است . حالا مالکی شاید برای اینکه سرسپردگی خودش رو جلوی غرب نشون بده این کار رو می کنه . اون فقط نماد کشور خودشه . مراجع هم تکلیفشون رو بهتر از ما میدونن !
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل موضع سراغ تک تک مسوولین رفتن نیستند ایشون شخص اول شیعه در عراق هستند و الگوی بقیه اگر موردی بود حتماً علمای نجف نسبت به لباس ایشون موضع می گرفتند. خودت میگی نظر هر مرجع تقلید با بقیه در این مورد فرق داره. این خودش نشون میده که این موضوع در اصل دین نفی نشده و سلیقه ای هستش.
طاها اگر نوری المالکی سرسپرده آمریکاست پس چرا حکومت شما بیشترین دفاع رو ازش می کنه. دلیلش چیه؟...
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا سعید شیعه ای که تووی عراق الگوی اخلاق و رفتار و .... باشه یکی مثل شهید حکیم بود ، نوری مالکی صرفا یه سیاستمداره شیعه هست یکی مثل موسوی احمدی نژاد و ....
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل بشار جانتان هم کراواتی است ها برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این سعید اگه همینجوری ادامه بده فردا میگه نوری مالکی معصومه و امام و رهبر همه شیعیان جهان!!! بابا این آدم یک سیاستمداره، همین. فردا هم عوض میشه یکی دیگه جاش میاد!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه مردم ایران همه روحانی هستند که باید کروات نزنند. مردم ایران هم مثل آقای نوری المالکی شیعه هستند کسی دنبال الگو نیست. اگر برای ایشون بد نیست برای بقیه شیعیان هم بد نیست. اگر بد بود حتماً علمای نجف با توجه به اهمیت مقام ایشون در عراق بهشون تذکر می دادند.
امیر 1977
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۴۵
۱۵
اگه اکثر مردم دوست داشته باشند چی؟ اصلا خداییش کجاش مشکل داره؟
زنده به عشق غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
ببند اینقدر هم فشار بده که ناله ت هم بالا نیاد
هیچ جاش هم مشکل نداره به جز مغز امثال تو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل اینه که اقایون با انتخاب مردم مشکل دارن....فقهمیدن مردم ازشون زده شدن ترسیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲۸
۹
کروات از زمان هخامنشی بوده صراط جان
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
كوروش.كروات.ميزده....داريوشم.ميزده...
بالاخره.نفهميديم.كوروش.موهاي.بلند.و...ريشاي.فرفري.داشته.يا.كت.شلوار.و.كروات.ميزده
عجيبه؟؟؟؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس من خودم با زدن کراوات موافقم و میدونم که تهاجم فرهنگیه در ضمن این اولیش نبوده و آخریش هم نیست اما عزیز دیگه هر چیزی و نبند به هخامنشیان به اونا چه ربطی داره ما کارشناس های تاریخ این انگ هارو زود میگیریم.
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم کارشناس تاریخ!!! بد نیست بدونین:
نوئل مالکوم در کتاب خود به اسم"تاریخچه مختصر بوسنی" بر این باور است که کراوات نخستین بار از ایران در زمان ساسانیان به اروپا رفت. این ایرانیان پیروانان مانی بودند و برای اینکه از دیگران متمایز نشان داده شوند از پارچه ای در جلوی پیراهن خود استفاده می کردند ولی در تاریخ معاصر توسظ کرواسی ها به فرانسه بروه شد و به دلیل تفاوت های زبانی نام آن به کراوات تبدیل شد و به وسیله همسابه فرانسه یعنی انگلستان بیشتر مورد توجه قرارگرفت و به دنیا معرفی شد.!!!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
آره آرمان تو راست میگی ولی اسم اون بلند اویز بود و قیافه ش هم هیچ ربطی به کراوات نداشت.
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
احتمالا انتظار که نداری از چند هزار سال پیش تا الان اسم و شکلش رو حفظ کرده باشه؟
مهم اینه که تاریخ نگاران هم به پیشینه ی ایرانی کراوات اذعان دارند.
با هیچ داستان مزخرفی هم نمیشه واقعیت رو عوض کرد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ببین من خودم موافق کراوات زدنم نمیدونم ..... الان به هر حال که واقعا زیباست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بستگی داره زیبایی رو در چی ببینی زهرا !
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
وا!!!!! میشه بگی چه بستگی داره??????
خوب شیک و قشنگه دیگه دلیل نمیشه که چون اوباما و صهیونیست ها کراوات میزنن مردای ما استفاده نکنن, خیلی چیزا رو صهیونیست ها مصرف میکنن که شماهم عین همون و مصرف میکنین.
ice age
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۴۳
۱۳
3000 میلیارد و میشه یکم واسمون شرح بدی صزاط؟اونی که برد عکسای با چفیش همه جا هست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره چفیه انداخت که اعتماد جلب کنه، چون اصولآ صفت منافق همینه. ولی الان باطن اصلی خودشو رو کرده، برو ببین کراوات هم می زنه!!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه.عكساي.الانش.رو.منتشر.كنه.مطمين.باش.با.كرواته......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
lمشکل واقعی مملکت همین نان به نرخ روز خورها هست که کم هم نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس اين نشون ميده با كروات نميشه جلب اعتماد بكنند با كروات ظاهر و باطن يكي ميشه ولي با چفيه ميشه تظاهر كرد و جلب اطمينان .به عبارتي با كروات نميشه در صف منافقين قرار گرفت ولي با چفيه و ريش ...خيلي راحت ميشه در صف منافقين قرار گرفت .دوستان همن جواب براي اين كامنت كافيه بريم سر بحث ديگه .كروات بايد ازاد و بي نظارت و خيلي عادي بشه
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
باكروات.نميشه.تو.صف.منافقين.رفت.چون.كافري...منافق.از.كافر.بدتره...ولي.كافر.خيلي.بده...
كروات.نماد.رزالته......اما.چفيه.نماد.آدم.حسابي.بودن...
حالا.ببين.كيا.بيشتر.كدومارو.ميزنن...
بوش.كروات.ميزد...آقا.چفيه.ميندازه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اما الان که کروات می زنه دیگه منافق نیست
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۴۶
۱۱
مشکل شما کراوات نیست، شما با تمیزی و زیبایی مشکل دارید. اگر ملت ایران میخواستند با تفکرات شما زندگی کنند، الان همه باید با دشداشه راه میرفتیم. کت و شلوار هم پوشش مردم اروپا بوده و بعد وارد ایران شده، چرا آن را با توجیه مسخره تشابه به کفار حرام اعلام نمیکنید؟؟ اگر غربزدگی بد است، به همان اندازه و چه بسا بیشتر از آن عربزدگی هم بد است. (هرچند که خود اعراب هم ادعاهای ما را ندارند و پوشش کراوات را حرام نمیدانند.)
با این مطلب یاد حرام بودن گوجه فرنگی افتادم که از سوی نیروهای افراطی مصر بیان شده بود و اسباب تمسخر تمام جهان را فراهم کرد.
کاش کمی به ریشه های واقعی دینمان میپرداختیم و دست از سر این عقب ماندگیهای فرهنگی به اسم تبیین دین بر میداشتیم.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر یه سکانس برنامه اینا کراواته یه سکانسشون ...................... یه سکانسشون هم از بین بردن قبح ارتباطات اونجوری بین خانواده هاس طوری که زن این با اونه زن اون با اینه و اینو در سریالهاشون در شبکه های ماهواره ای تبلیغ میکنن ، کسی که به دام اینا بیفته یواش یواش برای اینکه خودشو غربی و باکلاس ! نشون بده با توجیهات مضحکی که برای خودش جور می کنه یکی یکی این سکانسهارو می گذرونه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با تمیزی و زیبایی مشکل دارید!!!!!! عجب جمله حکیمانه ای! هه هه!!
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
به افتخار همه مشهدی ها یه کف بلند
مایکل
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر مشهدی اگه خیلی میخوای تمیز بشی برو توی بشکه داروی نظافت !!! با افسار غربی ها نظافتی برات در کار نیس
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
مایکل عزیز(راستی چرا از نام غربی استفاده میکنی، خدای نکرده باعث مفسده نشه؟!!)
یکم. منظور من از تمیزی، تمیزی و آراستگی ظاهر بود، قطعا با داروی نظافت نمیشود اراستگی ظاهر داشت.
دوم. .................... لطفا برای دیگران نسخه نکنید.
سوم. اگر شما ........... مواظب باشید ............................
چهارم. اگر کراوات افسار غربیهاست، لطفا تعریفتان از چفیه را هم بیان کنید. (تا آنجایی که من میدانم، چفیه را اعراب بیابانگرد برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به داخل چشمها و دهانشان دور سر و صورت میبستند و بعدها از سوی مبارزین عرب به عنوان عاملی برای ناشناس ماندن استفاده شد. البته ناگفته نماند که من با استفاده از چفیه مخالف نیستم و معتقدم هرکس میتواند آنچه را که دوست دارد، در پوشش خود استفاده کند.)
مایکل
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به امیر مشهدی :
با اجازه از ناشناس بالا
به جز بشکه داروی نظافت نمیتونم چیز دیگه ای برات تجویز کنم زیرا :
"فروچو فاتسیو" وزیر بهداشت ایتالیا در مصاحبه با رادیو دولتی ایتالیا گفت: کراوات بزرگترین کانون تجمع میکروب و رشد باکتری ها در پوشاک انسان است و به همین علت پزشکان در بیمارستان ها نباید با کراوات بیماران را معاینه کنند.وی تاکید کرد: از آنجایی که این امر از نظر علمی به اثبات رسیده، در انگلیس ، سال هاست که استفاده از کراوات در بیمارستان ها ممنوع شده است.
وی با اشاره به این که تعداد کمی از استفاده کنندگان از کراوات آن را به طور مرتب می شویند، گفت: غیر بهداشتی بودن کراوات یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری های عفونی و واگیردار است. این در حالیست که تعدادی از نشریات پرشمارگان ایتالیا، وزیر بهداشت کشورشان را به علت آنچه ضدیت وی با کراوات توصیف کردند، مورد انتقاد قرار داده اند.
وزیر بهداشت ایتالیا در پاسخ به این انتقاد که اگر زدن کراوات جایز نیست پس چرا خود شما کراوات می زنید، گفت: من تا 2 سال پیش که در هیات دولت نبودم از کراوات استفاده نمی کردم اما حالا که وزیر هستم، مجبورم کراوات بزنم.
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا همین یارو فروچو فلان یه حر بزنه بر خلاف میل این عرب پرستا میشه بهایی و غربی کثیف و همه برای ریختن خونش ردیف میشن!
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۹
۲۱
باسلام
اصلان تاحالا با خودتون فكر كردين چرا بايد از يه همچين چيزي استفاده كرد.آدم (بايد)براي هركاري يه دليلي داشته باشه اين وسيله چه سودي داره؟پس از فردا چندتا وسيله اي ديگه هم به خودمون اضافه كنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مثلا اگه یقیه پیرهنت هفته چرا باید اون شکلی باشه!این که نشد دلیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مصباح جان...شما استفاده نکن..هر کی دوست داره استفاده کنه...شما هم میتونی با لباسه عربی بیای بیرون..اگه ما گفتیم چرا اینطوری اومدی بیرون اونموقع حق داری بگی چرا ما این شکلی هستیم
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳۱
۶
1-تمام مشکلات مملکت و مسلمان جهان حل شده است و فقط مسئله کراوات مانده؟
2- کت و شلوار هم غربی،پس خیلی ها نباید حتی کت و شلوار تن کنند.
3-بنا به گفته بسیار دوستان کراوات بهتر از یقه باز (بخصوص از نوع چرک آن است).
4-خیلی چیزها از رب اومده !!! به نظر من اون ماشین های رنگارنگ 200 300 میلیونی بیشنر نماد غرب گرایی تا کراوات!!!
5-کراوات چه ربطی به اصلاح طلبی داره 80 سال مردم تو ایران کراوات زدند.
6-شما چرا سعی دارید د ر تمام وجوه زندگی آدم ها دخالت کنید.چی بپوش چی نپوش !!! بابا انسان همان طور که خدا به شما عقل به آنها هم داده
7-چی به مردم ایران دادید که آنقدر طلبکارید ! جز فقر بیکاری اعتیاد فحشا دورغ عمرااااااااااا منتشر کنی
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
جوابتو اون بالا دادم
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
باسلام....
مشكلات.حل.نشده...يكيشم.كرواته...
يقه.ي.باز.خيلي.بده.و.كروات.از.اون.بهتره...اما.خوب.نيست.و.بده....
ماشين.200.300.ميليوني.هم.همون.كرواتيا.سوار.ميشن...پس.اينو.همونا.بايد.
جواب.بدن...
ربطش.اينه.كه.ريشه.ي.اطلاح.طلبا.و.پدران.فكريشون.غربين.....پس.كرواتم.
بايد.بزنن.و.هركي.كروات.ميزنه.يا.نميدونه.چقد.بده.يا.اصلاح.طلبه

بعدشم.عزيز.دلم.خدا.به.همه.عقل.داده...اما.همه.بلد.نيستن.استفاده.كنن....
يكي.به.دستور.همون.عقل.دزدي.ميكنه....يكي.كراكي.ميشه...
يكي.بمب.اتم.درست.ميكنه...يكي.برق.رو.كشف.ميكنه....يكي.دانشمند.ميشه..
.يكي.قاچاقچي.ميشه...يكي.خادم.ميشه.و..يكيم.خاين...

