دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
وزیر ورزش درجلسه اصلاح اساسنامه

انتخابات‌فدراسیون‌فرصت‌‌طلبی‌ ‌مجلس‌؟

عباسی گفت: تلاش ما این است که با توجه به آرمان‌ها و ظرفیت‌ها، توانایی‌هایمان را به منصه ظهور برسانیم و فدراسیون در تلاش است که این کار را انجام دهد. مساله مهم دیگر که در جلسه امروز مطرح شد درباره اعتبارسنجی باشگاه‌ها بود که در مورد آن صحبت‌هایی را انجام دادیم
کد خبر : ۴۸۳۰۸
به گزارش سرویس ورزشی صراط  محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در حالی که پس از رای‌گیری در مورد اصلاح اساسنامه این جلسه را ترک می‌کرد در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جلسه خوبی برگزار کردیم و باحضور اکثریت افراد موارد مختلفی مطرح شد.
حاضران دو پیشنهاد را مطرح کردند که در رابطه با اشکالات و اصلاحات اساسنامه بود. برخی مخالف و عده‌ای نیز موافق بودند که اصلاحات انجام شود. مورد دوم در خصوص انتخابات و زمان آن بود و برخی اختلافات در مورد اینکه انتخابات امسال و یا سال آینده برگزار شود مطرح شد که نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

عباسی گفت: تلاش ما این است که با توجه به آرمان‌ها و ظرفیت‌ها، توانایی‌هایمان را به منصه ظهور برسانیم و فدراسیون در تلاش است که این کار را انجام دهد. مساله مهم دیگر که در جلسه امروز مطرح شد درباره اعتبارسنجی باشگاه‌ها بود که در مورد آن صحبت‌هایی را انجام دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما تاکید داشتید انتخابات امسال برگزار شود گفت: از ابتدا حرفم این بود که در تاریخ مقرر انتخابات را برگزار کنیم و در همین زمینه تلاش کردم که امسال برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه چرا به تغییر اصلاح اساسنامه رای نداد گفت: احساس کردم به رای جمعی باید احترام گذاشت چون در جلسه دو نظر مختلف بود و من به احترام اکثریت رای ندادم.

عباسی در خصوص اینکه شما اصلاح در اساسنامه را الزامی می‌دانید یا خیر گفت:‌ در این خصوص رای اکثریت مهم است و باید به نظر حاضرین احترام بگذاریم.

وی در خصوص اختلافاتی که در جلسه گذشته مجمع فدراسیون فوتبال دیده می‌شد گفت: همانطور که امروز شاهد بودیم جلسه به صورت شفاف برگزار شد و وزارت ورزش با برگزاری این جلسات اشراف بیشتری نسبت به این مسئله دارد و مقدمات برگزاری انتخابات را بدون هیچ مشکلی رصد خواهد کرد تا اختلافاتی به وجود نیاید. مطمئن باشید اگر جلسات همین‌گونه ادامه داشته باشد دموکراسی مجمع تشکیل می‌شود و اختلاف دیگری را نمی‌بینید.

خبرنگاری پرسید آیا برای انتخابات وزارت ورزش گزینه خاصی را مد نظر دارد یا خیر گفت: وزارت ورزش همه چیز را مورد تحلیل قرار خواهد داد و به دنبال این است که انتخابات در همه فدراسیون‌ها با آرای اکثریت انجام شود. با توجه به اینکه از امروز تاریخ آغاز انتخابات اعلام شده در حال رصد کردن هستیم ولی آن چیز که جمع بپذیرد اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که شاید اگر اصرار شما نبود اعضا مایل به اینکه انتخابات به همین زودی‌ها برگزار شود نبودند گفت: هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ نظر جمع همه موافق بودند و من هم سعی کردم انتخابات هر چه سریع تر برگزار شود.

عباسی در خصوص اینکه آیا فکر نمی‌کنید با توجه به همزمانی احتمالی انتخابات مجلس با انتخابات فدراسیون برخی از کاندیداهای مجلس از فرصت استفاده کرده و در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز شرکت کنند گفت:‌ این دو مسئله ربطی به یکدیگر ندارد و انتخابات براساس آئین‌نامه‌ها انجام می‌شود.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا اینگونه فوتبال سیاسی می‌شود یا ورزشی گفت: باید تلاش کنیم فوتبال حرفه‌‌ای شود نه سیاسی.
 
آخرین اخبار و تصاویر ورزشی را در سرویس ورزشی صراط بخوانید.