دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸

افتخار شمقدری به کیمیایی

شب گذشته برنامه هفت از میهمانی ویژه استقبال کرد؛ جواد شمقدری مهمان ویژه این برنامه بود که فریدون جیرانی به بررسی عملکرد و البته تعریف و تمجید های خاص از وی پرداخت. تيتراژ آغازي برنامه نیز معرفي جواد شمقدري آغاز شد و سپس برنامه با حضور وي و مجري ادامه پیدا کرد.
کد خبر : ۳۶۹۱۹

به گزارش صراط به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، در این برنامه ابتدا فریدون جيراني مانند گذشته تعريف و تمجيدي از شمقدري کرد و با مرور کارنامه هنري وی برنامه را پيش برد.

موضوع با دريافت جايزه اصلي اولين جشنواره فجر براي بهترين کارگرداني فيلم مستند "صداي پاي نور" آغاز کننده صحبت بود و از اينجا تريبون به جواد شمقدري داده شد و وي در ادامه آن خاطره اي گفت که "در آن جشنواره کارگرداناني از اروپاي شرقي بودند که بعد از ديدن فيلم به من گفتند تا کنون ما هرچه فيلم جنگي مي ساختيم براي نشان دادن اين حقيقت بود که مي جنگيم براي صلح، اما تو با اين فيلمت نشان دادي مي جنگيم براي زندگي، و اين براي من خيلي تاثير گذار بود".

از اینجای برنامه به بعد تعریف و تمجید های شمقدری از خود شروع شد تا جائی که وی گفت: ما زير ساخت ها را گسترش داديم تا جهشي در سينما رخ دهد. با تغيير زير ساختارها، ساختار ها هم بايد تغيير مي يافت که بعد از بازنگري تصميم بر اين شد که با تشکيل سازمان سينمايي به وحدت رويه برسيم.

وی گفت: هنگامي که معاونت سينمايي تشکيل شد من دست همکاري به سوي همه دراز کردم اما متاسفانه حتي نزديک ترين دوستان من حاضر به همکاري با من نشدند، البته خوب اين طبيعي است که مانند هم فکر نکنيم.

ادامه برنامه به اين گذشت که ضيا هاشمي –رييس شوراي صنفي نمايش- به تعريف از شمقدري پرداخت که براي تشکيل شوراي عالي سينمايي واقعا جسارت مي خواست و در زمان آقاي داد اين شمقدري بود که اين جسارت را به خرج داد.

گفتنی است سوال پیامکی برنامه نیز به نظر سنجی مهم ترين کار شمقدري پرداخت و جالب اینکه "رفع توقيف فيلم هاي توقيف شده‬" یکی از گزینه ها بود که البته در ادامه وی به فيلم ها رفع توقيف شده در زمان خودش اشاره کرد.

این در حالی است که جواد شمقدری در دیدار اخیر خود با دانشجویان یکی از افتخارات خود را آوردن کیمیایی ذکر کرده بود: "ما توانستیم مسعود کیمیایی را در جشنواره فیلم فجر بالای سِن بیاوریم و به او جایزه دهیم، کاری که دولت اصلاحات نیز نتوانست انجام دهد".

البته صحبت شمقدری پایان نیافته بود که یکی از دانشجویان با کنایه به او گفت: "خب تلاشتان را بیشتر کنید شاید بتوانید خانم گوگوش(همسر سابق کیمیایی) را بیاورید و به او جایزه دهید این کار را تا به حال انقلاب اسلامی هم نتوانسته انجام بدهد."

نظرات بینندگان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
دانشجو کجا بود دیگه!توهم زدی صراط
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
یکی از تاریکترین نقاط در پرونده کی............... همین موضوع گ........... و فراهم آوردن خروجش از ایران توسط کی.......... و دولت وقت میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
وافعاً جای تأسفه که این آقایون تو پست دولتی دارن از بودجه بیت المال استفاده می کنند اون وقت از آدم های معاند و ضد دینی مثل کیمیایی دفاع می کنند.