اتفاقا.تمام.اينايي.كه.فرمودي.تو.لابراتوارا.و.ميتينگا.و...جلسات.كرواتي.ها.برنامه.ريزي
.ميشه..

اگرم.توسط.بعضي.آخوند.نماها.اجرا.ميشه....اون.آخوند.اول.كرواتي.بوده.ياشخصيتش
.كرواتيه
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا اعضای حماس (هنیه) هم میزنه به خدا تمام دنیا احنق اند فقط شما درست میگیید
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
پس عقل به تنهایی کافی نیست!!! یک ایه و یا یک حدیث در رد کراوات بیاور تا من تعبدی قبولش کنم
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد در اسلام حرام این است که مسلمان خود را چه از نظر پوشش و چه از نظر آرایش شبیه کافران (به نشانه های غیرمسلمانان) درآورد که هرکس او را با این پوشش و آرایش ببیند وی را جزو آن ها بشمارد ! این یه حکم کلی هست و تا قیام قیامت برجاست ، تو توقع داری خدا برای کراوات یه آیه نازل کنه ؟
اگه سواد داری میدونی که الان ما براساس اصول اساسی (چند خط اول این کامنت) اسلام و همچنین احکام و نظرات مراجع تقلید عمل می کنیم که نظر مراجع اینه :

آیت‌الله وحید خراسانی: آنچه که تشبه به کفار باشد، جایز نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی: بهتر است از کراوات استفاده نشود و اگر جنبه اشاعه فرهنگ کفار را داشته باشد، اشکال دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره):بهتر آن است که مسلمانان از مثل کراوات اجتناب کنند.

آیت‌الله سیستانی: استفاده از کراوات اگر مستلزم مفسده باشد، حرام است.


آیت‌الله خامنه ای: علی الاحوط از پوشیدن کراوات اجتناب شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: سزاوار نیست مسلمین از کراوات استفاده کنند، بلکه احتیاط ترک استفاده از آن است.

آیت‌الله بهجت: جایز نیست.

برگرفته از: (مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید ج1)
ایرانی مستاصل
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین بر شما. چرا برای مردم تعیین تکلیف می کنید؟ خودتون رو با کراوات مشغول کردین که چی؟ هر کس دوست داشته باشه می زنه. به شما چه ارتباطی داره؟ به کجا داریم می ریم؟ ولله توی همون آمریکا که کراوات کفر امیز می زنن(!!) آدمها به انسانیت نزدیک ترن. از کسانی که اونجا مقیم هستن و زندگی می کنن بپرسین. اینجا مردم و ...(!)عین آب خوردن( و حتی راحت تر ) دارن به هم دروغ می گن هیچ کس ککش هم نمی گزه. کجای کاریم؟ این همه بدبختی که یقه ی مردم رو گرفته رو نمی بینید؟
مایکل
|
Iran (Islamic Republic of)
مستاصل ! واقعا که از نظر فکری هم متاسفانه مستاصل هستی ! 2 کلمه حرف حساب نزدی که بخوام جوابتو بدم
ایرانی مستاصل
|
Iran (Islamic Republic of)
"واقعا که از نظر فکری هم متاسفانه مستاصل هستی" مایکل گرامی یاد نگرفتی توهین نکنی. یاد نگرفتی! من هم به راحتی می تونم خیلی چیزا بگم. حرفم حرف حساب بود . البته اگه بدون ذهنیت قبلی می خوندی.
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دل میتونی قسم بخوری ماشین 200 300 میلیونی رو کرواتیا سوار میشن؟من میتونم قسم بخورم که اقلا یه روحانی و یه حاجی آقا بسیجی میشناسم که ازون ماشینا سوار میشن.ظاهرشونم همونجوره که تو میمیری واسش.....
مهرداد خطاب به ممل چرت گو
|
Iran (Islamic Republic of)
کراوات ریشه اش به غرب باز میگردد ولی با توجه به اینکه شما بی سواد قادر به فهم زبان انگلیسی نیستید لازم میدانم بگم که کراوات به جنگ 40 ساله قرن هفدهم بازمیگردد که سربازان اهل (کرواسی امروز) برتن می کردند بر علیه فرانسوی در زمان جنگ به تن می کردند و مطلقا ربطی به صهیونیسم و مسیحیت ندارد.صراط هم چرت نگو !!!! رجوع شود به ویکیپدیا انگلیسی
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
مستاصل : خدا برای آدم تعیین تکلیف می کنه. شما از کم و کیفش بی خبری بهتره گردن دیگران نندازی. آره دیدم چقدر آمریکایی ها آدمن !! جنایات کثیف و فجیعشون رو بخوام بگم مثنوی هفتاد من کاغذ میشه ! امثال شما مرغ همسایه همیشه براشون غاز بوده و خواهد بود !

کتمان نمی کنیم که مشکلاتی داریم ولی با زدن کروات مشکلاتمون حل نمیشه صد در صد و تازه اون کشور بیگانه هم کلی کیف می کنه . استقلال خیلی مهمه اگر بدونی !
ایرانی مستاصل
|
Iran (Islamic Republic of)
طاهای گرامی. من از خودم این رو نگفتم. از کسانی شنیدم که با من ارتباط نزدیک دارن و آمریکا و کانادا و ... زندگی می کنن. ربطی هم به مرغ و غاز نداره! جنایت دولت آمریکا جای تردید نداره . من از مردم کوچه و بازار صحبت کردم.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
اونايي.كه.ماشين.200.300.ميليوني.سوار.ميشن...يا.كرواتيان....
ياكرواتيايي.هستن.كه.تيپشونت.مثل.آدم.حسابيا.كردن....
بالا.گفتم...كروات.يه.تيكه.پارچست....
اما.كرواتي.يه.آدم.نيست....يه.مكتب.وحشتناكه...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳۶
۸
چرا ریس جمهور با کت شلوار رفت امد میکند . باید دشداشه و یا عبا عمامه داشته باشه.
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم حسین
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
ایول
ایرانی مستاصل
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا به کت و شلوار گیر نمی دن من موندم!
زنده به عشق غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
مستاصل برو مطالعه کن معنا و مفهوم نماد رو بعد بیا یه چیزی از خودت ول بده
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲۶
۴
نوئل مالکوم در کتاب خود به اسم"تاریخچه مختصر بوسنی" بر این باور است که کراوات نخستین بار از ایران در زمان ساسانیان به اروپا رفت. این ایرانیان پیروانان مانی بودند و برای اینکه از دیگران متمایز نشان داده شوند از پارچه ای در جلوی پیراهن خود استفاده می کردند ولی در تاریخ معاصر توسظ کرواسی ها به فرانسه بروه شد و به دلیل تفاوت های زبانی نام آن به کراوات تبدیل شد و به وسیله همسابه فرانسه یعنی انگلستان بیشتر مورد توجه قرارگرفت و به دنیا معرفی شد.!!!
ای کاش برای شعور مخاطبتون ارزش قائل می شدید!
پدیده غربی؟ صهیونیست ها؟ شما کلا نمیتونید اینا رو استفاده نکنید؟
خجالت داره صراط
راستی، کروات از چفیه خیلی ایرانی تره ;)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل بیا اینجا ...حالا بگو عمامه بهتره یا کروات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کینه و عداوت شما نسبت به چفیه و کلآ فرهنگ بسیجی، قابل درک است دوستان ضد انقلاب!!! ولی ما فرزندان همان پدرانی هستیم که چفیه به دوش داشتند و گوش به فرمان امام خود بودند.
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
کینه و عداوت؟؟
من دارم فرهنگ کشورتو بهت میشناسونم که شاید کمی از کینه و عداوت شما به هزاران سال تاریخ ایران کم بشه
بحث کاملا ملی و تاریخیه، لطفا جو ندهید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ ایران برای این ناشناس 33 ساله
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آرمان امثال تو وقت حرف زدن ماشالله ماشالله خوووووب روضه می خونین ، با ادای روشنفکری به زمین و زمان ایراد میگیرین و سفسطه می کنین و نسخه تجویز می کنین و واسه ایران تئوری ارائه می دین و خودتونو صاحب تاریخ هزاران ساله ایران جا می زنین اما جاش بیفته با صدای یه فشفشه تووی سوراخ موشین !!
اگه قرار بود ایران در طی تاریخ هزاران ساله خودش و خاصه همین جنگ 8 ساله اخیر پشتش به امثال تو که مفت و مجانی برای کسی عطسه هم نمیکنی !! باشه تا حالا صد دفعه خاک ایران رو توبره کرده بودن و برده بودن
تو فکر میکنی نیروهای کوروش و داریوش تا شاه اسماعیل صفوی افرادی از امثال تو بودن ؟؟ زکی

آرمان حرف آخر اینکه ، حداقل اون کسانی که چفیه به گردنشون مینداختن یه ........ داشتن به چه بزرگی که میرفتن روی مین می خوابیدن نیروها از روی بدنشون رد بشن ، اما توی کراوات به گردن فقط روی پای مامان !!
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا نوئل مالکوم کیست و بر چه پایه ی چه مدرکی این حرف را میزنه ؟

ثانیا دین اگر میخواست از فرهنگ های غلط دوران جاهلیت پیروی بکنه تا الان کلاهمون پس معرکه بود. مهمترین اعجاز قرآن تبعیت نکردن از فرهنگ زمانه اش بود.

فرهنگی که بخواهد از دین پیروی نکند ، جوی ارزش ندارد و نخواهد داشت . چون دین رو صاحبت تعیین می کنه و فرهنگ رو خودت. همون صاحبی که اگر بخواد کلمون رو می بره و یه دنیای دیگه می آفرینه به چشم بر هم زدنی.

