دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

انیمیشنی تلویزیونی که به فیلم سینمایی تبدیل شد

حسین صفارزادگان، یکی دیگر از کارگردانان فیلم سینمایی «ببعی قهرمان» در یادداشتی اختصاصی نقطه‌نظراتش را درباره اثر و تجربه ساخت آن مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید. 
کد خبر : ۶۷۵۳۶۸
حسین صفارزادگان، یکی دیگر از کارگردانان فیلم سینمایی «ببعی قهرمان» در یادداشتی اختصاصی نقطه‌نظراتش را درباره اثر و تجربه ساخت آن مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید. 
 
۱) مجموعه تلویزیونی ببعی در سه فصل برای گروه سنی خردسال تهیه و پخش شد که از همان آغاز فصل نخست تا پایان فصل سوم، جزو پربازدیدترین برنامه‌های این گروه سنی بود و مخاطبانی وفادار داشت، همین موضوع باعث شد ایده طرح سینمایی آن مطرح و به سازمان هنری اوج پیشنهاد شود. از آنجا که تولید اثر سینمایی زمانبر بود، از همان ابتدا قصدمان توجه به مخاطب وفاداری بود که پس از تولید ژانر سینمایی، وارد گروه سنی کودک می‌شدند، از این رو فرصت مناسبی بود تا از تکنیک سه‌بعدی (۳D) برای بالا بردن جذابیت آن بهره ببریم و در ادامه، محتوایی مناسب گروه سنی بالاتر یعنی کودک فراهم سازیم. 
۲) به دلیل آنکه برای اولین بار در ایران یک انیمیشن تلویزیونی به سینمایی تبدیل می‌شد، پیش‌بینی‌مان بر این بود که مخاطب وفاداری که از خردسال به گروه سنی کودک رسیده است، از آن استقبال خواهد کرد، از این رو زمانی که کار را برای اکران در جشنواره فیلم فجر آماده می‌کردیم، پیش‌بینی‌مان بر این بود که مخاطب وفادار دوست خواهد داشت، شخصیت محبوبش را روی پرده سینما و با جلوه‌ای جدیدتر و باکیفیت بالاتر نیز ببیند. خوشبختانه چنین اتفاقی رقم خورد و در جشنواره فیلم فجر نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. 
۳) قرار بود این پروژه دو ساله به اتمام برسد، اما چون در زمینه رندرینگ و نورپردازی نیاز بود روی کیفیت آن بیشتر کار شود، زمان بیشتری صرف شد. از کارفرما فرصت بیشتری خواستیم که پذیرفته شد و موفق شدیم طی یک سال بر کیفیت آن بیفزاییم و روی داستان آن هم به شکل بهتری کار کنیم. در بازنگری‌هایی که صورت گرفت، چند دقیقه از کار را حذف کردیم و چند دقیقه دیگر به آن اضافه کردیم که به بهترشدن فیلم بسیار کمک کرد. در هر صورت این روند نیازمند زمان بود و از این فرصت به دست آمده توانستیم نهایت استفاده را ببریم و بر کیفیت کار اضافه کنیم.