دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

عاشق صندلی کارمندی خود باشید

به طور میانگین چند ساعت در روز، روی صندلی خود می نشینید؟ چیزی بیش از 85 هزار ساعت یعنی معادل 10 سال از عمر یک انسان.
کد خبر : ۴۰۴۲۱۵

به طور میانگین چند ساعت در روز، روی صندلی خود می نشینید؟ چیزی بیش از 85 هزار ساعت یعنی معادل 10 سال از عمر یک انسان. واقعیت این است که طراحی بدن انسان ها نسبت به حرکت کردن، سازگار تر است نه نشستن در تمام طول روز، بنابراین اگر نیاز به نشستن برای ساعت های طولانی دارید، به جای خرید یک صندلی کارمندی ارزان قیمت یا خیلی زیبا، صندلی بخرید که روی آن در بهترین و صحیح ترین و طبیعی ترین وضعیت بنشینید یا آزادانه حرکت کنید.

 عاشق صندلی کارمندی خود باشید

 

 خرید خوب، 7 نکته را در نظر بگیرید

قابلیت تنظیم ارتفاع: تقریباً هر صندلی کارشناسی در بازار، تا حدودی قابل تنظیم است. ارتفاع یک صندلی مناسب باید به راحتی قابل تنظیم باشد تا شخصی که روی آن می نشیند بتواند آن را متناسب با قد خود تنظیم کند. ارتفاع صندلی باید به اندازه ای باشد که ران ها به حالت موازی با کف زمین، ساعد روی دسته صندلی و کف پاها، صاف روی زمین قرار گیرد.

قابلیت تنظیم پشتی: پشتی صندلی بهتر است هر دو قابلیت تنظیم بالا به پایین و تنظیم زاویه را داشته باشد تا هم بتوانید ارتفاع مناسب برای پشتیبانی از سر شانه ها را تنظیم کنید و هم آن را با توجه به شکل طبیعی ستون فقرات و نوع بدن خود تغییر دهید. هم چنین باید در قسمت پایین، کمی به سمت جلو متمایل باشد تا قوس کمر را پوشش دهد.

عاشق صندلی کارمندی خود باشید

بچرخ تا بچرخیم: تقریباً تمام صندلی های اداری، چرخ دار هستند اما اطمینان حاصل کنید که صندلی با محور خوبی ساخته شده و به راحتی روی هر نوع سطحی حرکت می کند. صندلی های ارگونومیک، 5 شاخه دارند تا از کج شدن ناگهانی صندلی هنگامی که فرد برای استراحت به عقب تکیه می دهد یا خم می شود، جلوگیری کنند.

پارچه مهم است: شما نیاز به یک تشک مناسب دارید، که به راحتی بشود ساعت ها روی آن نشست. انتخاب پارچه مناسب برای صندلی، مانند انتخاب پارچه برای لباس مناسب است. بنابراین بهتر است پارچه به کار رفته بادوام بوده و اگر از نوع منفذ دار باشد، بهتر است چرا که مانع گرم شدن و تعریق می شود. 

خوش نشین باش: بهترین حالت نشستن، حالتی است که نیروی وزن در کل سطح پخش شود. کفی صندلی  مناسب، باید دارای لبه گرد بوده و اندازه آن به اندازه نشیمن گاه تا پشت زانو باشد. هنگامی که نشسته اید چک کنید که به اندازه یک مشت بین پشت زانو و جلوی صندلی، فضای خالی وجود داشته باشد. یک صندلی اداری خوب تا جایی که امکان دارد به کاربر اجازه تغییر وضعیت می دهد.

دسته های صندلی: زمانی که روی صندلی می نشینید باید ساعد دست در حالت عادی روی دسته صندلی و آرنج در زاویه ی 90 درجه قرار بگیرد. بهتر است پوشش دسته ها، نرم و ارتفاع آن ها استاندارد باشد تا تکیه گاه مناسبی برای ساعد و شانه ها شود و نباید کاربر را در موقعیتی قرار دهد که دسترسی به کامپیوتر برای او محدود یا مانع از نزدیک شدن صندلی به میز شود.

قیمت صندلی کارمندی : اغلب مردم پول بیشتری برای میز خرج می کنند تا صندلی، در حالی که صندلی نقش پررنگ تری در حمایت از سلامت شما ایفا می کند. هزینه ای که امروز برای خرید یک صندلی ارزان یا صرفاً زیبا، صرفه جویی می کنید در آینده برای مصارف درمانی یا حتی جراحی خرج خواهد شد.

باید اذعان کنیم که حتی یک صندلی عالی هم نمی تواند همه مشکلات مربوط به نشستن های طولانی را حل کند اما می تواند با ترکیبی از اجزا و ویژگی ها، بصورت شگفت آوری یک وضعیت خوب برای نشستن شما ایجاد کند و اثرات منفی را تا حد امکان کاهش دهد. حال با اطلاع از ویژگی هایی که نیاز دارید با یک جست وجوی ساده و سریع می توانید ضمن یک خرید اینترنتی آگاهانه، در هزینه حمل و نقل و زمان خود نیز صرفه جویی کنید.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!