"ان یشا یذهبکم و یات بخلق جدید . و ما ذلک علی الله بعزیز "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلا چفيه ايراني نيست
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آقایونی که میگین چفیه ایرانی نیست ، غیرت چی ؟
صرفنظر از اینکه میدونم هدف اکثر عزیزان از مطرح کردن چفیه چیه ، میگم اگه چفیه اونی که جلوی گلوله دشمن تکه تکه می شد ، ایرانی نیست ، پس غیرتش کجاییه ؟
آرمانی که مدعی ارزشمند بودن کراوات هستی ! نوک سوزن غیرت اون نوجوونایی که تووی آبهای مناطق عملیاتی جنوب طعمه کوسه ها شدن و پدر و مادرشون آرزوی دیدار بچه هاشونو به گور بردن رو داری ؟
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل!! جان که از شمایی حتی احترام اسم پیامبرت رو هم نگه نمیداری و اسمت رو اینجوری مخفف میکنی انتظاری غیر از این نوع حرف زدن نمیشه داشت! بنا بر این ارزشی در نوشتت برای پاسخ دادن نمیبینم.
و اما جناب طاها، مالکوم تاریخدان و نویسندس، و از من و شما بیشتر اطلاعات تاریخی داره.
در ضمن جاهلیت اون فرهنگیه که شما نشونش رو به گردن میندازید، ایران و فرهنگش بزرگتر از اونیه که تو و امثال تو بخواهید بهش انگ فرهنگ جاهلیت بزنید.
برای بار دوم، بحث ملی و تاریخیه، جواب داری بده بحث رو دینی نکن
مایکل
|
Iran (Islamic Republic of)
آرمان تووی لباسات بگرد ببین یه کم غیرت پیدا میشه یا نه ؟
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
مطمئن شدم هتکانی مثل شما از نسل اعراب بی فرهنگ .... هستید، شمایی که حتی اسلام هم نتوانست احترام و فرهنگ به شما تزریق کنه
1 نفرتون نتونست جواب منطقی بده، اما توهین و لودگی و به سخره گرفتن دیگران الاماشاالله...
حیف از اون شناسنامه ایرانی که به شما دادند
"ویل لکل همزه لمزه..."
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
آره بچه آرمان درست میگه منم اول فکر کردم کراوات ایرانی نیست اما از استاد تاریخم که البته روحانه و دکترای تاریخ داره پرسیدم گفت آره کراوات اصالتا ایرانیه ....
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
آرمان : ای بابا ! خب همه اطلاعات تاریخیشون از من بیشتره مسلما ! ما که ادعایی نکردیم.

آقا گیرم که شما منشا کروات رو ایران بدونی (که من قبول ندارم ). پس لابد الان شما زرتشتی هستی که فرهنگ رو مقدم بر دین میدونی ؟! اگه زرتشتی هستی که بگو من الکی خودمو خسته نکنم چون فایده ای نداره.

ضمنا شما نمیدونی من چی به گردن میندازم و بهتره بیشتر تامل کنی !

پی نوشت : شما پریروز ایران بودی ، دیروز کانادا ؟! جالبه .
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
آره، به خاطر این نظراتم بهم پناهندگی دادن! ولی دیدم خوش نمیگذره امروز برگشتم ایران! این جالبتره
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا طاها بیا اثبات کن که زدن کراوات در دین اسلام حرام است چرا تعصبات غلط و میبندین به دین?چرا به نام دین حرف میزنین?دین و خراب کردین رفت اه اه اه.
محمود
|
Germany
|
۱۱:۳۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۵
۱۸
تخم دزد،شتر دزد...
برای همین است که باید هر چیزی که(ولو چیز کوچکی) انسان را از ارزشهای اسلامی،انقلابی وایرانی دور میکند ، خودداری کرد
مردان کراواتی اگر کار خلافی انجام دهند، اشکالی ندارد چرا که اینها بودند که به ملل بوبی آسیایی،آفرقایی،آمریکایی ظلم و ستم و ... انجام دادند حالا ادعای تمدن،حقوق بشر،عدالت و ... دم میزنند.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۴۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۳
۳۲
برای من کروات نشانه افساریست که به گردن آدمها میزنند تا فرمانبردار باشند.تسلیم محض کسی غیر از خدا.
آقاي.دل
|
Russian Federation
البته.بانظر.شما.موافقم...اما.اين.خبراهم.نيست....مال.فرهنگ.ما.نيست...وصله.ي.ناجوره
ناشناس
|
Russian Federation
نظرت فقط به دره خودت میخوره برادر...اخه عقل همم چیزه خوبیه
ناشناس
|
Russian Federation
کی از تو نظر خواست کچل
سعید
|
Russian Federation
با این استدلال یقیه پیراهن هم به این شکل اسلوب غربی داره و افساره!
ناشناس
|
Russian Federation
بسيار عالي بود
حال كردم
ایرانی مستاصل
|
Russian Federation
افسار؟؟ هر چیز کگه شما انتخاب کردی بهترینه؟ آخه کی یاد می گیرید این همه توهین نکنید؟؟
امیر. ه
|
Russian Federation
نه بابا!پس انگ خودته!
ناشناس
|
Russian Federation
تو تو روسیه چه میکنی؟برادر پوتین هم کروات میزنه ها!!
علي كريمي
|
Russian Federation
نظر شما براي هيچكس مهم نيست .شما كه اينقدر كوته فكري كه پس بايد بگي كه چون خدا انسان را لخت افريد اين لباس هم عمل به غير خدا است .چون در قران به پوشش عورت امر شده نه پا و دست و كمر .اين حرفها چيه افسار و فرمانبردار .ادمي كه كروات ميزنه از كي فرمان ميبره .چرا حراجيف ميگي ناشناس.......اي كوته فكر .البته عقيده ات محترمه ها ولي يك چيزي نگو بههت بخندند
زهرا
|
Russian Federation
خوب برای ماهم چفیه همین معنی رو میده آقای ناشناس ...
ناشناس
|
Russian Federation
زهرا خانم امیدوارم جوابی برای خون اون شهیدان چفیه به دوش داشته باشی که رفتند، تا تو امروز به صدام نگی بابا صدام!!
سعید
|
Russian Federation
خون شهدا چه ربطی به کروات و چفیه داره؟ مگر اونها برای کروات و چفیه شهید شدند؟
زهرا
|
Russian Federation
شما مطمئنی که همون شهدا تو مراسم هاشون کراوات نمیزدند?وقتی شما به کراوات ایراد میگیرید ماهم به چفیه ایراد میگیریم ببخشیدها ولی هر عملی یه عکس العملی داره در ضمن اون شهدا جزو افراطیون الان نیستند خواهشا اگه اونا خوبن با خودتون قاطیشون نکنین. جدا از چی میترسی که گذاشتی ناشناس?????
زهرا
|
Russian Federation
ناشناس شما چقدر مطمئنی که همون شهدا تو مراسمشون کراوات نمیزدند??????
سعید
|
Russian Federation
من نمی دونستم شهدا برای پیروزی چفیه بر کروات شهید شدند! چیز دیگه ای نیست به شهدا بچسبونید
ناشناس
|
Russian Federation
نه سعید! شهدا برای پیروزی فرهنگ چفیه (فرهنگ بسیجی) بر فرهنگ کراوات (فرهنگ غرب زدگی) شهید شدند.
زهرا
|
Russian Federation
نه باباااااااااااااااا!!!!!!!????? پس ای کاش پیروز نمیشدیم چه پیروزیه بدی. اه اه اه. پیروزی برای خفقان و نه آزادی واقعا که!!!!
hAdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۰
۲
برای رعایت انصاف هم که شده درباره ی تاریخچه کروات مطلبی رو منتشر کنید !
در ضمن اگه کروات رو نماد غرب گرایی می دونیم ! چرا کت شلوار رو که با همین کروات وارد ایران شده از این قاعده مستثناست !
اون رو هم غربی ها وارد فرهنگ و پوشش ما کردند !
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲۷
۵
بازم گند زدی صراط فقط میخوای به هر طریقی اصلاح طلب ها رو بکوبی این راهش نیس کت و شلوار بدون کراوات خیلی مسخره است!!!!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلاح.طلبا.بدون.كروات.مسخره.ترن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
و تو هم از همه مسخره تر دل دلی
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
بعضیا هم بدون انحراف و اختلاس!!!
اقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
راست.ميگي....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲۵
۳
راستی کراوات بدتره یا دروغ گویی
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
دروغ.هاي.گنده.رو.كرواتي.ها.ميگن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از نظر نظام و صراط و همفکرانشان لباس غربی از همه چیز بدتره...از اختلاس هم بدتره ....
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
استاد...هم.كروات.بده...هم.يقه.آخوندي.بده...
اصلا.هرچي.كه.بشه.مغازه.و.نون.دوني.يه.سريا.بده....
جالبم.اينه.كه.اصولا.اشخاص.نون.به.نرخ.روز.خور.جوش.اين.چيزا.رو.ميزنن......
الان.مثلا.يه.سريا.ريش.ميذارن.و.خيلي.هم.ادعاي.برادر.و....دارن..اما.موقع.عروسي.رفتن.شيش.تيغ
ميكنن.و.كروات.ميزنن.و.فشنم.ميكنن.....
از.اون.طرفم.اونايي.كه.كروات.و.شيك.پوشي.مغازشونه.گذرشون.كه.به.اداره.جات.دولتي.ميافته
يقه.آخوندي.و...عطر.كربلا.و.ريش.نيم.متري..و....اين.حرفا.ميشه.مغازه.ي.دومشون....
بعضياهم.مغازشون.دونبشه....همه.جورش.هستن...هم.كرواتي.و.شيش.تيغن.و.هم.مسلمون.ريشوي..پيرن.رو.شلوار....
اما.غافل.از.اينكه.مردم.هر.دو.دسته.رو.ميشناسن..
اذر
|
Iran (Islamic Republic of)
راستی کودک کشی و اشغالگری خوبه یا کراوات زدن کر و ات نماد غرب و کودک کشان و نسل کشان است
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
نه بابا!پس آقای دل کرواتیه!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام...آقاي.امير.ه...
چقدر.ادبياتت.شبيه.يه.كاربريه.كه.ديگه.ازش.خبري.نيست
نه؟؟؟نكنه.هموني.و.ديدي.باهات.مخالفن.يه.كروات.ديگه.زدي....؟؟؟؟ها؟؟؟
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
والا ادبیات تو هم شبیه طاها و مجید و چند تا دیگس و مطمئنم چن تا یکی هستین.من چن ماهه این سایتو میام از اول اسمم همین بوده داش.همون روزای اولم ادرسمو اسم کاملمم گذاشتم آره داداش مشکل تو اینه که نمیخوای ببینی چقد مخالف حرفات زیاده میخوای همرو یکی ببینی.خیالی نیس.اره ما همونیم که تو میگی.آروم شدی کوچولو؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳۳
۷
مطمئن باشید اگر کسی جلوی این تفکرات طالبانی نایستد ،.... چند روز دیگر نطق می فرمایند که مردان باید ریش بزارند!
ناشناس
|
Germany
تو راحت باش شیمون !!
ناشناس
|
Germany
همین الانش هم گفتن!
ناشناس
|
Germany
مشکل اینجاست که طالبان، دست پرورده ی همون اربابان کراواتی هست، برای تخریب چهره مسلمانان. و اصولآ هیچ ربطی به جهان اسلام ندارد دوست عزیز!
ایرانی مستاصل
|
Germany
ولله برا یاستخدام به من گیر دادن چرا صورتت رو تیغ می زنی!
امیر
|
Germany
همین الانشم میگن.پس فردا میگن همه ریشا باید شپش داشته باشه
sss
|
Germany
ریش که اجباری است اوه ببخشید محاسن، فردا نوع پوشش زنان در منزلشان گیر می دهند
نورا
|
Germany
باید لباس آقایان کت و شلوار با کراوات باشه و خانم ها کت و دامن با کراوات!
این طالبان ها هرچی میخوان بگن!
شما لیدی و جنتلمن باشین!تمیز و شیک وآراسته!
ناشناس
|
Germany
نورا جان اتفاقآ طالبان رو هم همون کراواتی های امریکایی و آراسته تربیت کردند و انداختند به جون مسلمانان شیعه و سنی! تا چهره اسلام رو با طالبان به دنیا معرفی کنند!
حالا شما هی بگو: به به عجب کراوات تمیزی زدی آقای تروریست!!!
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳۲
۴
نه واقعت راست میگین نماد غربیه من دیگه باهاش مخالفم ولی:
1_ کت و شلوار فرانسویه پس دیگه نمی پوشم
2_ کامپیوتر آمریکایی پس دیگه استفاده نمی کنم .
3_ Fast Food ایدش آمریکائیه پس دیگه گشنه میمونم اما نمی خورم
4_ ما ایرانیا و اعراب مسلمان یا نعلین می پوشیدیم یا گیوه یا چارق . حالا اگه بخوام کوه برم یا فوتبال بازی کنم فقط از اینا استفاده میکنم در غیر اینصورت پا برهنه می رم
و....
واقعأ شماها برای بشریت و خودتون فاجعه هستین
وای.......
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام...
اول.اينكه.فاجعه.شمايي.كه.به.يه.حرف.اينقدر.تند.واكنش.نشون.ميدي....
دوم.اينكه.استاد.اينايي.كه.گفتي.تو.فرهنگ.ما.پذيرفته.شده....اما.كروات.نه...
دقت.كن.همه.كت.شلوار.ميپوشن...همه.از.كامپيوتر.استفاده.ميكنن...و....البته.نه.اينه.كه.بايد.
بپوشن.ويا.بايد.استفاده.كنن.كه.بعدشم.ازش.نتيجه
بگيري.كه.پس.كرواتم.بايد.بزنن...نه..
هركي.دوست.داره.كت.و.شلوار.ميپوشه.و.هركي.دوست.نداره.نميپوشه...
اما.مشكل.اصلي.اينه.كه.شما.دوستان.غرب.پرست.فقط.دنبال.پوشيدن.لباساي.غربياييد...
و.ظاهرا
ميخوايد.متجدد.بشيد.....
اما.اگه.ميخوايد.واقعا.متجدد.بشيد...بايد.از.پشتكارشون.ياد.بگيريد...از.قانون.مداريشون...
از.تلاششون...
نه.از.برهنگي.شون...نه.از.اخلاقشون...نه.از.جنگ.طلبي.و.وحشي.گريشون...نه.از.لباساشون...

