دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

مسئول اماراتی: در متقاعد کردن قطر به بن بست رسیدیم

کد خبر : ۳۶۶۴۶۸
صراط: وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده میگوید که قطر حامی تروریسم و افراط گرایی است آنها نتوانسته‌اند دوحه را به تغییر مسیر قانع کنند؛ حرفی که نشان از وخیم‌تر شدن بحران دارد.

به گزارش فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده اعلام کرد که کار قانع کردن قطر به تغییر مسیرش به بن بست رسیده است؛‌ امری که نشان از وخیم‌تر شدن بحران روابط چند کشور عربی خلیج فارس با قطر دارد.

قرقاش تأکید کرد که حمایت مالی از تروریستها در اقصی نقاط خاورمیانه، علت بحران کشورهای عربی با قطر است.

قرقاش در گفتگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: «بحران بزرگ شده است... ما نیز نتوانسته ایم قطر را قانع کنیم که مسیر خود را تغییر دهد. قطر باید استفاده از رسانه را برای تروریج برنامه های افراط گرایانه متوقف کند».

وی با اشاره به اینکه قطع رابطه با قطر برآیند مجموعه ای از سیاستهای مخرب و حمایت از گروههای تروریستی و افراطی از سوی دوحه است، اظهار داشت که هدف اصلی آنها مقابله با تأمین مالی گروههای تروریستی است.

این مسئول اماراتی ادامه داد: «این حمایت مخرب و اقدامات و تجاوزات مسئله مهمی است ولی میتوانم بگویم خطرناکترین چیز مربوط به افراط گرایان و تروریستهاست».

قرقاش با بیان اینکه کشورهای عربی علیه قطر دست به اقدامات دیگری خواهند زد، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران از قطع رابطه اعراب با قطر بیشترین استفاده را میبرد.

وی با اشاره به اینکه  سایر کشورها به روابط قطر با گروههای تروریستی به ویژه القاعده و داعش تقریبا پی برده اند، تأکد کرد که باید دوحه از نقش خود که مروج اصلی افراط گرایی و تروریسم د رمنطقه است، دست بردارد.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات افزود: امارات میخواهد شاهد اقدامی علیه افرادی باشد که با وجود اینکه از سوی سازمان ملل و آمریکا در رده حامی تروریسم هستند، ولی به صورت علنی در قطر زندگی میکنند.

قرقاش در پایان گفت که گروه اخوان المسلمین در حال گسترش تعصب در منطقه هسند و نباید قطر پناهگاهی برای آنان باشد.
برچسب ها: صراط امارات