دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
وال استریت ژورنال:

احتمالا ۸۰ درصد از سیستم تونل حماس در غزه دست نخورده است

احتمالا ۸۰ درصد از سیستم تونل حماس در غزه دست نخورده است
روزنامه "وال استریت ژورنال" در گزارشی نوشته که پس از ۱۱۴ روز درگیری، هنوز ۸۰درصد از سیستم تونل حماس در زیر غزه دست نخورده باقی مانده‌ است.
کد خبر : ۶۴۷۲۷۷

به گزارش صراط به نقل از مهر، در این گزارش با استناد به اظهارات مقامات اسرائیلی و آمریکایی آمده است که ارزیابی این‌که چه میزان از هزارتوی زیرزمینی حماس تاکنون توسط نیروهای اسرائیلی تخریب شده‌اند، دشوار است.

از زمان آغاز حمله زمینی در پی کشتار ۷ اکتبر، که در آن تروریست‌های حماس حدود ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۵۳ نفر را به گروگان گرفتند، نیروهای اسرائیلی برای تخریب تونل‌ها تلاش کرده‌اند شمار هر چه بیشتری از تونل‌های زیرزمینی این سازمان تروریستی حاکم بر غزه را کشف و منهدم کنند.

برخی از تونل‌ها بمباران شده‌اند، برخی دیگر را به آب بسته‌اند. با این حال، پیشرفت در این زمینه بسیار کند است زیرا این تونل‌ها باید نخست نقشه‌برداری شوند و برای کشف تله‌های انفجاری و وجود احتمالی گروگان‌ها مورد بررسی قرار گیرند تا نیروهای اسرائیلی بتوانند آنها را نابود کنند.

گمان می‌رود که یحیی سنوار، رهبر حماس و دیگر فرماندهان تروریست در زیر زمین پنهان شده باشند. این روزنامه به نقل از مقام‌های اسرائیلی می‌گوید، گمان می‌رود فرمانده تروریست‌های غزه به همراه شماری از گروگان‌ها در یک مرکز فرماندهی در تونل زیر شهر خان یونس باشند.

در اوایل این ماه گزارش شد که بنا به ارزیابی مقامات ارشد دفاعی اسرائیل طول شبکه این تونل‌ها در نوار غزه حماس میان ۳۵۰ تا ۴۵۰ مایل (حدود ۵۶۰ تا ۷۲۵ کیلومتر) است که بسیار طولانی‌تر از آنی است که پیش از این تصور می‌شد. این در حالی است که کل مساحت نوار غزه ۲۲۵ کیلومتر مربع است.

برچسب ها: تونل حماس غزه