وباتاسف.بايد.بگم.كه.از.اونجايي.كه.طيف.شما.اهل.تلاش.و.پشتكار.نيست.به.همون.لباساي.اونا
.اكتفا.ميكنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ایران رو از اعراب جدا کنین...اسرائیلی ها از اینا بهترن
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ملت من قاطی کردم اینجا صدتا ناشناسههههههههههههههههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یکی موافقه یکی مخالفه یکی هم ممتنعه!
دلیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۸
۲
تمام مشکلات ما و دنیای اسلام حل شد والان مهمتری مانده ما بعد از سیوپنج سال انقلاب همین کراوات است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکلاته دنیای اسلام به ما ربطی نداره...مشکلاته ایران رو حل کنیم
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
ما که قرار بود با برادر احمدی مشکلات جهان رو حل کنیم!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر! احمدی جازده خبر نداری!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
جاشو داده به ناشناس.(گمنام یا مفقودالاثر)
ice age
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۲
۲
3000 میلیارد و میشه یکم واسمون شرح بدی صزاط؟اونی که برد عکسای با چفیش همه جا هست...
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۰
۰
حالا عکس بهتر برای مطلبتون نبود بذارین. از کی تا حالا علی دایی شده نماد اصلاح طلبی ما نمیدونستیم !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۷
۱
با توجه به حل شدن مشكلات معيشتي مردم وجمع شدن تمامي مفسدههاي احتماعي موجود در كشور بايد هم به دنبال حل مشكل كراوات باشيم چون ديگه تو كشور ما 3.000.000 هزار ميلياردي شايد پولشوئي اتفاق نيفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۰
۱
صراط منتظر رهنمود ها..... درباره کت و شلوار،همبرگر ،دی وی دی ،ردبول ،پیراهن یقه مردونه ،ساعت مچی ،کفش پاشنه بلند و...هستیم و تحلیل های دوزاری شما در تبیین این رهنمود ها.اینکه تحلیلتان از پایه و اساس اشتباه است وبه لحاظ جهان بینی دچار خرافه هستید و سطحی نگری تان را پشت شعار و قلمبه گویی پنهان می کنید تردیدی هست؟تا شما هستید ...... این نظام باید همواره هزینه های گزافی را در سطح بین المللی تحمل کند...راستی تو اون موارد بالا تکلیف آمپلی فایر و سینما و کف زدن را هم مشخص کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲
۱۲
امروز اکثر دولت های استعمارگر و تروریست پرور، اعمال مجرمانه خود را پشت خط اتوی کت و شلوار، و کراوات پنهان می کنند!
ولی باید بدانند که زدن کراوات و پوشیدن کت و شلوار زیبا، چیزی از تروریست بودن آنها کم نمی کند!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
پشت چفیه که کسی عمل مجرمانه نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا ولی پشت کراوات خیلی خیلی بیشتره. تازه اون بابایی که با چفیه ظاهرسازی کرد و از این نماد سوء استفاده کرد، رفته اون طرف و باطن کراواتی خودش رو برملا کرده!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
شما عکس یا مدرکی دارید ایشون رو با کروات نشوت بده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باریکلا بالاخره راست گفتی. چون بشار اسد کروت میزنه همش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جمع شون توی کانادا جمعه چیکارشون داری؟! تازه سارکوزی و همسرش هم بعد از رسوایی اخیر انگار به کانادا پناهنده شدند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۶
۰
واقعا برای مسئولین کج فهم متاسفم . مگر نه این است که کت و شلوار نیز از غرب به اریه گرفته شده است پس چرا به کروات به عنوان یک نشانه غرب زدگی یاد می کنند و به کت و شلوار نه . اصلا مگر همه چیز ما بر گرفته از توانایی ها و فرهنگ خودمان است فقط مانده زدن یا نزدن کروات ؟ از معماری شهرمان گرفته تا دانشگاه هایمان همه و همه برگرفته از علم و تلاش 300 400 ساله غربی هاست ما از خود چیزی نداریم . و خنده دار است که ما غرق علم و تکنولوژی انها هستیم و اقایان به موضوع ساده و پیش پا افتاده ای مثل کروات می پردازند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۴
۰
کت و شلوار و کروات یک لباس رسمی است که ربطی به فرهنگ لیبرالی هم نداره. حالا شاید اولش نوعی لباس از طرز تفکر خاصی بوده اما الان همه ی دنیا استفاده می کنن. از کمونیست های کوبا و ونزوئلا گرفته تا اعضای جنبش دوست و برادر ، حماس! از نئونازی های ضد یهود آلمان تا چشم بادامی های کمونیست چینی. از اول هم کت و شلوار با کراوات بوده ، اگر شما با کروات مشکل داری ، پس باید با کت و شلوار هم مشکل داشته باشی.
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲
۱۸
تنها کاری که اصلاح طلبها در این مملکت کرده اند، گسترش بازار مصرف برای اضافه تولید بنجل امپریالیسم بوده.
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
از فردا لباس سنتی چینی می پوشیم،
خوبه!
چین و روسیه جزء امپریالیست نیستن؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر حرفتان درست باشد باز بهتر از شما بودند که بازار مصرف برای اضافه تولید بنجل چینی ها درست کردید.
ایرانی مستاصل
|
Iran (Islamic Republic of)
انصافا یک بار چیزی که نوشتی رو بخون. سر در میاری؟ از این همه کلیشه خسته نمی شید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف بنجلی مثل تو که اسمش ایرانیه
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۹
۲۶
زدن کروات رسم مسلمانی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اختلاس چی....رسمه مسلمونی چیه...یعنی تنگ کردنه عرصه به مخالفان...به شما چه مردم چی میپوشن....اسلام رو تا چه حدی پایین اوردین خجالت بکشین
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
اختلاس و کروات هردو در کشور اسلامی خیانت است. کسی که کروات میزند. نشان میدهد تعهد دینی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صادر کردن دختران نوجوان به دبی توسط کسانی که خیلی ادعای دینداری دارند.نمیدونید چه خبره تو این مملکت ؟
علي كريمي
|
Iran (Islamic Republic of)
جوك گفتي ها مجيد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
افرین قبول دارم اما چفیه انداختن هم رسم مسلمانی نیست! این و یادت نره!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳
۱۳
يكي به من بگه كه كاربرد كراوات چيه؟
اگه كاربردي بجز نشان غربي بودن داشت حتما استفاده مي‌كردم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
کاربر یقه چیه؟ کاربرد کت به سبک غربی چیه؟ کاربرد پیراهن به سبک غربی چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کاربرد پیراهن، پوشاندن بدن است. ولی کاربرد اون طنابی که بهش آویزون می کنند رو برامون تعریف کن لطفآ !!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
با خیلی چیزها میشه بدن رو پوشوند احتیاجی نیست حتماً پیراهن با سبک غربی پوشید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
میشه بجای پیراهن با فرم غربی چیزهای دیگه ای پوشید
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
کاربرد کراوات به تمیزی و آراستگی است آقا یا خانم ناشناس. نمی‌گم کسی که کراوات نمی‌زنه کثیف یا ناآراسته است بلکه کسی که کراوات می‌زند یقه‌ی پیراهنش تمیز و صاف است و پیراهنش هم باید تمیز و صاف باشد. کارکرد دیگر کراوات رسمی بودن لباس است. یعنی در مراسم رسمی و مهم بعضی‌ها کراوات می‌زنند.
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۵
۳
كراوات ديگر يك نماد غربي نيست و جهاني شده است. مانند زبان انگليسي كه ابعاد جهاني پيدا كرده است و استفاده از آن اشكالي ندارد.

كراوات كركرد تزييني دارد و به هيچ عنوان نماد تصليب مسيحي نيست. اگر نماد تصليب بود پس چرا خود روحانيون و كشيش هاي مسيحي از آن استفاده نمي كنند؟!

براي شما متاسفم كه تبيين دقيق آقاي زيباكلام را مضحك مي خوانيد.

