دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

تعطیلی شنبه‌ها منتفی شد؛ مخالفت مجمع تشخیص با تعطیلی شنبه‌ها

هیئت عالی نظارت با تعطیلی شنبه‌ها مخالفت کرد
کد خبر : ۶۶۰۰۸۰

به گزارش صراط به نقل ازایسنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در نشستی خبری  درباره وضعیت مصوبه افزایش تعطیلات آخر هفته اظهار کرد: در حال بررسی این مصوبه هستیم و به محض پایان بررسی‌ها، اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره فرآیند بررسی صلاحیت‌ داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری و زمان آغاز تبلیغات گفت: زمان قانونی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها ۵ روز است و امکان تمدید آن به مدت ۵ روز دیگر نیز پیش‌بینی‌ نشده است که از ۵ روز اول حتما استفاده خواهیم کرد و در تلاشیم که از همه ۵ روز دوم استفاده نکنیم. طبیعتاً بعد از بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج، زمان تبلیغات انتخاباتی تا ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات ادامه خواهد داشت.

آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

طحان نظیف همچنین درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب تاکید کرد: درباره این لایحه در مراحل قبل هم ما به عنوان شورای نگهبان ایراد داشتیم و هم هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص ایراداتی را داشتند که اخیرا هیئت عالی اعلام کرده که ایرادات برطرف شده است و این موضوع در نوبت رسیدگی در شورای نگهبان قرار دارد.