دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

تفاوت پول معمولی با ارز دیجیتال

یک ارز دیجیتال، دارای تفاوت‌های بسیار متعددی با یک پول معمولی می‌باشد. این تفاوت‌ها برای بعضی‌ها یک نقطه قوت و برای برخی دیگر، یک نقطه ضعف به شمار می‌رود.
کد خبر : ۵۸۴۹۸۵

به گزارش پایگاه خبری صراط، همانطور که می دانید یک ارز دیجیتال ، دارای تفاوت های بسیار متعددی با یک پول معمولی می باشد. این تفاوت ها برای بعضی ها یک نقطه قوت و برای برخی دیگر، یک نقطه ضعف به شمار می رود. به عنوان مثال برخی افراد جامعه به این بازار و ارز های موجود در آن اعتماد ندارند و برخی دیگر از این ویژگی ها برای انتقال پول به کشور های دیگر، انجام معاملات بزرگ و ... استفاده می کنند. در ادامه برخی از مهم ترین تفاوت های میان ارز دیجیتال و پول های قدیمی و معمولی را بررسی می کنیم.

تفاوت پول معمولی با ارز دیجیتال

1-  عدم نیاز به پشتوانه فیزیکی: در حال حاضر تمامی ارز‌های قدیمی دنیا مثل دلار، یورو، تومان و ... دارای پشتوانه فیزیکی می‌باشند. این پشتوانه فیزیکی می‌تواند طلا، الماس یا ... باشد. این پشتوانه در اختیار بانک مرکزی منتشر کننده ارز قرار دارد. اما ارز‌های دیجیتال هیچ نیازی به پشتوانه فیزیکی نداشته و بدون کمک ان‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

2-  ساختار تراکنش ها : رمز ارز از نظر ساختار تراکنش نیز با پول های معمولی فرق دارد. در حال حاضر برای انجام انجام تراکنش با پول های معمولی بین دو نفر، به یک سازمان ناظر متمرکز مثل بانک نیاز داریم. در حالی که در بازار رمز ارز ها به سازمان یا نهاد متمرکز خاصی مثل بانک ها وجود نخواهد داشت. تراکنش های انجام شده در بازار ارز های دیجیتال بر روی شبکه بلاک چین و با کمک آن انجام می شود.

3-  بازگشت ناپذیری : در حالت عادی و در انجام معاملات با واحد های پول عادی و قدیمی شما می توانید بعد از انجام معامله، خرید خود را کنسل کنید و مبلغ پرداختی خود را به صورت کامل یا با اندکی ضرر پس بگیرید. اما در هنگام انجام معامله با یک ارز دیجیتال، این ویژگی وجود ندارد و شما نمی توانید معامله انجام شده را بازگردانید. در این بازار تنها در صورتی که فرد دریافت کننده ارز های پرداختی را به کیف پول شما بازگرداند، شما می توانید مجددا به سرمایه خود دست پیدا کنید.

4-  حفظ هویت کاربران: در هنگام انجام معامله با کمک یک ارز دیجیتال ، هویت افراد به طور کامل حفظ می شود. زیرا برای انجام تراکنش ها و معاملات این ارز ها، نیازی به ارائه اطلاعات هویتی نمی باشد. در هنگام انجام معامله با یک ارز دیجیتال، نیازی به پر کردن فرم های حاوی اطلاعات هویتی و شخصی نخواهید داشت.

5-  کارمزد‌های پایین‌تر: همانطور که می‌دانید امروزه برای انتقال پول از طریق سازمان‌ها و نهاد‌های متمرکز، باید کارمزد انتقال سرمایه خود را پرداخت نمایید. این ویژگی در بازار ارز‌های دیجیتال نیز وجود دارد. با این تفاوت که کارمزد‌های موجود در این بازار، بسیار کمتر از انتقال پول با کمک سازمان‌های متمرکز می‌باشد.

در انتها شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش ارز دیجیتال، ویژگی رمز ارز‌ها و ...، به وب سایت آرن کریپتو مراجعه فرمایید.  


تفاوت پول معمولی با ارز دیجیتال