ضمنا هيچ مرجع عاليقدر و برجسته اي در مورد حرام بودن يا حتي كراهت استفاده از كراوات سخني نگفته است.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۷
۰
ای بابا یعنی اگه کسی دیگه کراوات تو ایران استفاده نکنه تمام مشکلاتمون حله?
بسه دیگه شما از جنبه زیبایی بهش نگاه کن چیکار داری مال کجاس???
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
احسند به نكته خوبي اشاره كرديد.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
احسند.به.خودت
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۲۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۴
۱
........
دنيا پيشرفت كرد.........شماها اندر خم يدونه كراوات هستيد.......
نشون بده صراط
سعيد
|
Germany
|
۱۴:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۳
۲
چطوره دست و پا مون رو قطع كنيم يا مثلاً بزنيم صورت و دماغ و دهن همديگرو له كنيم تا كوچكترين تشابهي به كفار نداشته باشيم!
شهید
|
Germany
اسمتو بذار موریس یا جک !!
مخالف ....
|
Germany
شهيد زنده!! ، افكار تو و امثال تو باعث شده كه رياكاري تو ايران انقدر زياد بشه. .......... با لباس كهنه و چروك مياد، ميگين به به، عجب آدمي، اينو رييس جمهور كنيم.
به گزينش ها كاري ندارم، يه هفته مونده به گزينش جوون هايي كه شما ريا كارشون كردين كتاب اجوبه دست مي گيرن و نماز و احكام و ... ياد مي گيرن و مسجد محله پيدا شون مي شه و واسه چند روز ريش رو نمي زنن تا بهش گير ندن !
بعد، مصيبت ها شروع مي شه!
از اسلام كه دين باطن هست و به نيت ها كار داره چيزي جز ظاهر باقي نمي مونه!
اسم آدم چه موريس باشه چه علي. لباسش چه عبا و قبا باشه چه كت شلوار با كراوات فرقي نداره (انسان ها در آفرينش يكسان هستند) مهم اينه كه ريا كار نباشه ، گرگ صفت نباشه.
محمد (ممل)
|
Germany
مخالف محترم ارجاعت میدم به کامنت های بالا جواب شمارو نوشتم اون بالا لطفا مطالعه کن بدون تعصب
ضمن اینکه اشتباه خودمونو (گزینش و ....) رو به اسلام و دفاع از فرهنگ ایران و اسلام ربط ندیم
امیر حامی دکتر جلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱
۱۴
چون باعث نشان دادن فرهنگ غلط غرب است و کسانی که این طناب به گردنشون میبندن خیال میکنن متمدن هستن ولی نمی دادنن این طناب مثل طناب .... هست ....
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
بگم?!بگم?!!!قضیه چفیه رو بگم که نباید زیر بار فرهنگ عرب جماعت رفت??? دیگه خودت تشخیص بده عربها با فرهنگ ترن یا غربی ها! اصلا این هیچی ببین کدومش شیک تره!!!درضمن مرتب بودن و زیبایی نشانه یک انسان مومنه .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
چفیه در فرهنگ ما بوده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بستگی داره فرهنگ رو چی تعریف کنی جناب سعید؟!! منظور ما از فرهنگ، فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی است.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس میشه بگی کجای اسلام واقعی در زمان پیامبر(ص)و امامان معصوم (ع) چفیه اومده که میگی جزو فرهنگ اسلامی?یا اینکه کجای ایران باستان جزو لباس آریایی ها چفیه دیده شده که میگی از فرهنگ ایرانیه? ها!!!!!!!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
شما.(نوعي)زهرا....همونايي.هستيد.كه.تا.يكي.رو.ميبينيد.كه.عينك.دودي.زده.و.كروات.دست.و.دلتون.ميلرزه.و.بعد
از.مدتي.تبديل.ميشيد.به.عبرتي.براي...ديگران
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دل چرا طفره میری اگه میتونی جواب بده نمیتونی هم چرت و پرت نگو.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دل اگه میتونی جواب من و بده فلسفه نباف.
بی رانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۷
۱۰
"چرا ریس جمهور با کت شلوار رفت امد میکند"-"راستی، کروات از چفیه خیلی ایرانی تره"
در جواب اولی باید عرض کنم اگر من و شما یه کم وجودش رو داشتیم الان بجای کت و شلوار لباسهای اصیل ایرانی تنمون میکردیم. شما چرا به رییس جمهور گیر میدی؟ خودت چرا اینکارو نمیکنی؟ مطمئن باش اگر ریس جمهور لباس ایرانی بپوشه همین امثال تو فردا چشماشو درمیارینو اونو مسخره میکنین. به خدا عربها تو این زمینه خیلی از ما باغیرت تر هستن. هنوز که هنوزه حتی تو جلسات رسمیشون هم حاضر نیستن لباس رسمیشونو کنار بزارن.
در جواب دومی: شما معیار ایرانی و غیر ایرانی بودنتون چیه؟ از نظر شما اون جوونایی که بخاطر من وتو رفتن و فارغ از این جناح بازیهای سیاسی کثیف خونشونو فدا کردن ایرانی نیستن؟ به نظر شما کراواتی که اوبامای صهیونیست میزنه ایرانی تره یا چفیه ای که شهید ابراهیم همت به گردنش مینداخت؟ تف به غیرت هر چی وطن فروشه.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
در رابطه با قسمت آخر حرفت,اگه بخوای این جوری حساب کنی که حق نداری حتی یه جنس خارجی مصرف کنی چون ممکنه اوباما ازش استفاده کنه!اخه این حرفها چیه میزنین یعنی فقط کراوات معضله شما خودت کت و شلوار نمیپوشی?خوب اوباما هم میپوشه و چون اون صهیونیسته تو هم صهیونیست حساب میشی!!!از این جمله خوشت میاد???
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه اسماعیل هنیه و بشار اسد و پوتین و رییس جمهور چین و نوری الملکی و ...کروات نمیزنن ؟راستی صدام حسین و پادشاه سعود هم چفیه مینداختنا.کرواتم نمیزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۷
۰
نویسنده محترم مقاله آیا شده از خودت بپرسی با این نوشته ات چقدر از مسائلی که جوانان از اسلام نمیدانند را بیان کرده ای یا مسائل فرهنگی مردم را جز اینکه برای لاپوشانی به مسائل مهم یک مورد جزی را پیراهن عثمان می کنند و در رسانه ملی که همه غمش گرسنگی مردم اروپا و امریکا است مطرح می کند
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۸
۱
من نمی‌دانم چطور شما این دروغ کراوات نماد مسیحیت است را مدام تکرار می‌کنید اما حتی یک لحظه هم به اینکه اصلاً چنین چیزی حقیقت دارد یا نه توجه نمی‌کنید. درضمن همان‌طور که باز هم آقای زیباکلام گفته‌اند: حتی اگر نماد مسیحیت باشد (که نیست) مگر شما مخالف مسیحیت هستید؟!!!!
امان از بی‌سوادی و لجاجت و دیکتاتوری که هر کدام زاده‌ی دیگری است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۵
۷
آنقدر ها هم که میگویند بد نیست !!! گرفتاری داشتم در یکی از سازمانها !!! حل نمیکردند مسئله ام را !!! رندی گفت بتراش این صورتت را و سه تیغه کن و کراوات بزن برو که کارت درست میشود !!! علیرغم میل باطنی ام از این ا رشته دراز استفاده کردم و رفتم و معجزه اش را هم دیدم !!! فوری کارم را روبراه کردند !!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲۴
۵
کراوات میزنم تا جون همه کسایی که بذشون میاد درآد
واقعا شورشو در آوردید با این سایت مسخرتون
زنده به عشق غضنفر
|
United States of America
حرص نخور اگه میخوای سکته بزنی بیا دو بار کله تو بکوبم به دیوار ریپ میزنی میمیری راحت میشی
ناشناس
|
United States of America
فقط حواست باشه گره شو زیاد سفت نکنی که اون وقت جون خودت درمیاد!!!
MAJID R
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۲
۸
کروات مانند افساری بر دست شیطان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۰
۳
سوال من اینه وقتی شما به یک پوشش به عنوان نماد گیر می دین چه طور میگین غرب حق نداره به روسری که از دید اون ها هم نماد اسلامه گیر بده ببینید همه یک جوریم هر چیزی که به نفع مون نیست رو می بریم به نماد و این لغات ربط میدیم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
هر جا بنفعشان باشه گیر میدهند عزیزم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه کشورهای غربی که مهد آزادی و دموکراسی(!) هستند که نباید مثل کشورهای دیکتاتوری باشند و به پوشش افراد گیر بدهند! ولی حالا که گیر می دهند، چطور کار اون غربی ها خوب و قانونیه و کار این طرفی ها بد؟!!
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلاً غرب و شرق بیخود کردن غرب و شرق هستن. همه‌جا باید سرزمین اسلام باشد و بس!
ایرانی مستاصل
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی منطقی گفتی. خوشم اومد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلاً اصل این حرف که شما میگین در غرب گیر میدهند اشتباه است. اینجا در کانادا هزاران نفر با حجاب کامل هستند (حتی من چند مورد با روبنده دیدم) و کسی گیر نداده. در بعضی از موارد در مورد روبنده در امکان عمومی مشکل دارند چون احراز هویت شخص غیر ممکن می شود و مردهای تروریست می توانند با این وسیله خودشان را استتار کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کلآ کشورهای غربی بهشت برین هستند ظاهرا!! البته برای اونهایی که دنبال این نوع بهشت ها می گردند!!! خوش باشید!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
والا کسی ادعا نکرده اینجا بهشت برین هستش ولی مسلماً نسبت به بهشت برین ادعایی شما وضعیتش بهتره
این شماها هستید که در صدا و سیما و رسانه هاتوتن 24 ساعته بقیه دنیا رو در جهنم و ایران رو گلستان معرفی می کنید
سعید
|
Canada
|
۲۱:۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۷
۵
یک سئوالی برم پیش آمده چطور آقای نور المالکی و باقی وزرای شیعه ایشون و هم حزبی های ایشون کراوات می زنند؟ آیا خلاف دستور مراجع تقلید عمل می کنند.
جلال آل احمد هم کراوات میزد آیا نمی دانست که کار خلافی می کند؟
آقای خالد مشعل و همینطور اسماعیل هنیه هم در جلسه های رسمی کراوات می زنند آیا آنها هم از کفار تفلید می کنند؟
محمد (ممل)
|
Canada
آقا سعید بنظر شما اسلام خالد مشعل و هنیه و نوری مالکی با بهشتی و چمران تفاوت نداره ؟
افراد برای ما نباید ملاک باشن بلکه ملاک اصول اساسی اسلام و نظر مراجع هست که اونم اینه
اصل اسلام اینه :
در اسلام حرام این است که مسلمان خود را چه از نظر پوشش و چه از نظر آرایش شبیه کافران (به نشانه های غیرمسلمانان) درآورد که هرکس او را با این پوشش و آرایش ببیند وی را جزو آن ها بشمارد

نظر مراجع هم اینه :

آیت‌الله سیستانی: استفاده از کراوات اگر مستلزم مفسده باشد، حرام است.

آیت‌الله وحید خراسانی: آنچه که تشبه به کفار باشد، جایز نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی: بهتر است از کراوات استفاده نشود و اگر جنبه اشاعه فرهنگ کفار را داشته باشد، اشکال دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره):بهتر آن است که مسلمانان از مثل کراوات اجتناب کنند.

آیت‌الله خامنه ای: علی الاحوط از پوشیدن کراوات اجتناب شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: سزاوار نیست مسلمین از کراوات استفاده کنند، بلکه احتیاط ترک استفاده از آن است.

آیت‌الله بهجت: جایز نیست.

