دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

ظریف: نه خانه‌ای در آمریکا دارم نه حتی حساب بانکی

«من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشاگری فرمودند به اضافه ده دوازده مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشته‌ام. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد است که من هیچگاه در آن حتی سکونت نداشته‌ام.
کد خبر : ۴۷۰۵۶۲

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به یک کاربر در صفحه اینستاگرامش درباره اینکه از دو خانه‌ای که در آمریکا داری بگو و اینکه با کدام پول خریدی، عنوان کرد: «من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشاگری فرمودند به اضافه ده دوازده مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشته‌ام. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد است که من هیچگاه در آن حتی سکونت نداشته‌ام. همسر و فرزندانم هم هیچ دارایی خارج از ایران ندارند. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد.»

وزیر خارجه ایران پیش از این نیز در مصاحبه با نیویورک تایمز و پیش از اعمال تحریم‌های جدید گفته بود که هیچ ملکی در آمریکا و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران ندارد.

دولت آمریکا بامداد پنجشنبه محمدجواد ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.