دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
حرف من سند است

تعرفه‌های‌نظام‌پزشکی‌فقط‌پیشنهادبود

شورای عالی نظام پزشکی در چارچوب قانون عمل می کند و ما هم قانون برنامه پنجم رعایت می کنیم.
کد خبر : ۶۳۷۳۵
به گزارش صراط به نقل از مهر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ارتباط با تعرفه های ابلاغی بخش خصوصی برای سال 91 گفت: این تعرفه ها فقط پیشنهاد شورای عالی نظام پزشکی به وزارت بهداشت بوده است.

 
دکتر سید شهاب الدین صدر بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد در ارتباط با ابهام های پیش آمده در اعلام تعرفه های بخش خصوصی و همچنین موضع گیری وزارت بهداشت در این خصوص اظهار داشت: آنچه در شورای عالی نظام پزشکی مصوب و اعلام شد تعرفه های پیشنهادی خدمات پزشکی بوده است.

وی افزود: شورای عالی نظام پزشکی در چارچوب قانون عمل می کند و ما هم قانون برنامه پنجم رعایت می کنیم.

صدر با تاکید بر اینکه فقط حرف من برای ابلاغ تعرفه های نظام پزشکی سند است تاکید کرد: مصوبات شورای عالی نظام پزشکی را رئیس کل باید ابلاغ کند.

وی با اعلام اینکه ما منتظر هستیم که وزارت بهداشت و هیئت وزیران تعرفه های بخش خصوصی را ابلاغ کنند اظهار داشت:  بررسی های کارشناسی نظام پزشکی تا حدود زیادی با وزارت بهداشت همخوانی دارد و ما هیچ مشکلی از این جهت با وزارت بهداشت نداریم. به طوری که نظرات ما با وزارت بهداشت تقریبا هماهنگ است.

رئیس کل سازمان نظام در خصوص نحوه برخورد این سازمان با افزایش تعرفه ها قبل از ابلاغ آن از سوی هیئت وزیران در بخش خصوصی اظهار داشت: با هر فردی و هر موردی که از چارچوب های قانونی که در دریافت جزئی و بستری تخلف کند تردید نکنید که برخورد می شود.

وی یکی از مشکلات نظام سلامت را تامین منابع دانست و گفت: متاسفانه جامعه پزشکی از تعرفه ها ناراضی است.

صدر با اعلام اینکه در سال 91 سهم وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه ها مشخص و مصوب شده است گفت:  با توجه به اینکه شش هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یافته است پیش بینی می شود اعتبارات این حوزه به بالای 20 هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اعلام اینکه بیش از 80 درصد خدمات بستری در بخش دولتی صورت می گیرد گفت: با اختصاص این میزان اعتبارات مردم می توانند به صورت رایگان از بیمارستانهای دولتی خدمت دریافت کنند و نگرانی ه از بابت خودگردانی بیمارستانها وجودداشت برطرف می شود.

رئیس کل سازمان نظام در خصوص انتقاد سازمان نظام پزشکی از اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرها گفت: این طرح نواقص و ایراداتی دارد که باید برطرف شود به طور مثال با سرانه 1750 تومان کفاف این خدمات را نمی دهد و اشکالات اصولی به اجرای این برنامه وارد است وگرنه سازمان نظام پزشکی در اصل اجرای طرح تردید و اختلاف نظری با وزارت بهداشت ندارد.