برگرفته از: (مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید ج1)

آقا سعید من درک و فهم شمارو بالاتر از خیلی از کاربرا می بینم و فکر می کنم شما نماد و الگو رو کاملا درک می کنی در رابطه با کراوات و امثالهم و بهتر نیست از روی لج و لج بازی با هم صحبت نکنیم ؟ با جبهه درست کردنایی به نام ارزشی و غیرارزشی ؟
ما یه وجه اشتراک بزرگ به نام ایرانی بودن و سپس مسلمون بودن داریم این کافی نیست برای دوست داشتن و محبت کردن به همدیگه ؟
ناشناس
|
Canada
میگم خوبه این نوری مالکی هست که این سعید در هر موردی ایشون رو مثال میزنه! اگه این آقای مالکی نبود چی میخواستی بگی سعید؟!!
حالا مگه نوری مالکی کیه که اینقدر از این آدم برای ما مثال می زنی؟! چون مواضع سیاسی اش مورد تایید هست، دلیل نمیشه که تک تک رفتارها و خصوصیاتش مورد تایید باشه که!
لطفآ منطقی سخن بگویید !
سعید
|
Canada
آقای نوری المالکی و همکاران و یارانشون در عراق مثل همه ما شیعه اثنی عشری هستند و تا بحال هیچ مرجع تقلیدی در مورد کروات زدن آنها حکمی علیه آنها صادر نکرده
محمد (ممل)
|
Canada
سعید در کامنتای بالا برات نوشتم مرجع تقلید که نمیاد برای هر نفر بصورت جداگانه حکم بده .
من و شما باید هر کدوممون یه مرجع تقلید داشته باشیم و براساس فتاوای اون راجع به مسائل مختلف عمل بکنبم ، اگه تا حالا اینگونه عمل نکردی منبعد به فکرش باش و ضمن مطالعه براساس نظرات یه مرجع تقلید عمل بکن
سعید
|
Canada
محمد جان با استناد به حرف خودت نتیجه گیری می کنیم که برخورد با کروات بحث سلیقه ای و حکم قطعی در شرع (مثل همونی که مثلاً در مورد شرب خمر هست) در مورد اون نیست. بنابراین لطف کنید نظر فقهی خودتون و مرجع تقلیدتون رو برای خودتون نگه دارید و به زور دیگران رو وادار نکنید. اگر قرار باشد که هر کسی مرجع تقلیدش را در رابطه اش با دیگران در جامعه ملاک قرار بدهد که سنگ رو سنگ بند نمی شود. طبق آنچیزی که در قانون آمده در این موارد بالاترین مرجع رهبری نظام هستند و بعد قوانین مجلس. بنده تا بحال هیچ حکم حکومتی نه از رهبر فقید انقلاب و نه آیت الله خامنه ای در مورد منع کراوات ندیدم و البته بنظر من شان آنها بالاتر از این بوده که در این موارد حکم حکومتی بدهند. در نتیجه مرجع بعدی قانون مجازات اسلامی و قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی است.تا آنجایی که من می دانم نه در قانون جزا و کیفری ایران(قانون مجازات اسلامی) نه در قوانین مصوب دیگر منعی برای کراوات لحاظ نشده علی القاعده این موضوع اول باید توسط قوه قضاییه بعنوان یک لایحه یا بخشی از لایحه به مجلس تقدیم بشه و مجلس اون رو تصویب کنه. سئوالم اینجاست که آیا این موضوع در مجلس بعنوان بخشی از قوانین مجازات اسلامی تصویب شده یا تفسیر سلیقه است.
محمد (ممل)
|
Canada
آقا سعید شما بحثو خیلی پیچیده کردی و بردی تووی بحث حکم حکومتی و ......
1- اینکه نماد غربی هست شکی درش نیست
2- اینکه مراجع تقلید شیعه در اون تشکیک بوجود آوردن برای یک آدم متشرع کافیه
3- یه فرد صرفا ملی گرا هم بخاطر احترام به فرهنگ ایران از نماد غربی احتراز می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۰
۴
صراط جان اینا رو بیخیال.بابا اینا همش حاشیه است.چه خبر از 3 هزار میلیارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همین حاشیه ها بود که به اون قضیه ختم شد دیگه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۹
۲
صراط تا عمردارم نمیام اینجا دیگه.سطح خبرات شده خاطرات فلانی و معایب کراوات وعکس گرفتن فلانی با چهارتا دختر بدبخت.یه ذره مغز مردم را به تحلیل وا نمیداری. برعکس اسمت.باید بگی سایت اراجیف پرانی،خاله زنک ومنحرف کردن افکار صراط.چه اشتباهی کردم اینهمه نوشتم وقتی تو منتشر نمیکنی
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
دوس ت دارم
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۵
۰
سلام.. من خودم شخصا علاقه ای به زدن کروات ندارم و تو کل زندگیم فقط یک بار با اصرار داییم وقتی که تو ایران بودم برای عروسیش از کروات استفاده کردم و ای بدک نبود ولی چون از اول علاقه ای نداشتم دیگه استفاده نکردم با تمام این احوال مخالف ممنوعیتش هستم به من و تو چه ربطی داره کسی استفاده میکنه یا نه مگه مواد مخدر یا مخل امنیت یا توهین به اسلامه؟ توی قرآن هم که اشاره ای نشده بابا گیر دادن تا چه حد ؟ اگه کسی دوست داره استفاده کنه چرا به خودمون اجازه میدیم در هر مسئله ی شخصی دخالت کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۰
۱
با سلام

من اصلا كاري به اين ندارم كه چه كي ميخواهد بزند يا نزد ولي با اين كار دارم كه در حال حاضر آيا اين انتقال هاي فرهنگي دو طرفه است؟ يا كدام يك سنگين تر است مثال بارزش در عصر كنوني استفاده از لغات بيگانه در زبان فارسي است
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱۰
۵
با توجه به متن نوشته شده توسط صراط ونظرات بالا از فردا کراوات میزنم.تازه پشیمونم چرا برا مراسم عروسیم کراوات نزدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای وااای حالا چیکار کنیم؟! با این کار انقلابی و شجاعانه شما(!)، همین فردا نظام ایران تغییر خواهد کرد!!!
ارشگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۸
۳
دوستان با خواندن نظرات به خوبی میتوان فهمید که یک عده انگشت شمار که منافعشان کاملا تامین است میخواهند به اسم دین و پشت سنگر اسلام برای همه نسخه بپیچند و افکار عقب افتاده خودشان را به همه دیکته کنند. واقعیت اینه که مردم ایران دیگر فرهنگ عرب را نمیخواهند و این چیزیه که برای امثال ممل و دل و ... غیر قابل تحمله وگرنه بقیه چیزها بهانه ای بیش نیست. زنده باد ایران و ایرانی.
اذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۴
۱۳
کر و ات نماد و سنبل نوکری کفار و بی دین هاست نماد زور گویی نماد استکبار است
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب!

