پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰

امضاي حكم دانشجو در حالت تعلیق

با لغو جلسه مذاكره هيئت شوراي عالي انقلاب فرهنگي و هاشمي، باز هم امضاي حكم رياست جديد دانشگاه آزاد اسلامي به تاخير افتاد.
کد خبر : ۵۳۲۲۹

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علي رغم آنكه فرهاد دانشجو در جلسه 21 دي ماه هئيت امناي دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان رئيس جديد اين دانشگاه معرفي شد اما فرآيند تائيد و امضاي حكم وي تا به حال به طول انجاميده است. حكمي كه نياز به تائيد آيت الله هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس اين هيئت امنا دارد اما امضاي اين حكم به دليل مواردي كه از سوي اطرافيان وي به عنوان اشكالات قانوني در انتخاب رئيس جديد از همان ساعات اوليه مطرح شد، تا به حال معلق مانده است.
قرار بود در جلسه عصر امروز، هیئت 5 نفره که از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی براي مذاكره به دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مي رفتند به اين ماجرا خاتمه دهند؛ اما اين جلسه هم به دلیل برنامه‌ها و جلسات مختلف اعضاء به روزي ديگر شايد در هفته آینده موکول شد.


*** شوراي انقلاب فرهنگي قانون را اصلاح مي كند؟


در اساسنامه فعلي دانشگاه آزاد اسلامي پيش بيني نشده كه اگر رئيس هيئت امنا حكم گزينه پيشنهادي رياست را امضا نكرد چه بايد كرد؟ به همين خاطر خيال هيئت امنا راحت است كه كسي نمي تواند اشكال قانوني بر تاخير در امضا بگيرد اما دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به احتمال تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد در صورت عدم امضای حکم رئیس جدید این دانشگاه از سوی آیت‌الله هاشمی گفت: در صورتی که ضرورتی ایجاد شود، شورا در جهت تثبیت رئیس و تشکیلات جدید دانشگاه آزاد اقدام خواهد کرد، شورایعالی انقلاب فرهنگی در این زمینه هیچ بن بستی ندارد چراكه این شورا موسس دانشگاه آزاد و تصویب کننده اساسنامه این دانشگاه است.
عليرضا سليمي، عضو كميسيون آموزش مجلس هم در اين خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اكنون وضعيت فعلي دانشگاه آزاد بين زمين و آسمان معلق است و ما منتظر اقدام سريع شوراي عالي انقلاب فرهنگي هستيم.
وي گفت: اين اوضاع باعث آسيب رساندن به دانشگاه آزاد اسلامي مي شود و اين شوراي عالي انقلاب فرهنگي است كه مرجع رسيدگي به اين اتفاقات است./ط2

برچسب ها: حکم دانشجو هاشمی