پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

کاظمی: فعالیت آموزشی ۱۱۰ کشور جهان حضوری است

کاظمی: فعالیت آموزشی ۱۱۰ کشور جهان حضوری است
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت آموزشی ۱۱۰ کشور جهان به صورت حضوری است و ۵۰، ۶۰ کشور به صورت آموزش ترکیبی است.
کد خبر : ۵۷۲۱۱۵

 علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند»، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: کرونا خسارات زیادی به بخش‌های کشور وارد کرد، اما فکر می‌کنم آسیبی که به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد، شاید غیرقابل برآورد و غیر قابل جبران است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: آسیب‌هایی که از حیث فردی مانند پرخاشگری، افسردگی، رفتار‌های پرخطر و وجود مشکل در مهارت ارتباطی به دانش‌آموزان وارد شده است؛ همچنین دانش‌آموزان بسیاری از آموزه‌ها و ارزش‌های فرهنگی را در تعاملات و ارتباطات اجتماعی یاد می‌گیرند.

کاظمی با بیان اینکه امروزه دانش‌آموزان ما از درک مهربانی محرومند و نمی‌توانند در میدان تجربه کنند، گفت: این موارد در کنار آسیب‌های فضای مجازی است؛ خسارت‌هایی که کرونا به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد، آنقدر زیاد و عمیق است که قطعا در آینده یک شکاف و گسست در تربیت نسلی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به تجربه جهانی در آموزش افزود: آخرین جایی که بستند و اولین جایی که باز کردند، مدرسه بود؛ در حال حاضر فعالیت آموزشی ۱۱۰ کشور جهان به صورت حضوری است و ۵۰، ۶۰ کشور به صورت آموزش ترکیبی کار می‌کنند و برخی کشور‌ها هم الگوی خاصی ارائه نکرده‌اند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برابر کرونا بهترین واکنش را نشان دادیم، ادامه داد: اولین واکنش را معلمان بعد از ۲۴ ساعت نشان دادند؛ دومین واکنش را صدا و سیما نشان داد و اولین دستگاهی بود که به کمک نظام تعلیم و تربیت آمد و به نظرم یک شاهکار آفرید.

وی افزود: آموزش و پرورش در پایان فروردین ۱۳۹۹ با خلق یک دستاورد بزرگ که می‌توان آن را بزرگترین دستاورد نظام در دوران کرونا ذکر کرد، شبکه آموزشی شاد را با حمایت تعدادی از دستگاه‌ها ایجاد کرد البته طبیعتا هر کدام از مسیر‌ها مشکلاتی داشت مثلا معلمان تجربه نداشتند که در طول مسیر کسب کردند.

کاظمی اضافه کرد: مدرسه تلویزیونی در ابتدا با یک شبکه آموزش شروع شد، اما در ادامه شبکه‌های دیگر به کمک آمدند و ۱۹ هزار برنامه پخش کردیم.