پس مقامات حماس و حزب الله و بشار اسد و دار و دسته اش هم كه كراوات مي زنند سر سپرده كفار و بي دين ها هستند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱۶
۴
آقا من موهام بوره، رنگ چشمم هم آبیه.. خلاصه بدجور به این کفار لعنتی شبیهم.
بنظرتون چکار کنم؟؟ خودکشی خوبه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کلآ نگرفتی قضیه چیه! پس همون بهتر که خلاص شی!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو نماد سوروس و ماسون و فرهنگ منحط غربی هستی!!!(با پوزخند)
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۴
۰
سلام خدمت تمامي دوستان فوق ، ميدونيد قصه چيه ؟ بحث ضرب المثل تفرقه بنداز و حكومت كن است . ميدونيد لازمه تفرقه چيست ؟ *جهل * . دوستان ما ايرانيها متأسفانه ملتي هستيم سطحي و به پيامد آن هر چي رو كه به نظر شخصي خودمون درست مياد سعي ميكنيم به كرسي بشونيم . با خوندن نظرات بالا راحت ميشه اينو فهميد . ما دنبال بهترين بودن نيستيم بلكه سعي ميكنيم به همه ثابت كنيم اوني كه من ميگم درسته ؟ ميدونيد با اين تفكر براي نبودن خورشيد به اين وضوح نيز ميتوان استدلالاتي را مطرح كرد . بيائيد دنبال دليل نباشيم بلكه صادق باشيم . بله ما نميخواهيم مثل عربها باشيم ولي مگر تا حالا بوده ايم ؟ ما ايراني هيتيم آزاده و آزاد انديش از ابتدا ، مگر غير از اين است ؟ما آزاده ايم و اسلام را براحتي پذيرفتيم چون روح قوانين آن با گذشته ما و تعاليم زرتشت و سرشت ذاتي ما منافات نداشت بلكه تكميل آن بود . عزيزان ما نه عرب دوستيم نه غرب دوست . همه دوستان يك حرف را ميزنند ولي از زواياي مختلف . آيا كراوات خوب است چون مظهر پاكيزگيست ؟ بد است چون نماد فرهنگ غرب است ؟ من ميگويم اصلا بحث بيفايده اي است چون ما اصولا بايد يادمان بيايد ما فرهنگ سازيم نه ديگران . اين وقوله ايست كه يادمان رفته است . چه در فرهنگ 1400 ساله اسلام چه در فرهنگ 3500 ساله ملي ما ، ايراني هميشه پيشرو بوده است . اين را يادمان رفته است . غرب و شرق بايد مقوله هائي را مطرح كنند كه ما را به چالش بكشند تا از رقابت دور باشيم . كدام غرب ؟ 500 سال پيش غرب چه حالي داشت ؟ كدام شرق ؟ چه تناسبي در امپراطوري چين با ما وجود دارد ؟ عزيزان ايراني بايد خودش را پيدا كند و دنبال تعالي باشد . بعضي دوستان فرمودند نفي كراوات بازگشت به گذشته است يا تمسك به اعراب است و براي آن پيشينه ساساني نيز عنوان كردند . عزيزان با قدمتي كه باي كراوات عنوان شد فكر نميكنيد تأكيد بر آن خو باز گشت به گذشته است ؟ دو حالت پيش روست : يا كراوات فرهنگي جديد است كه ما خود اصيل تر از آنيم كه به آن احتياج داشته باشيم يا بسيار قديمي است كه فرهنگ غني و نوآور ايراني را به آن احتياجي نيست . بزرگواراني نيز كه اين اعمال را به دولتمردان نسبت دادند يادشان باشد شخص نماد فرهنگ نيست . تاريخ به ما آموخته اگر كساني خلاف جريان شنا كنند هيچگاه به مقصد نميرسند . بيائيد از خود شروع كنيم بعد از اطرافيانمان . خواهيد ديد چگونه به مدينه فاضله ميرسيم . از دوستان تقاضادارم در پي ايراد به ستور حقير نباشند و با كلمات بازي نشود . تنها هدف من سعي در يادآوري اصول بازي بود وگرنه نيك ميدانم تمامي دوستان فاضل تر و فرهيخته تر از بنده بوده و تقابلي در بين نيست .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱
۶
واقعا خدا بداد این مملکت بره با مشکلات بزرگ و توطئه های فرهنگی امپریالیسم غرب...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۲
۱۱
اینهایی که موافق کروات زدن هستن اگه برای فرهنگ واصالت خودشون هم انقدر سینه چاک میکردن وحرص میخوردن خیلی خوب بود.بابا انقدر از فرهنگ ونماد بیگانه طرفداری نکنید فرهنگ ایرانی بسیار غنی تر وپربار تر از فرهنگ های غربی وغیره است ما ایرانیه وقتی اسکندر کشورمون رو تسخیر کرد باوجودی که ادعای فرهنگ وتمدنش میشد با لباس ایرانی از ایران بیرونش کردیم حالا کارمون به جایی رسیده که از فرهنگ جایی استفاده میکنیم که قدمتش به یک قرن هم نمیرسه .درضمن استفاده از نمادهایی که بیگانگان احساس کنندما بخاطر فقر فرهنگی از اونها استفاده میکنیم درست نیست ایرانی ایرانی باش وایرانی بمون.یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱۱
۰
شورشو درآورديد ديگه
آقاي موسوي هم در زمان امام موهاي بلند قيچي ميکرد
آستين کوتاه هارو دستاشونو رنگ ميکرد
اما حالا شد ضد نظام
چون اين آقا وقتي با تفکرات افراطي گري رفت جلو زد تو خاکي
واي به حال شما که ميدونيد اين کارهارو ميکنيد
حضرت علي فرمود:
دردينتان ميانه رو باشيد و از افراط بپرهيزيد
مسلمون هاي کوفه که ادعاتون اين که علي را تنها نميگذاريد
از اين افکار طالبانيسم خودداري کنيد
به اسم دين هرکاري نکنيد
35 سال ربا تو بانکها بيداد ميکنه با تبصره ربا رو حلال کرديد ربا جنگ با خداست
پس نتيجه اينکه مسلمون بودن بعضي ها با ريش و يقه گرد بسته تکميل ميشه
اوني که حتي از خوردن مشروب و نون حرام پرهيز ميکنه با کراوات انسان نيست
بعضي مسلمان نما ها انسانند
خواهش ميکنم نظرم رو ثبت کنيد همه ببينند
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام..حرفت.حقه...خيلي.هم.حقه....
استاد.اما.حرف.سرزدن.يا.نزدن.كروات.نيست...
مساله.منش.كرواتي....منش.كرواتي.داره.با.كروات.همراه.ميشه...
منش.كرواتي.همون.منش.يقه.آخوندي.و.ريش.و.تسبيح.رياكاراست...همون.منش.استاد.كجراهست.كه.از.هر.ده.تا.تحليلش.9تاش.درباره.ي.سر.و.وضع.مردمه.....منش.كرواتي.بازي.خطرناكه...منش.اشرافيگري.خطر.ناكه...
والا.خودش.يه.تيكه.پارچست....
اصلا.هرچيزي.كه.بخواد.بين.مردم.دودستگي.ايجاد.كنه.و.اين.دسته.رو.خوب.و.اون.دسته.رو.بد.كنه.ايراد.داره...(البته.ظاهري)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱۱
۱
همتون واقعا بدبختید...سن اعتیاد ما رسیده به 12 سال شما دنبال چی هستید....
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
تمام.لابراتوار.هاي.شيشه.و.كراك.مال.كرواتياي.دنياپرسته....اگرم.كروات.نميزنن.يا.از.ترسشونه.ياتاك.تيكشونه...
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
نه بابا!افغونیا و کلمبیایی ها که تریاک و هرویین از کشور اونا میاد همه کروات میزنن.این آقای دل فکنم خودش نویسنده این خبر!!میباشد.
اقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
باعرض.معذرت....از.بلاهت.و.حماقتي.كه.توي.نظراتت.بيرون.ميريزه.ديگه.تقريبا.مطمين.شدم.همون.كاربري....
بی رانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱
۲
از نظر ......هایی مثل سعید دوران دفاع مقدس جزء فرهنگ این مملکت نیست! از نظر اینا فرهنگ ایرانی مساویست با اونی که خودشون قبول دارن!
بی رانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۲
۳
از نظر .........هایی مثل سعید دوران دفاع مقدس جزء فرهنگ این مملکت نیست! از نظر اینا فرهنگ ایرانی مساویست با اونی که خودشون قبول دارن!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ولابد دفاع مقدس فقط در چفیه خلاصه شده که الان دستاویز هر متظاهری شده!
اون چفیه ها بخاطر این عزیز بود که صاحبانشون عملاً حرفشون رو اثبات کردند نه امثال شما که فقط لاف میزنید و به هموطنانت فحاشی میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید کسی به هموطن فحاشی نکرد! تو اگه مریم قجر عضدانلوی تروریست یا مسعود رجوی آدمکش یا عبدلمالک ریگی جنایتکار رو هموطن میدونی و از جسارت(!) به اونها ناراحت میشی، مشکل از خودته!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم شما فقط به مسعود رجوی و مریم رجوی و ریگی توهین نمی کنید به هر کسی که کوچکترین زاویه ای با شما داشته باشه توهین می کنید اونم تهمت و فحش های رکیک. بیخود از اینها مثال نزنید.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱
۴
سعید گالیور عین جملتو که تو خبر "تایید حکم اعدام 2مشروب خوار" برای من فرستادی برات میفرستم: "آخه منگل چرت و پرت چرا میگی موندم با این عقل معیوبت چطوری این چند خط رو نوشتی از کامنت گذاشتنت شخصیت نداشتتو به رخ یقیه کشیدی واقعا واست متاسفم." به گالیور میگم به جای روش پیدا کردن گنج یه کمی ادب بهت یاد بده.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم هر کسی که مثل خودت جواب بهت داد بدون که از خودتونه و ربطی به من نداره. پرچم کانادا و اسم سعید دلیل نیست که من اون شخص باشم. رفتار و لحن شخص هویتش رو مشخص میکنه
تهرانيان
|
Iran (Islamic Republic of)
حامد عجب ادم كينه ائي هستي . انقدر زورت اومده كه تو يه بحث ديگه جواب ميدي . ايول . خيلي جالب بود .دوستان بدونيد به حامد چيزي نگيد شايد سال ديگه تو صراط گيرتون بياره ابرتونو ببره .حامد جان اسلام به ما ياد داده جواب بدي هارو يا نده يا ميدي به خوبي بده تا طرفت شرمنده بشه شما ايشان را به اسلام دعوت كن .قابل توجه دوستان بحث كروات مهم نيست هر كي هم دوست داره بزنه .صراط بياد سر اين مسائل اخلاقي خبر بزاره كه با بحث اخلاق خودمون رو درست كنيم .اينطوري به هم نتوپيم .ياد بگيريم نظر همديگه و عقايد هر كس محترم هست .هر چند اشتباه اقاي سعيد گاليور شما كروات بزن ولي اخلاق اسلامي رو رعايت كن و مسخره كردن و غيبت و تهمت زدن رو اسلام مخالف شديد هست رو رعايت كن .نه شما خودم هم همينطور .ممنونم .حالا همديگر رو ببوسيد .اشتي
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب اومدی تهرانیان ممنون
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
تهرانیان یا ملت ایران !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل، از پشت کوه چه خبر؟
سوال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۳
۱
من یقه خود را بیخ نمی بندم اما برای مردانی تا بند نافشان یقه اشان باز است بد نبود ؟؟ قبول ندارید از خانمها بپرسید !!!! ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۴
۰
من فقط ترس اینو دارم که ایران مثل افقانستان طالبانی بشه.واقعا هر کسی که این خزعبلات رو نوشته یا از طرف گروهی تحت فشار بوده یا از بیماری عقب ماندگی شدید داره رنج میبره.میخواستم یه کامنتی بذارم که توش این مقاله رو نقد کنم ولی دیدم اصلا در حد نقد کردن نبود.من در هر سایتی که مقاله ای در رابطه با این طرح دیدم اکثریت مردم مخالف بودن ولی انگار برای مسئولین تنها چیزی که اهمیت نداره نظر مردم هست.یا شاید هم فقط عده ای خاص جزء مردم حساب میشن.
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۳
۰
سلام خدمت تمامي دوستان فوق ، ميدونيد قصه چيه ؟ بحث ضرب المثل تفرقه بنداز و حكومت كن است . ميدونيد لازمه تفرقه چيست ؟ *جهل * . دوستان ما ايرانيها متأسفانه ملتي هستيم سطحي و به پيامد آن هر چي رو كه به نظر شخصي خودمون درست مياد سعي ميكنيم به كرسي بشونيم . با خوندن نظرات بالا راحت ميشه اينو فهميد . ما دنبال بهترين بودن نيستيم بلكه سعي ميكنيم به همه ثابت كنيم اوني كه من ميگم درسته ؟ ميدونيد با اين تفكر براي نبودن خورشيد به اين وضوح نيز ميتوان استدلالاتي را مطرح كرد . بيائيد دنبال دليل نباشيم بلكه صادق باشيم . بله ما نميخواهيم مثل عربها باشيم ولي مگر تا حالا بوده ايم ؟ ما ايراني هيتيم آزاده و آزاد انديش از ابتدا ، مگر غير از اين است ؟ما آزاده ايم و اسلام را براحتي پذيرفتيم چون روح قوانين آن با گذشته ما و تعاليم زرتشت و سرشت ذاتي ما منافات نداشت بلكه تكميل آن بود . عزيزان ما نه عرب دوستيم نه غرب دوست . همه دوستان يك حرف را ميزنند ولي از زواياي مختلف . آيا كراوات خوب است چون مظهر پاكيزگيست ؟ بد است چون نماد فرهنگ غرب است ؟ من ميگويم اصلا بحث بيفايده اي است چون ما اصولا بايد يادمان بيايد ما فرهنگ سازيم نه ديگران . اين وقوله ايست كه يادمان رفته است . چه در فرهنگ 1400 ساله اسلام چه در فرهنگ 3500 ساله ملي ما ، ايراني هميشه پيشرو بوده است . اين را يادمان رفته است . غرب و شرق بايد مقوله هائي را مطرح كنند كه ما را به چالش بكشند تا از رقابت دور باشيم . كدام غرب ؟ 500 سال پيش غرب چه حالي داشت ؟ كدام شرق ؟ چه تناسبي در امپراطوري چين با ما وجود دارد ؟ عزيزان ايراني بايد خودش را پيدا كند و دنبال تعالي باشد . بعضي دوستان فرمودند نفي كراوات بازگشت به گذشته است يا تمسك به اعراب است و براي آن پيشينه ساساني نيز عنوان كردند . عزيزان با قدمتي كه باي كراوات عنوان شد فكر نميكنيد تأكيد بر آن خو باز گشت به گذشته است ؟ دو حالت پيش روست : يا كراوات فرهنگي جديد است كه ما خود اصيل تر از آنيم كه به آن احتياج داشته باشيم يا بسيار قديمي است كه فرهنگ غني و نوآور ايراني را به آن احتياجي نيست . بزرگواراني نيز كه اين اعمال را به دولتمردان نسبت دادند يادشان باشد شخص نماد فرهنگ نيست . تاريخ به ما آموخته اگر كساني خلاف جريان شنا كنند هيچگاه به مقصد نميرسند . بيائيد از خود شروع كنيم بعد از اطرافيانمان . خواهيد ديد چگونه به مدينه فاضله ميرسيم . از دوستان تقاضادارم در پي ايراد به ستور حقير نباشند و با كلمات بازي نشود . تنها هدف من سعي در يادآوري اصول بازي بود وگرنه نيك ميدانم تمامي دوستان فاضل تر و فرهيخته تر از بنده بوده و تقابلي در بين نيست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۷
۱
اللهم اشفع کل مریض
واقعا" تو کله شما دوستان خودجوش جای مغز چی کار گذاشتند؟
ملت ايران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۳
۱
حامد عجب ادم كينه ائي هستي . انقدر زورت اومده كه تو يه بحث ديگه جواب ميدي . ايول . خيلي جالب بود .دوستان بدونيد به حامد چيزي نگيد شايد سال ديگه تو صراط گيرتون بياره ابرتونو ببره .حامد جان اسلام به ما ياد داده جواب بدي هارو يا نده يا ميدي به خوبي بده تا طرفت شرمنده بشه شما ايشان را به اسلام دعوت كن .قابل توجه دوستان بحث كروات مهم نيست هر كي هم دوست داره بزنه .صراط بياد سر اين مسائل اخلاقي خبر بزاره كه با بحث اخلاق خودمون رو درست كنيم .اينطوري به هم نتوپيم .ياد بگيريم نظر همديگه و عقايد هر كس محترم هست .هر چند اشتباه اقاي سعيد گاليور شما كروات بزن ولي اخلاق اسلامي رو رعايت كن و مسخره كردن و غيبت و تهمت زدن رو اسلام مخالف شديد هست رو رعايت كن .نه شما خودم هم همينطور .ممنونم .حالا همديگر رو ببوسيد .اشتي
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
تهرانیان یا ملت ایران !!!
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۹
۰
وای خدایا یعنی اگه ملت ایران کراوات نزنن همه ی مشکلات حله؟بیکاری.تورم.اعتیاد....خدایا خودت به ایران رحم کن با این جور ....های خشکه مذهبی
خبر نگار غرغرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۳
۰
چشم خبر مرگه هرکی که کراوات میزنه خداهمشون رو نابود کنه که خیال شما افراطی ها راحت بشه فقط ترا به اون خدایی که می پرستید و می ترسید که با کراوات دینش و نوندونی شما از بین بره یه مطلب در مورد اختلاص تاریخی ،‌فقر فحشا ... برای یه لقمه نون واردات تناژتناژ مواد مخدر صنعتی به کشور... بی احترامی رییس جمهور به ادیان دیگه زندانیای سیاسی خفقان ..... بنویسین ببینم جیگر شو دارین آخه .... تا کی بسه دیگه شما که مردم رو با اسم دین چاپیدین و خوردین برای نوه ها نتیجه هاتون هم گذاشتین بس نیست دیگه چی می خواین...
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
تکبیررررررررررررررررررررررررررررررررررر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۴
۱
خوب دیگه این یه تیکه پارچه شده بحث روز کشوری که نفتش و نمی خرن تورم بالاست و مردمش از گرسنگی افتادن به جون هم
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۲
۲
سعید خان اگه راست میگی چرا تکذیب نکردی اون کامنت غیر مودبانه رو که به حامد نوشته شده بود؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
طاهر و حامد یکی هستن!!!
عجب سوتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
بنده دو بار در همون صفحع تکذیب کردم برادران در صراط تایید نکردند
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۲
۶
تهرانیان! ملت ایران! با چند نام کامنت میزاری جیگر!سوتی به این بزرگی! تو که از بی بی سی بدتر شدی! سوتی دست حامد ندین تا آبروتون نره! اون از سعید که ادای آدم حسابی ها رو در میاره بعد اونجوری شخصیت حقیقیش رو میشه و این هم از تو که شدی کارخانه تولید کامنت با نامهای مختلف!!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
زرشک!!!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۹:۴۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۳
۸
كروات ،در غرب ،يه چيز إز مد افتاده ومزاحم ، حساب ميشه .
وفقط ،در مراسم رسمى ودولتى ،ويا بعضى أدارت كه
بستن ان طبق ايين نامه ، إجبارى است ،استفاده ميشه
احدى ' ان را نشانه تمدن وژست ، نمى داند.
اگردر ملاء عام كسى كروات بزند.
ياكارمند يك أداره است كه كروات در ان إجبارى است. يا يه جواد به تمام معنى است.
كه إز يك كشور عقب مانده غرب زده ،به تازگى أمده است.
بعضيها تا كى مى خواهند پس مانده هاى غرب را بلغو ر كنند؟؟؟!!!
زهرا
|
Switzerland
ببین ناشناس همین که تو به هر چیز زشتی میگی جواد و اسم امام معصومت رو این جور بیان میکنی نشانه عقب ماندگی مغزیه تومحسوب میشه پس ا این عقلت نظر نذار لابد اقاتونم اینقدر بی تربیته درسته????????????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱
۰
واقعا متاسفم براتون اگه نماد غربه پس خیلی چیزا باید انجام نشه . کت شلوار تعطیل کفش تعطیل اینترنت تعطیل تلوزیون تعطیل کامپیوترتعطیل . . . مطمینا خودتون هم از خیلی از این موارد استفاده میکنید پس شمام غرب زذه اید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۰
۱
اصلا با وضعیت بوجود آمده موافق نیستیم اما این کروات زمانی ارزش شد که فرهنگ وپوشش ایرانی در هیاهوی بازی های سیاسی گم شد!!تا نامی از ایران برده شد سریع انگ ایرانی گری خوردیم!!این شد که خیلی از ارزشها بی ارزش شد!!
lمهرداد a
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۱
۱
نه شرقی نه غربی شعاره-نه عربیسم-نه غربیسم خوبه -نه چفیه نه کروات -خوبه-بابا ایران ایران ایران مردم گرسنه گرسنه گرسنه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
باهات موافقم مهرداد خودشون سیرن آدم سیرم فقط بهونه میگیره و به یه چیزای بیخود توجه میکنه که اگر گرسنه بود عمرا بهش فکر میکرد.
ايمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۴
۰
واقعا چند درصد مردم تو عمرشون كراوات ميزنن كه اين همه روش حساسيت ايجاد كردين هدف چيز ديگه ايه كه خيلي از اين موضوع فراتره و اون درگيري ذهن مردم به اين مسئله پيش پا افتاده است تا گراني و دزدي هاي كلان و ضعفهاي سيستماتيك كشور كمرنگ نشون داده بشه اصلا كروات غربي شما درست ميگي خب چي شد يعني مشكلات ما حل ميشه
يعني با ايجاد محدوديت همه چي درست ميشه
اقايون كمي هم وجدان نداشتتونو بيدار كنين
چون با پول بيت المال دارين اين سايتا رو ميچرخونين اين حرامه نه كروات
علیرضا هاشم پور
|
United States of America
|
۱۴:۳۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۵
۰
بسم الله الرحمن الرحیم
اما بعد

ای کاش بجای اینکه بخوایم با مظاهر غرب!!! بجنگیم کمی با نفس خودمون میجنگیدیم اونوقت نه اینهمه فساد و فحشا در جامعه بود و نه اینهمه کفتار که به بهانه مبارزه با فلان و بسان اینمه فساد به بار بیارن.

روزی دوست عزیزی گفت:
سعدی در شعری این مضمون رو بیان میکنه که:
فرق عالم و عابد در اینه که عابد سعی میکنه کلاه خودشو بگیره که باد نبره و در عین اینکه نفس رو مراقبت میکنه سعی در تربیت غیر مستقیم عوام داره.
اما عالم خودش رو ول کرده و دنبال اصلاح خلق میگرده.

عبادت با علم سبب نجات خلق میشه و علم بدون عبادت سبب ویرانی دین.

صراطی ها اگه ذره ای انصاف دارید بشینید پای پنجره خونتون و نفس بکشید.بوی اسلام میاد؟بوی دین هست؟
فکر کنید که چی و کی باعث شد مردم دین رو کنار بذارند و حتی بدتر دشمنی کنند!

آیا کراوات مسبب بود ...
یا علی مدد
محبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۳
۰
یاد شعر معروفی افتادم که در دهه ی 60 در گل آقا چاپ شده بود که اولش رو براتون میگم می تونین سرچ کنین:
مدعی دید کراواتم و غرید چو شیر
گفت این چیست که بر گردن توست ای اکبیر
گفتمش ... سخت مگیر
می کنم پیش تو اقرار که دارم تقصیر
کانچه اسباب گرفتاری هر مرد و زن است
*** همه تقصیر کراوات من است *** !!!

و الی آخر
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۱۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۱
زهرا خانم
لابد تو عقل كلى !كه جعل حديث مىكنى ووقتى ازت ادرس ميخوان مى گى ، مقدمه صحفيه سجاديه كه حذف شده!!!!!!!!!!!
جا نماز اب كش ها ى بى ادبى مثل تو هستند كه دل إمامان ودين داران را خون كرده اند.
دم خروس جعل حديثت را بأور كنيم يا.....
مي شه حدس زد كه تو مكتب كدوم متفكر صاحب نظريه داماد لرستان، سيكل گرفتى !!!!!
ضمنا :
اين جا چاله ميدون در خونتون نيست كه فحش كوچه بازارى مى دى !!!
من اقا ندارم.
ولى تو اگه دارى دلم واسش مى سوزه!!!!!!
خصوصى:
صراط. لطفاًً زير پاسخ زهرا درج كنيد وبأ همان سرعت كه پاسخ هاى مخالفان را درج مىكنيد. مرسى
زهرا
|
Switzerland
بنده خدا اخه بگو من کجا بددهنی یا توهین کردم? چرا مغلطه میکنی این حدیث واثبات کن که جعلیه در ضمن از لحن حرف زدنت همه چیز مشخصه من این حدیث و گذاشتم برای چهارتا آدم درست و حسابی که برن در موردش تحقیق کنن نه آدمی مثل توکه چون به مذاقش خوش نیومده فقط تهمت بار میکنه دیگه جواب تو نمیدم چون خودت و زدی به خواب کاریت نمیشه کرد فقط اگه تونستی جعلی بودنش و اثبات کنی من هستمدر غیر این صورت بیش از این من و با تهمت هات مدیون خودت نکن.
والسلام.
دخترک
|
France
|
۲۲:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۱
۰
یعنی این همه جنگ سر یه کروات؟!
به نظر من که آقایون با کروات و کت شلوار خیلی شیک و جذاب می شن حالا منشاء ش ایرانیه غربیه کره ماهه هر چی، چرا از چیزای قشنگ استقبال نکنیم.
خیلی واضح هست که دارن سر مردم رو به النگ و دولنگ گرم می کنن عمق فاجعه به چشم نیاد،
دخترک
|
France
|
۲۲:۳۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
پاپیونم خوبه شیکه، یه روزم پاپیون رو مطرح کنید ببینیم حکمش چیه تاریخچه ش چیه ضد اسلامه ضد کنوانسیون حقوق بشریه یا باعث گرانی و اختلاس
ناشناس
|
France
|
۲۲:۵۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
اگر بجای گیر دادن به کراوات به رفتار مدیران ما توجه بکنید جایی برای بحت کردن زدن یا نزدن ان نمی کردید بعضی از مدیران ما از هر چه کراواتی وکراوات زن جلو ترند.مدیر باپول کارخانه بغرب میرود موقع بر گشتن رفتارش را ببینید مدیران غربی غلط بکنند از این کارها را انجام دهند.
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۱
۲
نورا از نظر تو هر کی مخالف سعید کامنت بزاره اسمش میشه حامد!! ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مهم لحن صحبت و ادبیات طرف هستش
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
چطوری حامد!؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس تو که خیلی با ادبی یه نگاه به نظراتت بنداز تا این خوش لحن بودنت و کامل درک کنی.
نعیمه
|
Netherlands
|
۱۶:۱۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۴
۱
مردان کراوات پوش آراسته ترند.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۸:۲۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۰
۲
باز كه جواب من به زهرا را سانسور كردى!!!!
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۱
۰
آقای ناشناس از کانادا بسیار با شما موافقم. ممنون از اینکه شما هم قبول دارید لحن گفتار نباید غیر مودبانه باشد.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۴۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۰
۱
طبق ابتدائي ترين قانون مطبوعا تى بأيد جواب مطلبى را كه منتشر مى كنى حذف نكنى !
ولى شما با اين همه ادعا بعضى جوابها را كه حاوى
توهين اشكار به مخاطب است را پر رنگتر از ساير مطالب منتشر مى كنى !
لا اقل اعتبار نداشته خبرىت واست فمهم باشه !
هر چند كه بعضى ها نمى دونند اعتبار چيه ؟!
رانت را چسبيده اند وبس !!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۲۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۱
۲
زهرا !! از بروبچ خودتونه؟؟؟!
واسه همين مجوز داره حديث جعل كنه ! توهين كنه !
مثل مقتداى روشن فكر متفكرش!! صاحب نظريه داماد لرستان،وقتى ازش دليل مى خوان بگه :"مقدمه صحفيه سجاديه كه حذف شده!!!!!!!
وبعد خودش را هم صاحب عقل بدونه !
زهرا
|
Switzerland
برات متاسفم که به راحتی تهمت میزنی کاش یکم تحقیق میکردی تا مجبور نشی روز قیامت زیر دین من باشی اگه میتونی نقضش کن اون وقته که من باهات موافقم حواست باشه خودتم میدونی هیچ توهینی نکردم!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۴
۱
برای من به تجربه ثابت شده که آدمهایی که کراوات می زنند آدمهای مرتب و منظمی هستند. لباس با کراوات حتما اتو کشیده مباشد و کفشها واکس خورده .
کراوات شاقول بدن میباشد . انحراف به چپ و راست و عقب جلو را نشان میدهد . مجبوری راست و کشیده راه بری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بدنی که بخواد با کراوات راست باشه و منحرف نباشه، خب بدون کراوات کج و منحرف میشه که!!
بهتره راست بودن بدن رو وابسته به یک تیکه پارچه نکنی!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هرهرهرهرهرهرهرهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گاو آهن بزنی سیخ تر راه میری ! پس بدو بنداز گردنت غش غش غش غش
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
گوشه ای از ادبیات برادران ارزشی و ولایی والبته ناشناس!!!!!!!!!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا که ناشناس خیلی بافرهنگی تمدن و فرهنگ از تو زاده شده این و یادت نره!!!!!!!!
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
همین شما افراد ظاهر بین هستید که با این تفکرات سطحیتون اسلام رو وارونه جلوه میدین... کافیه یه کم فکر کنید ... اونوقت به حرفای خودتون میخندین... نه عزیزان اسلام با کراوات به خطر نمی افته با این طرز فکر عصر جاهلی شماها به خطر می افته...